"Stupid Life! Argh! Baik mati saja... daripada layan perangai manusia sekarang! "
Suara tu... seperti suara aku...
Dirinya tercari-cari sumber suara tersebut. Perlahan-lahan kakinya berjalan menerusi lorong yang dipenuhi kegelapan itu.
"Let's just.. die... "
Tiba-tiba situasi berubah kepada kemalangan jalan raya yang terjadi 4 tahun yang lalu.
Bunyi hon kereta jelas kedengaran di telinganya. Dia juga dapat melihat apa yang sebenarnya terjadi. Pedal minyak ditekan sekuat hati. Cuaca hujan lebat menghalang pandangan suasana malam ini.
Hyui yang di dalam mimpi jelas melihat seorang lelaki yang bertindak untuk melintas jalan tersebut. Wajah lelaki tersebut seperti baru sahaja menangis.Namun terkejut Hyui apabila dia masih lagi tersenyum. Senyuman tidak terhenti setelah dia menggosok perutnya yang kempis itu.
Hyui terdengar sesuatu.
"I will tell your dad about you later, m'key?"
Lelaki itu mula menapak tanpa melihat kiri dan kanan. Senyumannya tidak pudar walaupun air matanya masih lagi mengalir.
Tiba-tiba Hyui melihat suatu cahaya yang datang dari arah bertentangan. Jelas, dia melihat dirinya sendiri yang memandu tanpa kewarasan minda pada masa itu.
Hyui melihat pada lelaki itu semula.
Tidak...!
Takkan sekali lagi...
"SAYAKA!!! "
Secara tiba-tiba seorang lagi lelaki menjerit lantang dari arah berbeza. Namun wajahnya tidak dapat dilihat Hyui.
HoNK! BUMMMP!!!
"ha..ha..ha..ha..ha...."
Dia terjaga dari mimpi ngeri yang hampir menganggunya pada setiap malam.Telah lama kejadian tersebut berlaku, namun kenapa baru sekarang mimpi tersebut kembali menghantui? Dia tidak mengerti kenapa semua ini terjadi?
Sungguhpun dia berasa bersalah dengan semua yang terjadi. Tidak tahu sama ada mangsa selamat ataupun tidak. Dia tidak tahi sama sekali.
Diam. Iti saja yang dia mampu lakukan.
"Sayaka... "
Hyui berkata perlahan. Itu saja nama yang disebut oleh jejaka yang datang selepas kamalangan berlaku. Pasti dia ialah kekasih mangsa yang dilanggar.
Air mata Hyui tiba-tiba mengalir hangat melalui pipinya. Tidak sedar bahawa matanya sekarang sedang berkaca.
Tiba-tiba perasaan bersalah ini muncul tenggelami diri. Jikalau dia tidak mementingkan diri ketika itu. Jikalau dia tidak menekan pedal minyak dengan kuat ketika itu, pasti sekarang pasangan tersebut dapat membesarkan cahaya mata yang berusia 4 tahun.
Namun...
"hiks.... snift... hiks.... It's my fault... hiks... "
"Good Morning! Presiden Haru! "
Pagi-pagi hari lagi Yui datang dengan senyuman yang gembira di bibirnya. Tidak tahu apa yang terjadi, Haru hanya membalas senyuman dengan muka tidak ikhlas.
Datang pula Tayama bersama beberapa fail ditangannya.
Yui pula mengambil kesempatan untuk menyapa.
"Good Morning, Tayama-san! "
"G-Go-Good Morning... Yui.. "
Haru melihat pelik dengan keakraban mereka berdua. Pelik... sejak bila boleh kenal?
Tiba-tiba, muncul kedatangan Bidadari author yanh cantik lagikan cumil.
"Ah! Good Morning, Hyui-chan! "
Penuh dengan tenaga Si Yui ini di awal pagi.
Hampir semua makhluk hendak disapa."Good Morning.. gais... Huarghh... "
Jawab Hyui sambil menguap luas mulutnya. Tidak lain tidak bukan pasti gara-gara mimpi yang menghantuinya semalam. Hancur waktu tidurnya untuk berehat.
"Ehh.. Hyui..? Okey ke? "
Presiden Haru perasan akan Hyui yang lebam pada bawah matanya. Jelas sangat yang dia tidak cukup tidur semalam.
"If tak larat, boleh rehat kejap. Lagipun jadual harini tak padat mana. "
Pujuk Haru apabila dia melihat Hyui yang separuh sedar. Tidak mahulah kakitangannya terseksa akibat tidak cukup tidur.
"Tak apalah...saya okey je. Nanti hilang la rasa mengantuk ni... ehm.. huarghhh.. "
Hilang anda kata? Nampak makin teruk adalah.
Yui yang perasan apa yang bakal terjadi mula menarik Tayama keluar dari situasi tersebut. Jelaslah bahawasa Yui pandai membaca keadaan sekeliling.
"Ah Tayama! Saya baru ingat kita perlu sambung tugas semalam. Baiklah kam minta diri dulu, Presiden. "
Tayama kehairanan. Tugas? Ada tugas ke semalam? Setahu Tayama, sepanjang tempoh pengenalannya dengan Yui, mereka hanya meluangkan masa bersama dengan...
pooff!
Tiba-tiba saja wajah Tayama merah padam.
Nani The hell... jangan la teringat apa yang terjadi..."N-nanti dulu Yui! Kita masifffpp---...
Serta-merta tangan Yui menutup mulut Tayama yang ingin menidakkan kata-kata Yui tadi.
"Ha Ha Ha... kelakar bethol Tayama... Kita masih ada tugasan yang perlu diselesaikan... ingat tak?..."
Melihat pandangan dan suara Yui yang berubah menjadi perlian tersebut membuatkan Tayama laju mengangguk.
Lalu mereka berdua beredar dari bilik rasmi meninggalkan Hyui yang mengantuk dan Haru yang hanya terpinga-pinga.
Ber
Sam
BungEge
Yeay (◐ω◑ ) Vote (◐ω◑ )
Huolaa Yuniverse!
With All Pure Love inside my heart
I can say thatI LOVE YOU GUYS SO MUCH
OMG
I NEVER KNOW THIS STORY WOULD BE... YA KNOW... LIKE KINDA FAST READERS EVAH..
OMG
I SOOOOOO EXCITED TO UPDATE MORE AND MORE CHAPTER!!!
If I got my Target with 1k read
I will post something nice to y'all
Yu know what I meant with Sumthin Nice right (゜▽゜;)
ALRITE
SEE YOU IN NEXT CHAPTER
YOU ARE READING
┃𝚃𝙷𝙴 𝙻𝙰𝚂𝚃 𝙾𝙼𝙴𝙶𝙰┃𝔹𝕃
Romance•°∅megaverse°• •Male Pregnancy• (This book was A Mistake when I was on my teenchild mind.Please read it on your own.Also im sorry for the bad plot and ridiculous thing in here.) enjoy ;-) Kehilangan kekasih hatinya yang membawa kandungan yang berusi...