Bab 12

442 27 0
                                    

" Hye, Mairah."

Mairah yang sedang menuju ke dapur hotel menoleh.

" Hye,"

" Can i talk.. talk.. to you.. for.. for a while?" Zayn seperti teragak-agak.

" Sure."

Umairah mengerling jam tangannya.

11. 30 a.m

" Here." Zayn menunjukkan sebuah sofa di hadapan dewan makan hotel.

" I'm sorry." Zayn menunduk.

" Kenapa?" Umairah yang duduk berhadapan dengan Zayn mengintai sedikit wajah Zayn.

" Are you fine?"

Umairah tergelak kecil. Melihat wajah takut-takut Zayn membuatkan dia geli hati.

" I.. I didnt mean to remind you the incident.. but.. it was my man." Zayn berkata perlahan.

Umairah mengerti. Perlahan-lahan memori gelap itu muncul di ruang kepalanya. Umairah memejamkan mata. Malam suram itu hampir mencabut maruahnya sekelip mata. Malam itu.. Jika tiada Rain ketika itu.. Mungkin hidupnya akan gelap dan suram.

" Benda ni tak sepatutnya jadi. He will never believe in us again." Zayn berkata sayu.

" What do you mean? He? Us? Who?" Umairah berkerut dahi.

" Rain, dia tak akan bertolak ansur lagi dah dengan King."

Umairah lagi pening.

" who's King?"

" You.. you don't know?"

Umairah dengan polosnya menggeleng.

" D'amyno?"(D' amino)

Umairah menggeleng lagi.

" Oh my.. i was not expecting this? you really? Really don't know??"

" No, I don't." Umairah menahan sabar.

" Rain is the D'amyno. I am Zayn King"

" Detail please?? what the heck is that?" Aku lempang cina ni kang.

Zayn mengangguk.

" D'amyno is a mafia group. So do King. But.. D'amyno is Italian. King, Mexican. Walaupun berbeza negara, D'amyno and King always be in war."

Dup..

Jantung Umairah seperti berhenti berdetak. Mafia? Mafia?!! MAFIA ITALY!! KAU PIKIR APA??!!

" Rain hate that.. So we make a deal. Kau tak kacau, kita orang tak sentuh. We trust each Other. And yes, we've stop this freakin' war." Zayn meraup wajah.

Umairah menunggu kata-kata seterusnya daripada Zayn.

" Tapi apa yang Tom buat boleh musnahkan kepercayaan D'amyno. We don't touch D'amyno's girls."

" Eh tak. Saya bukannya ada apa-apa pun." Umairah menafikan pantas.

" Malam tu, i was there. I ikut Rain. He's sooo freaking out. Mungkin, kalau you tak panggil dia, Tom takkan bernafas lagi sekarang ni." Zayn berkata serius.

Umairah terkaku.

" He is back because of you. You!! You did it. You tame the lion." Zayn senyum.

Apa dia ingat apa nak jinak-jinakkan? Tapi.. Huuff..

Terasa seluruh darah menyerbu ke wajah.

" Hm.. Siapa Rain dalam D'amyno tu? Dia.. ketua? ke?" Clishe. Who knows? this is novel okey? anything can happen.

Rain's (OG)Where stories live. Discover now