Introductie

7 0 0
                                    

Op 20 januari 2020, tijdens de tweede golf van de in 2017 nooit voorziene pandemie, is de vierde poging om een vervolg op Haiduc en Primeste Fericirea succesvol gebleken. 

Dus, wat voor jullie ligt is het derde deel in mijn beruchte boekenserie over jongeren in een land waar ik nooit geweest ben of ooit zal komen: het prachtige Roemenië. Of zoals jullie in dit boek zullen ontdekken, of al eerder ontdekt hebben, het soms niet zo prachtige Roemenië. 

Het kostte enige wilskracht en vooral veel nadenktijd; maar het derde deel is gearriveerd. Vier jaar nadat ik het eerste hoofdstuk van Haiduc schreef, in mei 2017, is het verhaal over jongeren en drugs nog niet afgelopen. Onze oude bekenden zijn inmiddels hun tijd op de straat voorbij - bepakt met veel kennis over het leven onder drugs zijn ze hun leven voortgegaan. Echter, het gevaar is nooit ver weg, het kan zelfs binnen de familie zitten. En dan is de oude kennis nog best handig, net zoals de oude contacten. 

In dit boek staan de levens van Sorina en Monica centraal, maar onze oude bekenden zijn nooit ver weg in het nog altijd door drugs gehavende Cluj-Napoca. 

Ik hoop kort samengevat dat jullie net zo enthousiast zijn bij het verlengen van de serie, en vooral hoop ik dat het verhaal jullie zal bevallen. Ik heb in elk geval veel, veel plezier gehad bij het opnieuw opvoeren van de personages van wie ik nooit echt afscheid zou kunnen nemen. 

Susanne

Kort samengevat; het boek dat voor jullie ligt bevat
- drugs en het expliciet benoemen van drugs en diens effecten
- verslaving en het expliciet benoemen van verslaving
- geweld

Veel leesplezier! Bij vragen, opmerkingen of andere vormen van contact, voel je vrij een mail te sturen naar susannespammeuk@yahoo.nl en wie weet lees ik hem nog voor het einde der tijden.

'Alo, alo, sunt -iarăși - eu, Picasso'

©suusappelmuus 2021

PicassoWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu