رواية عشقتك فدمرتني
بقلم 🖋️أم الملك فهد
البارت (٧).
في البيت عند وعد. الباب خبط.
رغد بعد أن فتحت الباب :ايوا مين حضرتك.
البنت: انا سهير ميك اب ارتست بعتني مروان باشا.
رغد: دخلت الميك اب ارتست الغرفه وعد وبدات بالتحضيرات وتهيات العرائس طب تمام اتفضلي.
دخلت الميك اب ارتست لغرفه وعد وبدات بالتحضيرات وتهيات العروس. رن هاتف وعد.
رغد:، وعد ده رقم غريب.
وعد: سيبيه ما ترديش.
رغد: ده رن اكثر من مره ردي ليكون حد مهم.
وعد:الو.
الرقم المجهول.........
وعد: ايوه انا مين حضرتك.
الرقم المجهول............
وعد :ايه التخاريف دي.... وقفلت الخط وكان باين عليها متعصبه جدا.
رغد :خير يا وعد في ايه.
وعد :ما فيش حاجه رقم غلط.
رغد :ورقم غلط يعصبك كده.
وعد :اصل هم ناس مهزقه.
انتهو من تجهيز العروس وكان كتب الكتاب في البيت عند وعد.
وعد لنفسها:ربنا يستر ويعديها على خير هو ممكن يتصالح مع والده ووالدته ويحضروا كتب الكتاب يا رب بقى.
وعد: بابا هو من رايك لو والده ووالدته عرفوا بالجوازة دي رد فعلهم هيكون ايه.
راضي: والله يا بنتي مش عارف بس من راى مش هيلاقوا لا في أدبك ولا اخلاقك واحترامك ومش هيعوضوك.
وعد: ربنا يخليك ليا.
دق جرس الباب فانتفض جسد وعد باكمله فاتح راضي الباب.
راضي :يا اهلا يا اهلا نورتونا.
وعد فكرت ان ابوه وامه ولكن بعد شويه داخل مروان ومعه ثلاثه شباب. مروان: الله اكبر ما شاء الله دي عروستي بجد دي وعد ايه الحلاوه دي، اعرفكم ده محمود وده هيثم صحابي وجايين يشهدوا على العقود وده طبعا باين انه ماذون.
بعد شويه من الضحك والهزار.
راضي :مش يلا علشان نكتب الكتاب. كتبوا الكتاب وخلصوا.
مروان :مبروك يا مراتي انا اسعد واحد في الدنيا النهارده.
وعد :بس بقى بتكسف وانا كمان مبسوطه قوي.
كان في الوقت ده رغد وهيثم بيتعرفوا وبداو ينسجموا مع بعض خلص اليوم وكانت تمر الايام سريعا وكان كل من مروان وعائله وعد مشغلون جدا وكان هيثم ورغد يزداد بينهم الكلام والمقابلات وقد حان وقت الزفاف و ليله العمر فماذا سيحدث بهذه الليله.
... انتظر البارت الثامن....
أنت تقرأ
عشقتك فدمرتني
Storie d'amoreبقلم🖋️: أم الملك فهد. كانت تقف علي الشاطئ تائهة في عالم اخر عالم لم تظن انها سترجع بالتفكير به مرة اخرة تقف بطلتنا (وعد) لم تكن تعي لم حولها حتي انها لم تكن تشعر ببرودة الجو كان البرد شديد والامطار تهطّل عليها ولكنها لم تشعر بكل هذا. وعد: بنت في...