11 - Forgot

697 54 0
                                    

Pada waktu pagi sebegini, sepatutnya Tayama sudah terpacak di dalam bilik rasmi Presiden.
Namun kali ini tiada pula. Ke mana agaknya dia menghilangkan diri?

Mujurlah ada Hyui untuk menemani Presiden Haru di dalam bilik rasmi tersebut. Tidaklah dia keseorangan dan kesunyian nanti.

Swoosh~

Haru terbau sesuatu. Seperti pheromone seorang omega. Namun, di dalam bilik ini hanya Alpha. Dari mana datangnya pheromone omega ini?

Haru mendekati Hyui yang berada di meja persendiriannya, sibuk melakukan senarai nama pelajar Yuzyume. Tidak sedar yang Haru sedang menghampirinya.

Semakin didekati, semakin kuat pheromone omega yang hampir menghanyutkan minda alpha Haru. Hyui terkejut, tiba-tiba saja Haru menepuk kuat mejanya.

Oh tidak...

Dia terlupa untuk memakai 'nya'...

Bang!

Pintu bilik rasmi presiden dihempas kuat oleh Yui. Sudah dijangka Yui yang Hyui lupa untuk memakai fake pheromonenya hari ini. Sepantas kilat Yui menarik Hyui pergi dari bilik tersebut.

Presiden Haru kembali seperti keadaan asal. Dia pelik kenapa pheromone omega tiba-tiba muncul di dalak bilik yang ternyatanya Alpha.

Tap! Tap! Tap!

Nyaris-nyaris saja tadi. Jikalau Yui lambat, apalah yang bakal terjadi pada Hyui. Langkah mereka diatur ke arah koridor yang sunyi tiada orang.

Yui memulakan bicaranya.

"Dah gila ke? Kenapa tak guna fake pheromone tadi? Nak suruh presiden Haru khayal baru nak sedar?!"

Bebelan Yui memekikkan telinga Hyui. Sungguhpun dia terlupa untuk menggunakan fake pheromone alpha hari ini. Nyaris-nyaris saja tadi, mujurlah Yui datang pada waktunya.

Yui mengeluh. Dia beralih kepada topik lain.

"Tayama dah tahu. "

Tiga ayat tersebut telah mengejutkan Hyui. Dia faham apa yang dimaksudkan Yui. Risau juga jika seseorang yang rapat dengan presiden tahu akan rahsianya sebagai Fake Alpha.

"Yui... macam mana ni...?"

"Jangan risau. Pasal Tayama serahkan kepada saya. Saya tahu apa yang saya nak buat.. "

Hyui mengangguk perlahan. Tahu-tahu lah dia akan perangai Yui ini. Tidak pernah tidak bermain. Ada saja permainan yang diciptanya.

"Baiklah... saya minta diri dulu. Ada urusan yang perlu diselesaikan. Tuan Muda, jangan lupa... pakai selalu. "

Hyui mengangguk. Melihat bayangan Yui yang mulai hilang, Hyui membuat keputusan untuk kembali ke bilik rasmi Presiden.

Disebalik percakapan mereka di koridor sunyi tersebut, sepasang telinga mengambil kesempatan untuk mendengar segalanya.
Sekarang dia sudah serba sedikit tahu akan sejarah silam Hyui dan Yui ini.

Namun mengapa? Mengapa dia perlu menggunakan fake pheromone alpha?

"Boo..! "

Serangan hendap dari Yui telah mengejutkan Tayama. Bukan kerana suara Yui, namun dia terkejut kenapa Yui berada di sini? Bermakna, cubaan untuk dia mencuri-curi dengar sebenarnya gagal.

Yui sudah lama mengetahui kewujudan Tayama disebalik dinding berdekatan.

"HmMm...mm...You got nice Alpha's pheromone Tayama... "

Tidak diakui lagi, Tayama Kaede ialah Alpha. Namun dia pandai untuk mengawal pheromonenya daripada tersebar. Namun kenapa...?

Yui boleh mengesan bau pheromone miliknya?

"Hmm.. nm.. We should go... and enjoy it in a room, master ♡ "

Yui sengaja mengeluarkan pheromone omeganya untuk menggoda Tayama. Lihatlah apa yang bakal terjadi. Adakah Tayama akan tergoda akan pheromone yang dikeluarkan?

Kita sambung di Chapter yang akan datang.

Bye Bye Yuniverse♡

OH VOTE SAYANG

┃𝚃𝙷𝙴 𝙻𝙰𝚂𝚃 𝙾𝙼𝙴𝙶𝙰┃𝔹𝕃Where stories live. Discover now