25 - Choke

548 43 11
                                    


Hai...?"

Terkejut.Itu reaksi pertama Hyui apabila melihat susuk tubuh yang ada di hadapannya.Tidak disangkanya akan jadi seperti ini.

Pada mulanya dia sangkakan Yui membeli barangam dapur.Pelik juga kenapa loceng pintu dibunyikan...Hyui cuba berfikiran positif mungkin Yui memerlukan bantuan membuka pintu.

Namun lain pula hasilnya.Jelas di hadapannya sekarang,jejaka yang dia sedang elak.Jejaka yang dia cuba untuk lupakan lebih tepat move on.Manusia di hadapannya...

"H-HA-HAR-U...!"

Haru di hadapan pintu hanya tersengih cengkerang.Tidak tahu apa yang mahu dikatakan,segala sel-sel otak sudah tidak berhubung lagi.Melihat Hyui yang seperti berseri-seri hari ini,kenapa...kenapa harini cantik sangat.Siap ada lighting lagi di belakang sekali dengan effect kilauan.Ditambah pula dengan baju tidur separuh seksi ARGHHHH!!!

OH SHET-

"H-Haru...macam mana...ke sini...???"soal Hyui secara gagap.Pelik bagaimana Haru yang mengetahui lokasi tempat tinggal Yui.

"Saya gunakan kuasa cinta kita(tibe)"Haru melalut lebih.Hyui hanya mengangkat keningnya.Ha?Aku salah dengar ke?

"Hyui...kat sini rupanya awak...merata saya cari."Haru membuat drama murahan di depan pintu rumah Yui.Matila nanti kalau Yui balik.

"Hyui...awak sihat?"soalan pertama yang tidak masuk akal.

Sesungguhnya Haru tidak tahu apa yang dia harus bualkan.Seperti segala sel-sel otak telah terputus apabila melihat Hyui di depan mata.

Tolongla saya Yuniverse...

"Haru...saya rasa awak patut balik..."tutur Hyui dengan tiba-tiba.Sebelum terlambat, sebelum dia fall in love sekali lagi...baik halau cepat.

Hyui tersedar sesuatu.Kenapa dia harus merasa sesuatu sebegini.Perasaan yang dia harus buang.Presiden...tolong balik.Saya tak mampu melihat wajah handsome anda.

Hyui menunduk wajah lalu tombol pintu dipegang erat.Dia segera menutup pintu secara perlahan dengan hati yang berat.Tidak setelah Haru yang mula menahan lalu terkepit sedikit.Terkeluar sedikit jeritan jantan Haru yang berbunyi pelik.

"AKWWUU!!!"

Uish unik.

"Hyui saya cari awak merata.Saya tunggu awak datang semula sebagai setiausaha saya.Saya cari awak kat rumah,tapi takde.Sekarang saya dah jumpa awak,beri saya peluang untuk lepas rindu ini Hyui..."tutur Haru laju tanpa menghiraukan Hyui yang mahu menutup pintu.Dia harus berjuang lebih untuk semua ini.

Suasana bertukar hening.Hyui kehilangan kata-kata.Seakan-akan tidak percaya,Haru menunggu kepulangannya?Setelah dia menipu yang dia ialah Alpha?Setelah semuanya terjadi...kenapa Haru?

"Saya...bawakan makanan..."

M-makanan???Oh tidak dia tahu yang dia seharusnya menolak.Tetapi perutnya lain pula bertindak.Haduh,aku lapar.Tapi kalau aku jemput Haru masuk...Yui marah tak eh?

Lantak lah mamat tu sape suruh lambat.Aku lapar ni.

Hyui tidak berkata-kata.Namun sebaliknya dia kembali ke ruang tamu sambil meninggalkan pintu utama dibuka seluas-luasnya.Itulah petanda awal.

"Saya...tak suka makanan tu sejuk...jadi masuklah."

Elelele tak suka makanan sejuk kee tak suka lepas peluang nak renung muka Haru? ~

Haru dengan senyuman lebar dibibir terus melulu masuk secara gelojoh.Hampir dia tersadung di dinding akibat berlari sakan.Ha tula orang kata tunggu dulu,jangan gelojoh sangat.

┃𝚃𝙷𝙴 𝙻𝙰𝚂𝚃 𝙾𝙼𝙴𝙶𝙰┃𝔹𝕃Where stories live. Discover now