23 - Missing

480 43 3
                                    

Hari berlalu pergi dengan kiraan detik jam yang berjalan.7 hari menunggu kedatangan Hyui ke bilik rasminya.Namun satu tanda tidak dijumpai.Malahan kenalan rapat Hyui iaitu Yui juga tidak dapat dikesan.

Beberapa helaian kertas berwarna yang berada dia atas mejanya dipandang sejenak.Surat daripada kanak-kanak taska di bawah masih lagi dipegangnya.Wah hal dia tahu pasti Ryul serta kanak-kanak yang lain menunggu kepulangan Hyui.

"Haish...mana awak ni..."

Haru monolog sendiri.Tidak tahu bagaimana untuk menyatakan perasaan ini.Suasana di sini tidak seperti selalu.Seperti...hilang  sekeping puzzle untuk menyiapkan seluruh papan puzzle.

Tidak lama kemudian pintu biliknya diterjah seseorang.Jika diimbas kembali tiada manusia lain selain Tayama yang suka melihat pintu bilik cacat.

"PRESIDENNNNN!!!"Tayama melaung sambil pintu dihempas kuat.

Haru hanya melihat selamba.Dah kenapa mamat ni?Hari yang cerah ni,dengan burung-burung mengawan-eh...berkicauan...Tiba-tiba datang malapetaka dunia,Tayama.

"Presiden..."Tayama kelihatan muram.Nada suaranya cukup sayu sekali.

Bimbang.Haru melihat pelik gelagat Tayama hari ini.

"Oi...?Dah kenapa..?Okey tak?"Soal Haru dengan penuh macho.

"HUWAAAAAAAAAAA PRESIDENNNN!!!"Tiba-tiba Tayama datang memeluk Haru erat.

Matila aku.Matila aku.Matila aku.Haru berucap panjang dalam hatinya.

"HIKS PRESIDENNN LAMA KITA TAK MACAM NI KAN?KAN KAN? SNIFTTTT RINDU PRESIDEN SENANYAA HWAAAAA!!!"

Habis kemeja milik Haru digesel-gesel oleh wajah Tayama.Bahagian lengan baju juga telah sedikit berkedut akibat Tayama yang memeluk kuat.Aku bersumpah kalau mamat ni tak lepaskan pelukan,aku sunat dia.

"Tayama"

Tutur Haru dengan nada luar biasa.Tayama yang mendengar hanya menelan air liur.Terus pelukan serta gesekkannya terhenti di situ.

"Maaf Presiden.Saya terbawa-bawa pula rindu ini."

Tayama kembali seperti sedia kala.Kot hitam yang dipakainya dibaiki rapi.Serta wajahnya kembali serius tidak seperti tadi lagi.

"kalau rindu Yui,jangan lepaskan kat sini."bicara Haru selamba.

Tayama terkejut besar.Y-Yui???Kenapa Yui tiba-tiba???Tetapi bila dikenang balik,sememangnya dia rindu akan Yui.Semenjak rahsia Hyui terbongkar,Yui jarang betul singgah ke sini.Haih...rindu betul panggilan 'Master'...

Dalam tidak sedar Tayama sudah bertukar menjadi seorang pervert...

"Dah aku ada kerja ni,sila keluar."

Ohh anda halau ya.Tidak mengapa akan ku balas satu hari nanti.
Tayama mula berniat jahat.Tidak sedar yang dia sedang mengumpat majikan sendiri.

Swoosh~

Angin dari jendela meniup helaian kertas yang berada di atas meja Haru.Kertas berwarna-warni serta penuh dengan lukisan kanak-kanak tersebut dikutip oleh Tayama.Sedang elok sehelai telah terhempas di hujung kasutnya.

Tayama melihat hasil karya tersebut.Sempat dia membaca isi di dalam sebelum Haru menggapai untuk menghalang.

"Semoga cepat...sembuh...bro...Hyui-chan...?!!"

Satu persatu huruf tersebut dibaca lalu Tayama terkejut apabila melihat nama yang tertera di situ.Bro Hyui-chan???Segera Tayama memandang Haru dengan wajah berkerut.Tertulis segalanya di muka Tayama tentang persoalan di mindanya.

"Budak-budak taska...diorang tanya mana Hyui..."Haru menunduk wajah.Suaranya juga jelas perlahan.

"Aku just bagitahu yang...Hyui demam...lepastu budak-budak tu nak tulis surat..."jelas Haru lagi.Kali ini dia tidak mampu memandang anak mata Tayama.Rasa bersalah tiba-tiba menghantui.

"Dan...diorang still tunggu...Hyui..."Ayat terakhir Haru membuatkan Tayama sedikit membengis.

"Bila diorang bagi surat ni?"soal Tayama secara menerus.Tidak lagi difikirkan tentang hormatnya terhadap Presiden Haru.

"Tu-tujuh hari...lepas...?"

"PRESIDEN!!!"Tayama menjerit lantang.Seminggu!!!

Budak-budak taska dah tunggu dalam masa seminggu!!!Apa yang Presiden fikir ni??! Tayama memicit kepalanya seperti menyelesaikan masalah anak yang terlanjur perbuatan.

"Tayama...aku tak tahu...aku takde clue langsung mana Hyui sekarang.Aku cuba pergi ke rumah dia...tapi takde yang menyahut wey...Yui pulak dah tak datang menjenguk lagi...gilalah aku macam niii...mana aku nak cari dia???Dia macam mana sekarang?Apa yang akan jadi kat dia lepasni...?Just...apa yang jadi...?..."

Tidak henti-henti Haru menyoal tentang Hyui.Fikirannya bagaikan dirasuk sesuatu.Dia tidak boleh mengawal perasaan ini.Setiap detik dia mula risau akan kondisi Hyui.Sihat ke dia?Macam mana selepas insiden tempoh hari?Kenapa fake pheromone...?

Boleh gila aku macam ni.

Tersentap Tayama untuk seketika.Tidak pernah dia melihat Haru yang separuh gila sebegini.Bukan satu,bukan dua...malah banyak pula soalan diacukan!Semenjak daripada kemalangan Sayaka 4 tahun lepas,Presiden hanya murung sepanjang masa.Tidak mahu mengambil tahu tentang keadaan sekeliling.Tetapi kali ini, betul-betul sudah lain!

Bila?Bila agaknya presiden berubah?Adakah kerana pelajar Ike Ike yang sudah mendapat omega mereka...mungkin juga.Hmm...bila..?Pada waktu bilakah Presiden benar-benar berubah ni?

Bro Hyui-chan...?

HYUI!!!

NAYAMI HYUI!!!

•TO BE CONTINUE•

HOLLA YuniVERSe Kesayangan Author
Awchh!

HAHAHAHAHAHAH
first author nak minta maaf sebab update lambat.
Author sumpah otak kosong plus berkarat takde idea
Then bila dah tidur punya tidur lalu author termimpi sesuatu
maka Ilham telah pun tiba untuk menulis semula

HAUAHAHSHAHAHAHAHAHAA
HAPPY NEW YEARRRRRRRR

hope 2021 lebih baik 😢

┃𝚃𝙷𝙴 𝙻𝙰𝚂𝚃 𝙾𝙼𝙴𝙶𝙰┃𝔹𝕃Where stories live. Discover now