البارت السادس

304 9 2
                                    

رواية عشقتك فدمرتني.
بقلم🖋️: أم الملك فهد.
البارت (٦).
فاجأة وهي نايمة لقيت حد نط فوقيها اتخضيت وصحيت مفزوعه.
وعد: يامامي في ايه😨.
رغد: في انك عروسه ولسه نايمه لحد دلوقتي.
وعد: ليه هي الساعه كام دلوقتي.
رغد:الساعه بقت٧.
وعد:ياشيخه حرام عليكي خضيتيني احنا لسه بدري قومي اطلعي برا خلينا انام حرام انا عروسه سيبوني انام.
رغد:قومي بلاش كسل من اولها.والله ارن علي مروان هو اللي يجي يصحيكي بقا.
وعد:لا لا خلاص انا قومت اهوا.
وقامت وعد صلت فرضها وبعديها خرجت من قوضيتها فطرت مع العيلة وبعديها دخلت تتكمل مع رغد شوية.
هادية: يا وعد هاتي رغد وتعالى ساعدوني في المطبخ.
وعد: والله عيب دا انا حتا العروسة.
رغد: حاضر يا حبيبتي جايين اهوا.
جي معادهم اللي اتفقوا عليه.
مروان : الو.
رغد: ايوا يا مروان.
مروان: ايوا ياروح قلب مروان. يخرابي هموت ربنا يعدي الشهر ده علي خير يارب.
رغد: ههههههه استنا بس حيلك حيلك انا مش روح قلب مروان. انا اخت روح قلب مروان ههههه.
مروان: اها ازيك يا رغد.
رغد: الله يسلمك بخير الحمدلله مبروك ربنا يتمم بخير فرحانة اوي.
مروان: الله يبارك فيكي وعقبالك. امال وعد فين.
رغد:وعد كانت بتصلي الضهر.
مروان:طب تمام اجهزوا انا اتحركت وفى الطريق جايلكم.
رغد:تمام هبلغهم.سلام.
رغد:وعد مروان في الطريق يلا اجهزوا.
تجهزوا جميعا وانتهوا وكانت رغد رائعه ورقيقة بفستانها الكاشمير ووعد عروستنا الجميلة كانت تزيد كل يوما جمالا كانت ترتدي فستان باللون الفضي والحجاب باللون الاسود المطرز بالولي الفضي.
ذهبوا جميعا لمحلات شراء الدهب.واختاروا الشبكة واكتفوا بتلبيسها في المحل فهم لا يحتاجون حفلة وكتب الكتب كمان خمس ايام.وبعد ان انتهوا ارسل مروان سائق بعربية لايصال اهل وعد واتجه هو بالعربية خاصته مع وعد ورغد للتنزه والخروج وعدا اليوم تملاه السعادة والفرح وكان يوم ميتنسيش.
بعد ان انتهوا ذهب لايصال رغد.
مروان:رغداعملي حسابك بكرة تنزلي مع وعد تعملوا shoppingعشان مستلزمات كتب الكتاب.
رغد:بإذن الله.
وتحرك لايصال وعد.
مروان:ايه رايك لو خطفتك دلوقتي.امته هنبقا لواحدنا ونخرج لواحدنا ونتكلم ونقعد وكل ده.
وعد:استحمل كلها خمس ايام ههههه.ممكن اسالك سؤال.
مروان:اتفضلي.
وعد:انا حاسه انك مستعجل قوي فكر تاني ممكن نقعد كام شهر خطوبه.
مروان:وعدهو انتي مش بتحبيني.
وعد:بيقولوا اه خههههههه.
مروان:انا بحبك وعاوزك جمبي انهاردة قبل بكرة.
وعد:وصالنا يلا سلام اشوفك الخميس علي خير.
تاني يوم.
وعد:الو.ايوا يا حبيبي انا هنزل اهوا مستنية رغد.
مروان:طب تمام العربية بالسواق تحت هتوديكوا وتفضل معاكوا لحد ما تروحوا.
وعد:ليه بس احنا ممكن نتاخر.
مروان:معلش كده هبقا مطمن اكتر.
وعد:ماشي يا حبيبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا.
وذهبت هي ورغد للتسوق وقبل ان تغادر العربية.
السائق:استني يا هانم مروان باشا اداني دي وقالي اديهالك.
وعد:ماشي شكرا.
ونزلوا وكانوا في طريقهم لدخول المول عندما رن هاتفها.
وعد: الو ايوا يا حبيبي.
مروان: وصلتوا ياروحي.
وعد: اه الحمدلله. مروان هو ممكن افهم ايه اللي السواق اداهولي ده.
مروان: دي فيزا كارت.
وعد: ايوا ما انا عارفه انها فيزا كارت بس ليه.
مروان: عشان تجيبي الفستان بتاع كتب الكتاب وجيبيلك شوية هدوم وطلبات الجواز لو محتاجه هدوم ومكياج وشنط وجزم وكده.
ايوا بس انا معايا فلوسي ومش م....
قاطعها مروان: هو مش انتي خطيبتي وكلها كام يوم وهتكوني مراتي بإذن الله.يبقا انتي ملزومة مني وكل طلباتك واحتياجاتك.
وعد: انا مش عارفه اقولك ايه بس ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منگ. مروان انا بحبك قوي. سلام.
وبعد انا تسوقت بكل ما تحتاجه خرجوا ليعودوا لمنزلهم واوصلهم السائق الي منازلهم. عدت الايام الاربعة المتبقية في سلام وحب فمروان يستعد ويهئ نفسه لحياة جديده ويجهز بيت الزوطية. ووعد واهلها مشغولون بالتحضيرات ايضا. غدا هو يوم كتب الكتاب غدا ستكون وعد زوجته وتحت اسمه وام لاولاده وشريكة حياته ورفيقة دربه.
انتظروا البارت السابع.

عشقتك فدمرتنيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن