Umairah menjeling Tasha yang sedang menggeletis gedik diatas pelamin. Wajah Tasha tersipu malu.Busana pengantin berwarna putih tersarung kemas di tubuh Tasha. Baju kurung moden putih berkain satin menjadi pilihan hati
" Danial Evans bin Abdullah."
" Saya."
" Aku nikahkan dikau dengan anakku Antasha Amani binti Abdul Malik dengan mas kahwinnya lima puluh ringgit tunai."
***
Majlis pernikahan berjalan dengan lancar.
Dewan persandingan yang disewa oleh Danny cantik dihias. Walaupun majlis bertemakan hitam putih, suasananya tetap kelihatan meriah.
" Tasha! Kau boleh duduk diam tak?" mairah menengking. Mak andam pun stres nak 'solek' pempuan tu
Dari tadi, Tasha seperti panas punggung. Tak reti duduk diam." Aku nervous lah Mairah.." Tasha menayang muka seposen.
" Aku tang kejap lagi kang. Kau duduk diam diam."
Tasha hanya menurut.
Lipmatte nudes dioles di bibir Tasha.
" Perfect."
Manusia yang tidak diketahui jantina itu bersuara.
Tasha melihat wajahnya sendiri dicermin. Terbeliak matanya.
' Ni aku ke?'
Rambutnya yang disimpul kemas menarik perhatiannya.
" Dah! Pergi tukar baju."
Tasha melangkah masuk ke dalam closet.
Danny menapak keluar dari bilik yang tersedia di dewan itu.
" Fuh! Cenggini." Dantae menaikkan ibu jarinya.
Danny mengangkat jari tengah.
" Boss mana?"
" Kat luar. Dalam dewan."
Danny menarik nafas dalam.
Tasha mengintai dicelah pintu. Terlihat berpusu-pusu tetamu tiba.
" Dah jom."
Tasha menutup mata seketika. Dress nya yang 'menyapu lantai' diangkat oleh kanak-kanak comel dibelakang.
Danny membetulkan kedudukan suitnya yang tersarung dibadan tegapnya.
Tasha dan Danny bertembung di luar pintu besar dewan itu.
Danny merenung Tasha yang cantik mengenakan ball dress berwarna putih.
Solekannya menyerlahkan lagi keayuan Tasha. Rambutnya yang terjuntai di bahagian kiri dan kanan mukanya menambahkan lagi kecomelan wajah itu.
" Tak payah tenung anak orang sampai macam tu sekali. Sabar." Dantae yang menjadi pengiringnya memecah kesunyian.
Danny menjeling.
Tasha terpaku melihat tubuh Danny yang jelas tegap disebalik suit putih itu.
' Ya allah seksinya laki aku.'
Umairah menyiku lengan Tasha yang sedang terleka merenung Danny.
Hampir terlepas bunga tangan yang dipegangnya.
" Pakai kasut." Umairah berkata.
Heels yang sedari tadi di pegangnya dihulurkan. Tadi turun tangga. Tak ada pasal jangan cari pasal. Buatnya jatuh terpelecok. maninggal tak tau.
YOU ARE READING
Rain's (OG)
RomanceSelepas kematian ibu bapa kandungnya, Nur Umairah Sajjida, menetap di rumah ibu bapa angkatnya. Dilayan dengan baik seperti anak mereka sendiri tetapi tidak lah bahagia seperti difikirkan selepas.. " Memandangkan hidangan appetizer di buka hanya wak...