×Edward's POV×
"Kenapa kau tak balas mesej aku?" Tanya aku. Diam. Rasanya dia tak bisu. Selepas aku masuk ke dalam rumah, mommy dan Aunty Amel menyuruh aku membawa Rayzel ke dalam bilik aky untuk berbual. Berbual?
"Kau ada mesej ke? Sorry tak perasan."
"Tak payah nak menipulah. Kau asyik seen je."
"Well, itu lagi better dari block kan?"
"Kenapa dengan kau? Bertambah benci lah aku dengan kau."
"I don't ask you to love me anyway."
"Ew, cringe." Diam. Macam mana lah caranya untuk bercakap dengan insan yang bernama Rayzel ini.
"So, macam mana kau dengan Diana?" Tanya Rayzel tiba-tiba.
"Hm, kitorang dah putus. Well, we are friends now." Jawab aku. Adakah mata aku rosak ataupun aku baru sahaja ternampak Rayzel tersenyum sekejap tadi?
"Ohh, I see."
"Erm, aku nak tanya kau something boleh tak?"
"Tanya jelah." Rayzel berdiri di balkoni bilik aku. Pemandangan dari situ memang cantik. Lagi-lagi dengan cuaca yang baik ketika ini.
"Betul ke.. kau suka dekat aku?" Tanya aku direct. Aku segera menggigit bibir. Entah kenapa aku rasa malu. Tapi aku bukan gay pun. Erm.
"Kalau ya, kau nak buat apa?" Hampir tersedak air liur aku dibuatnya. Nak balas apa ni?
"Oh." Okay, jawapan yang sangat bijak, Edward. Sangat bijak. Tepuk sikit. Rayzel terus berjalan ke arah aku. Shit, kenapa hati aku berdebar ni? Dengan Diana tak pula rasa macam ni.
"Aku tahu kau terkejut. Kau straight. Aku faham." Kata Rayzel setelah berdiri tepat-tepat di hadapan aku. Gulp.
"Erm, sejak bila?" Tanya aku.
"Aku.. tak tahu. Perasaan ni tiba-tiba ada sejak aku terpandang kau tahun lepas." Laa, dari tahun lepas lagi? Aku patut peka dari sekarang. Mana lah tahu kalau ada lagi orang yang suka aku tapi aku langsung tak perasan macam si Rayzel ni.
"Oh. Kau.. gay?"
"Hm, tak kot. I think I'm bisex. Kau sorang je yang aku suka." Kata Rayzel tanpa berbasa-basi.
"Oh." Sekali lagi. Nak je aku tampar diri aku sendiri. Tak ada ayat ilmiah serta sastera ke yang nak keluar? Asyik 'oh' je.
"Eddy.."
"Ye?"
"Hm, takpe lah."
"Eh eh kau ni. Perangai sama macam David."
"Kau samakan aku dengan si laknat tu?"
Sementara itu//
"Uhuk, uhuk. Uhuk, aduh. Siapalah yang tengah mengumpat pasal aku ni." Kata David yang tersedak sewaktu makan bersama Jayden.
"Jangan fikir negatif. Kau tu makan macam hari esok dah takde. Sebab tulah tersedak."
"Eh, kau ni!"
"Apa?"
"Ish, sambung makanlah!"
//
"Dia still kawan baik aku. I don't care even perangai dia hanat sekali pun, he's the most precious friend of mine. So apa yang kau nak kata dekat aku tadi?"
"Entahlah. Aku tahu kau takkan terima, so cancel je lah."
"Sedap hati je nak cancel. Bagi tahu je lah."
"Takpe."
"Bagi tahu! Cepatlah."
"Kau ni memang jenis suka paksa orang eh?"
"Eh eh, tukar topik pulak. Aku tolak dari balkoni tu baru tahu rasa."
"Ish yelah-yelah."
"Ha, so apa dia?"
"Hm, boleh tak kau jadi boyfriend aku untuk tiga bulan?"
5 saat.
10 saat.
15 saat.
"What?" Ternganga aku dibuatnya. Rayzel mengeluh.
"Kan aku dah cakap. Kau takkan terima punya. Haih."
"Untuk tiga bulan?"
"Ya. Sebab aku tahu kau straight. Tapi, boleh tak, untuk tiga bulan. Tiga bulan je. Kau jadi boyfriend aku. Dalam tempoh tiga bulan tu, aku bukannya nak kau ber-sweet dengan aku 24 jam. Hell no. Tapi, kalau nak, hehe. It's like a trial couple. It's okay. Aku tahu kau tak nak. No worries."
"Siapa kata aku tak nak?" Jujur aku kata, aku sendiri terkejut dengan ayat yang keluar dari mulut aku sendiri. Rayzel tercengang.
"Tiga bulan je kan? Okay, aku terima. Tapi, aku pun ada syarat."
"Apa syaratnya?"
"First, no one should know about our relationship. Second, you should bring me on a date at least sekali seminggu. And last but not least, we both are free to date anyone we like while in this kind of relationship. Deal?"
"First and second, aku terima. Tapi yang last tu.. kenapa?"
"Alah, yang tu aku tambah je. Lagi pun kau kan suka dekat aku, takkan lah kau nak pergi date dengan orang lain pulak?"
"Bukan aku. Tapi kau—"
"Terima ke tidak?"
"Hm, okay aku terima. Tapi aku pun nak tambah jugak boleh tak?"
"Apa dia?"
"The trial time is 3 months right? Tapi.."
"Tapi?"
"Nevermind. Just, no hard feelings. Only for 3 months, okay?" Kata Rayzel sambil memberikan senyuman yang aku anggap "Playboy's Smile".
"Okay."
"Esok. 10 pagi. I'll pick you up, see you babe." Kata Rayzel sambil mengenyit mata dan terus keluar dari bilik aku. Aku tersentak.
"Dah kenapa aku berdebar pulak. Dengan Diana, biasa je. Ish, fokus. Kerja sekolah pun banyak lagi tak siap." Walaupun begitu, entah kenapa aku berasa "excited" untuk menunggu hari esok. Hm.
YOU ARE READING
Hate Or Love? (BxB) (SU)
Romantik"HATE OR LOVE?"-MY FIRST STORY Start: 28/12/2020 End: Semua yang ada dalam cerita ni hanya lah imaginasi Ashaa sahaja. Boring? Ya, bolehlah😂. Tapi kalau berminat boleh telan- eh eh, tekan butang 'read' ya. Dan tak lupa juga untuk tekan butang 'star...