روايه عشقتك فدمرتني.
بقلم 🖋️أم الملك فهد.
البارت (19).
عدت عليهم الايام بسعاده واجمل ايامهم و كانوا يذهبون يوميا لفيلا توفيق باشا ويتركون توفيق الصغير ليخرج مع رانيا بعد انتهاء الحضانه يذهب معها الى النادي ويخرجوا مروان ووعد للتنزه والفسح وبعد مرور ثلاث شهور على الوضع ده كانت وعد في المنزل وحدها وكان مروان عائدا من الفيلا ومعه توفيق الصغير وعندما فتح الباب بدا بنداءه على وعد.
مروان: وعد..وعد.. يا حبيبتي.. فينك يا وعد.
لف مروان في البيت كله مش لاقيها داخل اوضه النوم فتح باب الحمام لقاها واقعه في الارض شالها بسرعه وداها على السرير اتصل بتوفيق باشا.
مروان: الو ايوه يا بابا الحقني بسرعه كلم الدكتور وتعال دخلت لقيت وعد واقعه في الارض وقطعه نفس ومش بترد خالص. توفيق: طب خليك جنبها متسيبهاش وانا مسافه السكه واكون عندك انا والدكتور.
اغلق مروان الخط وابدل لوعد ملابسها المليئه بالماء بعد قليل وصلوا راضي وتوفيق والدكتور بعد ان انهي الدكتور كشف. الدكتور: الف مبروك المدام وعد حامل.
كان الخبر كالصاعقه على الجميع وبالاخص مروان كان يفكر في أن وعد كانت تنتقم منه ترد له ما فعله معها في الماضي اه فعلا وعد خانته هذا كان تفكيره كان الجميع مزهول كيف ذلك ومروان لا ينجب بسبب مرضه كان مروان على وشك الانفجار ولكن.
قاطعه توفيق قائلا للدكتور :توفيق خلاص تفضل يا دكتور متشكر جدا.
خرج توفيق وراضي والدكتور وتركوا وعد ومروان واحدهم كان مروان كالبركان الثائر وكان على وجه الانفجار اتجه مروان ناحيه وعد وجهه كالجمر من شده الغضب فقام بسحبها من شعرها قائلا.
مروان: يا زباله يا سافله يا حيوانه انت بتخوني بتردي اللي عملته زمان.
كانت وعد لسه هترد ولكن قطعتها صفعه قويه من مروان اوقعتها ارضا.
مروان:انت ما تتكلميش ده انا هموتك.
دخل على صوت صريخهم توفيق وراضي جرا اراضي وتوفيق لتخليص وعد من يديه.
توفيق: استني يا مروان بس نفهم في ايه اكيد في حاجه غلط. راضي: مستحيل اللي بتفكروا فيه وعد اشرف من الشرف انا عارف بنتي كويس وعارف انا مربيه على ايه دي وعد يا مروان لو هي وحشه كانت عرفت اي احد بعدك لكن دي حرمت على نفسها رجال العالم بعدك.
مروان :لا ما هو واضح الشرف تقدر تقول لي بنتك ازاي حامل وانا ما بخلفش اصلا فهمني الشريفه حامل ازاي.
وعد: مروان والله في حاجه غلط والله ما حد لمسني غيرك صدقني يا مروان والله ما احد قرب لي انت اول واخر واحد يلمسني تعال لو مش مصدقني نروح نعمل تحاليل ونفهم.
في هذه اللحظه هجم عليها مروان وسدد لها اللكمات وبعض الضربات الشديده فتحرك توفيق وراضي سريعه لتخليصها فجرت وعد سريعه من بين يديه والدها متجها الى الخارج وفي لحظات لم يعد لها اثرا.
توفيق :اهدا يا مروان الامور مش بتتحل كده.
راضي: انا ماشي مش هاقدر اقعد معكم اكثر من كده شكرا قوي يا مروان انك لسه ما فهمتش بنتي وبنتي اللي تدمرت بسببك قبل كده و بتدمر بسببك دلوقت.
مروان: بنتك السافله الخاينه الرخيصه صح.
راضي: انت حتى ما ادتش لنفسك فرصه وليها انك تفهم سوء التفاهم اللي حصل.
مروان: سوء التفاهم ايه وهباب ايه دي واحده خائنه وسافله وزباله كمان.
راضي: انا مسمحلكش تتكلم عن بنت كده.
توفيق: خلاص يا راضي كفايه يلا نمشي نروح نشوف وعد فين عشان نفهم ايه الموضوع ده هي حامل ازاي.
عند هيثم في البيت كان يجلس هيثم ورغد يتثامرون حين دق جرس الباب فقام هيثم ليفتح.
هيثم: ايه ده وعد ازيك انت ازاي ماشيه كده من غير حجاب وهدوم البيت وايه اللي عامل فيك كده.
جرت وعد بدون كلام متجهه إلى رغد وارتمت في احضانها باكيه دون كلام ساد الصمت المكان لمده ليست بالقليله بعد قليل تكلم هيثم مقاطع الصمت.
هيثم: ممكن يوعد تفهميني في ايه ومالك وليه خارجه كده ولو حابه اني اخرج عشان تتكلمي براحتك ماشي.
وعد: لا يا ريت تسمع اللي هقوله انا بقى لي فتره تعبانه وبحس بحاجات غريبه كده بس عادي طنشت قلت يمكن ضغط شغل وكده لحد النهارده الصبح ما اعرفش ايه اللي جرالي دخلت الحمام ما درتش غير والدكتور بيكشف عليا ومروان وبابا وعمي توفيق واقفين جنبنا بعد دكتور ما كشف على قال انى حامل انا مش فاهمه ازاي ومروان مش بيخلف ومش فاهمه في ايه في حاجه غلط او تشخيص الدكتور غلط ومروان مقتنع اني بخونه وانا والله ما حد لمسني غيره ياريت تصدقوني انتم كمان متظلمونيش زيه هو ظلمني ظلمني كثير ظلمني دلوقتي وقبل كده ولما رجعت له وعدني اني عمري ما هازعل ولا هتوجع ثاني بس هو وجعني قوي.
وانفجرت باكيه.
هيثم:قومي معها يا رغد خليها تغسل وتغير و البسه عشان نروح للدكتور بعد شويه كانوا جميعا لابسين وتحرك بهم هيثم للدكتور المسؤول عن حاله مروان ومتابعه انتظروا قليلا ثم دخلوا. الدكتور: اهلا ادهم منور يا استاذ هيثم فين مروان مش معك ليه.
هيثم: اهلا بك يا دكتور انا جاي لك في موضوع مهم موضوع شرف موضوع حياه او موت.
الدكتور: خير يا رب في ايه قلقتيني ومين اللي معك دول.
هيثم: دي مدام وعد مروان الالفي ودي مدام رغد مراتي.
الدكتور: اهلا بكم بس خير في ايه.
وعد :انا عاوزه اعرف اخر مره حضرتك شخصت فيها حاله مروان كانت امتى والنتيجه ايه.
الدكتور: والله مروان بقى ما عادش بيجي لي زي الاول لان يأس ان ما فيش جديد في حالته بياخد علاج في البيت من غير زيارته للعياده بس ليه خير.
وعد :هو ممكن مروان يرجع يخلف ثاني.
الدكتور: ايوه ممكن وانا قلت له كده كثير بس العامل النفسي كان مقصر و مبطل مفعول العلاج.
وعد :احنا كنا منفصلين من حوالي خمس سنين ورجعنا لسه من حوالي ٣او ٤شهور.
الدكتور:طب حلو مبروك فين المشكله لحد دلوقتى مش عارف فين ألمشكله.
وعد: انا كنت عارفه بالمرض بتاعه وانه مش بيخلف وكده بس انا تعبت النهارده الصبح واغمي علي ولما دكتور كشف على لاني حامل ومروان انهار واتهجم عليه فكرني بخونه.
الدكتور: ده كده ممكن في الفتره اللي هو تغيب عني فيها العامل النفسي تحسن والعلاج تفاعل والحمد لله مروان قادر يخلف. وعد :هو مش مقتنع بكده.
دكتور: قومي معي بعد اذنك، يا سماح.. يا سماح.
سماح الممرضه . نعم يا دكتور تحت امرك.
الدكتور :جهزي مدام وعد لغرفه الاشعه والتحاليل.
بعد شويه عمل الدكتور لوعد تحاليل واشعه اثبتت انها حامل فعلا.
الدكتور :ايوه حضرتك حامل فعلا تشخيص الدكتور ما كانش غلط.
وعد :طب واقدر اعمل ايه عشان يصدق انه ابنه.
الدكتور: هنعمل تحليل DNA البيبي بس ده خطر عليه وعليك كمان ربنا يستر بس الاول محتاج حد يمضي انه المسؤول عنكم لو جرالكم حاجه.
وعد:ممكن انا.
الدكتور:لا اللي هيمضي هيمضي عنك انتي والبيبي.
وعد :طب ينفع رغد وهيثم.
الدكتور للأسف لا يا والدك يا زوجك.
وعد :ممكن حضرتك تتصل بمروان تطلب منه يجي هو يمضي وتكشف عليه هو كمان عشان تأكد له.
خرجوا واتجهوا إلى غرفه الكشف التي بها هيثم رغد.
رغد: ها عملت ايه طمنيني
وعد: الدكتور عمل لي اشاعه تحليل وفعلا انا حامل و طمني على البيبي بس عاوز امضه مروان عشان يعمل تحليل DNA البيبي اصل ده خطر علي وعلى البيبي ويكشف على مروان بالمره.
في الوقت ده كان الدكتور بيتصل بمروان.
الدكتور:الو ايوا يا مروان انت فين تعالا ليا حالا.
......
الدكتور:ايه ده يعني انت هنا طب تعالا قوضتي.
بعد شويه دخل مروان ومعه توفيق الصغير.تفاجئ مروان بوجود رغد وهيثم ووعد.
مروان : هم بيعملوا ايه هنا و الزباله دي هنا ليه.
الدكتور: لو سمحت يا مروان احترم وجودك في عيادته عيب كده انا طالبك لموضوع مهم.
مروان: وانا جاي لي موضوع اهم جاي اعمل تحليلDNA لتوفيق.
وعد: انت اتجننت انت بتشك في ان توفيق مش ابنك لان اتهبلت ترسمي.
في اللحظه دي اتجاه مروان و صفعها صفعه قويه.
الدكتور: مروان في ايه احترم وجودنا حتى انت ما جبتليش من زمان وانا محتاجلك عشان اشخصك بس بعد ما اعمل تحليل للاولادى عشان تتاكد وانا طالبك عشان تمضي عشان هاعمل تحليلDNA للبيبي و ده خطر على حياه مدام موعد والبيبي.
ياترا إلى اللي هيحصل.
انتظروا البارت العشرون
أنت تقرأ
عشقتك فدمرتني
Romanceبقلم🖋️: أم الملك فهد. كانت تقف علي الشاطئ تائهة في عالم اخر عالم لم تظن انها سترجع بالتفكير به مرة اخرة تقف بطلتنا (وعد) لم تكن تعي لم حولها حتي انها لم تكن تشعر ببرودة الجو كان البرد شديد والامطار تهطّل عليها ولكنها لم تشعر بكل هذا. وعد: بنت في...