Dalam sebuah bilik persendirian,Haru mengambil tempat di sebuah kerusi yang cukup empuk.Di hadapannya, seorang doktor yang telah merawat Hyui.Tidak tahu apa yang telah berlaku,Haru memerlukan penjelasan.Lebih-lebih lagi mengenai pheromone yang kuat tadi.
"Encik Haru...penjaga kepada Hyui Nayami?"
Haru mengangguk laju.Lantak lah penjaga ke apa ke.Sekarang dia mahukan penjelasan.
"Apa yang dah jadi Doktor?Kenapa pheromone yang dikeluarkan terlampau kuat?"
Doktor yang berkot putih itu memandang Haru dengan pelik.Sempat dia mengerutkan dahi.
"Didn't you know?If an Omega in heat,his pheromone might be strong...not as usual."
Haru mengangguk faham.Namun jika dia fikirkan balik...
An Omega...?
"Doktor...maybe doktor dah salah faham ni...Hyui seorang Alpha...kan? "
Sekali lagi Doktor tersebut memandang Haru pelik.Juga sempat dia tayangkan muka terkejut.Doktor tersebut hanya memeriksa semula fail pesakit terdapat di atas meja.
"Mengikut dari maklumat pesakit,Hyui Nayami seorang Omega sejak dari pemeriksaan pertamanya."
Doktor tersebut menghulurkan fail tersebut sebagai bukti.Haru yang melihat simbol Omega tersebut hanya terkaku.Jadi selama ini,setiausaha Ike Ike High ialah seorang Omega?
"Oh dan juga sebelum saya terlupa, saya tak tahu apa masalah Encik Hyui tetapi...elakkan menggunakan fake pheromone terlalu lama.Jika keadaan ini berterusan,pheromone Omega yang ada pada dirinya akan bercampur dengan fake pheromone Alpha lalu akan menyebabkan pencampuran pheromone yang tidak stabil.Kesan yang akan berlaku seperti Omega lain tidak dapat mendekati Pesakit malahan kanak-kanak juga akan menjauhkan diri."
Penjelasan doktor itu betul-betul membuatkan Haru terkejut.Dia tidak faham mengapa Hyui berlakon menjadi Alpha...Dengan menggunakan fake pheromone yang membahayakan diri.
"Oh dan satu lagi...jika fake pheromone digunakan secara berlebihan...saya tiada jaminan tinggi namun...berkemungkinan besar Hyui akan bertukar kepada Beta.Jadi elakkan...secepat mungkin."
Haru hanya mengangguk perlahan.Otaknya memproses apa yang doktor telah jelaskan.Pelik...dan kenapa?Kenapa Hyui perlu berlakon menjadi Alpha palsu?
"Sekarang heat Hyui dalam keadaan stabil.Saya tak galakkan Encik Haru seorang Alpha untuk bawa dia pulang.Jadi,mungkin ahli keluarga yang lain dapat membantu...itu saja.Ubat untuk menenangkan heat akan dibekalkan. "
Haru mengangguk lagi.Dia bingkas bangun lalu berterima kasih kepada doktor tersebut.Pintu keluar menjadi pilihannya.Langkah demi langkah diambil sehinggalah dia berdiri kaku di tepi koridor.Dinding menjadi punca pegangan imbangan bandannya.
Kini dia hanya menunduk diri.Hyui seorang Omega?
Hyui seorang omega.Hyui...omega..."Ehhhh??? Presiden Haru!!! "
Seseorang bersuara kecil menjerit riang dari arah bertentangan.Haru berpaling ke arah punca suara.Susuk tubuh utama yanh dilihat ialah Tayama.Kemudian Yui muncul dengan berlari riang.
"Eh?Tayama? Buat apa kat sini? "
Soal Haru kepelikan.Sakit ke?
"Kami datang ni nak tengok wayang katanya best cerita kat sini uishh rugi tak tengok. "
Bodoh datang hospital buat apa lagi.Cari ubat lah.Yui menyakat riang lagi.
Haru menjeling saja.Dia kemudian memandang Tayama,mahukan alasan yang sebenar.
"Err...tak tadi Yui muntah.Tu yang datang sini cari ubat..."
Oho dah pandai menipu.Sebenarnya Tayama ke sini untuk periksa keadaan Yui.Risau kerana Yui telah menunjukkan simptom-simptom pregnancy.Terus saja dia ke hospital.
Dan keputusannya.
"Iainya negatif.Dan punca kenapa Yui muntah adalah kerana...mungkin dia terhidu pheromone yang bercampuran...seseorang Omega tidak boleh menghidu pheromone yang sembarangan, haruslah dikawal secepat mungkin."
Tayama sedikit kecewa.Tidak tahu mengapa.Dia terasa kecewa sedikit dengan keputusan negatif.Untuk mengetahui lebih lanjut, dia memberanikan diri untuk menyoal serba sedikit.
"I didn't use the condom when he was in heat...ada sebab kenapa ianya negatif?"
"Oh itu berkemungkinan bukan kitaran heat sebenar.Itu dipanggil Pre-heat attack.Terjadi pada sesetengah omega sahaja."
Jadi itulah keputusan yang Tayama lihat.Dia telah memberi tahu segalanya pada Yui.Tentang heat yang menyerang Yui tempoh hari.Tentang segalanya yang terjadi.
Tenang.Yui hanya tenang mendengar.Sejujurnya dia lebih kepada lega.Kerana yang ada bersama-samanya ketika itu ialah Tayama.Jika orang asing yang tidak dikenali? Pasti sudah murung jadinya.
Kembali kepada situasi tadi.Yui memandang Haru lama.Pelik...kenapa Presiden Sekolah ada kat tempat ni?
"Presiden buat apa kat sini? Derma darah ke? Macam tak logik je..."
Haru memandang Yui secara jengkel.Ey budak ni aku humban keluar kang.
"Hyui pengsan.Saya bawak dia ke sini."
Bukan setakat Yui,malah Tayama turut terkejut.Mendengar Hyui pengsan dan dibawa ke hospital? Apa yang telah terjadi?
"PRESIDEN?! MANA HYUI SEKARANG???! "
Yui bertukar cemas.Macam mana boleh pengsan?Tadi elok saja jumpa dalam bilik persendirian Tayama.Haduh Hyui,jangan buat den risau.
Haru membawa Yui ke arah bilik rawatan yang Hyui ditempatkan.
"Apa...doktor kata apa???"
Yui bertukar air muka.Dari riang sekarang bertukar cemas.Dia risau akan Hyui,keadaan Hyui, rahsia Hyui...
RAHSIA HYUI!!!
"PRESIDEN! DOKTOR CAKAP APA???! "
Yui menerking marah.Cepat lah bersuara hanat.
Haru terdiam seketika.Adakah patut dia beritahu hal sebenar? Ataupun dia patut berlakon lagi untuk menjadi inesen.Tetapi...jika dia berlakon inesen,Hyui akan bertukar kepada Beta.
"Doktor bagitahu...berhenti guna pheromone palsu."
Tayama mengetap bibir.Rahsia yang telah lama disembunyi kini telah pecah jua.
Yui membutang mata.Segalanya sudah diketahui Presiden.Tiada erti lagi untuk Hyui berkerja sebagai Setiausaha.
Hyui...maafkan Yui...
To Be Continue
WOOHOOHHOOHOH
YUNIVERSE YOWWWWEE
ヾ(o◕ω ◕)ノ PLEASE BE SABAR CAUSE AUTHOR ADA DUA TANGAN DAN SEPULUH JARI JE NI
('∀'●)♡AND-OOUKKK!!
TAK MINTA LEBIH CUMA
VOTE JE HEHE ✧٩(の❛ᴗ❛ の)۶
YOU ARE READING
┃𝚃𝙷𝙴 𝙻𝙰𝚂𝚃 𝙾𝙼𝙴𝙶𝙰┃𝔹𝕃
Romance•°∅megaverse°• •Male Pregnancy• (This book was A Mistake when I was on my teenchild mind.Please read it on your own.Also im sorry for the bad plot and ridiculous thing in here.) enjoy ;-) Kehilangan kekasih hatinya yang membawa kandungan yang berusi...