Bab 23

449 32 0
                                    


" Abang, can I ask you something?" Umairah menongkat dagu memandang Rain yang sedang tekun menulis.

" What is it?"

" Mairah takut lagi sebenarnya. Tapi, boleh Mairah tahu siapa sebenarnya malam Mairah almost.. you know.." Umairah mengetap bibir.

Rain mengalihkan fokusnya kepada isterinya di depan mata.

" Tom." Sepatah Rain menjawab.

Umairah berdecit.

" I know that, Zayn dah bagitahu. Explain lah sikit." Umairah mendengus. Geram pula dia Rain menjawab pertanyaan nya sepatah-sepatah.

Rain mengeluh.

" He betrayed. Zayn dah cerita pasal King kan? Tom, King's actually. Tapi dibayar oleh Shark."

Umairah terkelip-kelip memandang Rain.

" Mereka buat bertujuan. Dia orang umpan abang. Kalau masa tu abang tak datang, dia orang tak dapat apa-apa. But, I'm coming for you. Starting from that, dia orang tahu this girl memang penting untuk abang." Rain mencuit hidung Umairah.

" And, abang tak nak Mairah takut. Sebab tu.."

Rain pamit Umairah untuk dekat dengannya. Umairah bangun dari duduk dan menuju ke arah Rain. Rain mengangkat Umairah untuk didudukkan di atas meja.

Umairah meletakkan tangannya di atas bahu Rain.

" Bila abang cakap jangan curious, jangan. For your own good sake." Rain mencium dahi Umairah. Umairah tersenyum malu.

" Jom lunch. Dah pukul 1 30 dah." Rain memeluk pinggang Umairah. Umairah terus terturun dari meja kayu tersebut.

" Jom." Umairah menuju ke arah pintu. Rain menyarungkan blazzer hitamnya tanpa memakai vest. Malaslah, sekejap je pun.

" Head up, sayang." Rain menggenggam kuat tangan Umairah. Memang dari mereka keluar dari bilik pejabat sampai lah di tempat parkir kereta, Umairah hanya menunduk. Sampai nak tembus tanah ditenungnya.

" Mairah rasa tak layak lah abang. Tengok tu, ramai pandang sinis kat Mairah." Umairah memandang sekeliling.

Rain menolak Umairah masuk ke dalam perut kereta. Rain memasangkan tali pinggang keselamatan Umairah sambil itu sempat dia menyapa bibir isterinya dengan bibirnya.

" Only you yang layak untuk abang." Rain berkata tegas.

Umairah menelan air liur.

" Jangan cakap depan abang macam tu lagi. Kalau tak, you won't be able to walk again." Rain merenung Umairah atas bawah. Satu inci pun tidak terlepas.

' Dah kenapa pula laki aku ni tengah hari buta macam ni?'

" Understood?"

Umairah mengangguk.

" Speak."

" Faham.."

Rain mengangguk puas hati.

" I'm afraid of losing you, baby. You are one and only things that make me lose my breath. I'll do anythings for you. Asalkan Mairah tak tinggalkan abang, okey?" Rain membelai kepala Umairah.

Gulp.

Benar lah kata Danny. Luaran Rain nampak tenang, dalamannya, sikap pentingkan diri sendiri dan possesive mengatasi segala-galanya.

Umairah mengangguk laju sekali lagi.

Rain menggenggam erat tangan Umairah sepanjang perjalanan ke kedai makan. Umairah pula daripada tadi memikirkan perangai Rain. Nampaknya, dia tidak kenal suaminya itu sepenuhnya.

Rain's (OG)Where stories live. Discover now