مرگ یعنی
رهایی بی قید و شرط و وثیقه از دنیای فانی ای که هر روز به خاطرش حرص میخوردی ...
مرگ یعنی فرار از دنیای دروغینی که مذهب برایت ساخته بود و نرسیدن به چیزهایی که یک عمر به شرط اطاعت و تعصب کورکورانه به تو وعده داده بود و پی بردن به حقیقتِ راستینی که بارها زمانش را داشتی تا آن را دریابی و خود را برای پذیرش آن آماده کنی ...
اما چه حیف که دروغ ها طعم شیرین تری نسبت به حقیقتِ محضی دارند که هر روز جلوی دیدگانت با تمام بی زبانی اش فریاد می کشید و سعی داشت با پناه دادن تو به یک صخره تو را از موج هایِ دروغینی که در دریای زندگی که اسم منجلاب بیشتر برازنده اش است به سمتت می آمدند نجات دهد اما ... تو همان لحظه هوسِ آبتنی به سرِ پوکت زده بود که جز حرف های بی فکرانه و سودجویانه و منفعت طلبانه ی دیگران چیز دیگری در آن حکمرانی نمی کرد .
پس مرگ برای آدم ها مانند رهایی از زندانیست که به اشتباه در آن گرفتار شده اند ...
با فکر به این مشکلاتی که خودت سببشان هستی آرزویه مرگ نکن زیرا تنها یه یک بلیط برای زندگی داری ؛
مانند این است که در فقر و بدبختی باشی و تنها یک دلار مانند کورسویِ اُمید برای گذرانِ زندگی در بامدادِ نا اُمیدی در جیب هایت پرسه میزند ، نگذار موجودی به نام جهالت آن را از دستت بگیرد او آنقدر خودخواه است که مال بسیاری از مردم را با وعده ی دنیایی بهتر و سواستفاده از آن ها از طریق باور هایشان گرفته است پس یقینا آن قدر فقیر نیست که به یک دلاری تو احتیاجی داشته باشد او فقط و فقط حریص است و سودجو ...
بنا براین سعی کن همان یک دلاری را طوری خرج کنی که دوباره نا اُمیدی با طلبکاری یقه پیرآهنت را در دست نگیرد ...
یا که می توانی آن را نذر باور های احمقانه ات کنی تا خانه در بهشت برای تو بنا شود ...
برای آن یک دلاری هم بد نمی شود به جیبان سیاستمداری حقه باز می رود به پیش هزاران دوست دیگرش که در آنجا جا خوش کرده اند و هر کدام داستانشان را برای یک دیگر تعریف می کنند که چگونه با حماقت صاحبانشان سر از آنجا در آورده اند ...
YOU ARE READING
Aysi Books
Poetryسلام به همه 🌛💫 من آیسی ام واقعیتش من زیاد از گوشی و این چیزا سر در نمیارم و الان هم هیچ ایده ای ندارم اینی که دارم تایپ می کنم رو جایه درستی دارم تایپ می کنم یا نه 😐 من تو دنیایه خودم بودم که یکی از دوستام بهم پیشنهاد داد چون الان زیاد جایی نم...