Part 19

231 14 0
                                    

-Maartje
@Kaj's huis,

na alles wat er is gebeurd, kunnen we eindelijk weer wat werken. Peter heeft 1 week geleden nog een mail gestuurd dat we weer iets kunnen gaan doen. hij vertelde dat we ook nog iemand erbij kregen die nu 1 maand in Amsterdam woont. vanmiddag ga ik met Kaj naar Amsterdam om mijn kleren op te halen en het nieuwe meisje te ontmoeten.

'heb je er zin in, schat?' vraagt Kaj.

'ja natuurlijk wel. anders kom dadelijk mee kijken bij de repetities.' zeg ik. Kaj glimlacht.

'lijkt me super leuk' zegt hij.

'net zoals jij' zeg ik en geef een kusje op zijn wang. niet veel later horen we een tuut en wordt er aan gebeld.

'ik doe open' zegt Kaj en staat op. hij loopt naar de voordeur. ik hoor 2 verschillende stemmen. ik kijk naar de deur en zie dan Kaj met Belle en Sabine binnen komen.

'papa wacht' zegt Belle. ik knik en sta op van de bank. met ons 4en lopen we naar buiten en stappen in de auto.

'hallo meneer' zegt de vader van Belle beleefd.

'Kaj' zegt Kaj.

'Hallo Kaj' verbeterd Belle's vader zich.

'rij nu maar' zegt Belle.

@allstars,

'goed dat jullie er nu zijn' zegt Peter wanneer we in zijn kantoor komen. we begroeten hem en gaan op de stoelen zitten tegen over hem.

'Malinth is op het meisje aan het wachten, dus klets wat met elkaar' gaat hij verder.

'geeft niet' zegt Belle en praat met Sabine. ik kijk richting Kaj en Kaj staart voor zich uit.
'Wat is er?' vraag ik en zwaai voor zijn ogen. Kaj knippert een paar keer en kijkt mijn kant op.

'huh?' vraagt hij.

'wat is er met je?' vraag ik.

'oh, ik dacht gewoon na' zegt hij. ik knik. ik vraag maar niet verder hij verteld het wel, hoop ik. de deur gaat open en Malinth komt binnen met een meisje. haar haren zijn stijl tot net onder haar elleboog. ze zijn zwart en haar ogen zijn bruin. je ziet een kleine maar ook verlegen glimlach. ze heeft een croptop aan met madeliefjes en een korte broek. ze draagt er sandalen onder met witte roosjes.

'Dit is Robin' zegt Peter. hij staat op van zijn stoel en gaat naast Robin staan.

'ik ben Maartje' zeg ik.

'ik ben Sabine' zegt Sabine en staat op en schudt Robin een hand.

'ik ben Belle' zegt Belle en zij doet hetzelfde.

'Kaj Van Der Voort' zegt Kaj en focust zich op zijn telefoon.

'Uhm, ik ben Robin en ik ben 16 jaar. ik kom uit Rotterdam en ben naar Amsterdam verhuisd' zegt Robin die zich blijkbaar al iets meer thuis voelt.

'leuk dat we je kennen, maar we gaan nu de styling in' zegt Malinth. alle 4 knikken we en lopen Malinth achterna naar haar kamertje met de kleding.

'ik ben blij dat ik nu al iemand heb leren kennen ofja jullie' zegt Robin.

'we maken het niet te sexy omdat het nu gaat om wat oudere mensen' zegt Malinth. 'meiden het zou fijn zijn als jullie Robin straks bij Global dingen uitlegt'

'doen we' zegt Belle. Malinth knikt en gaat opzoek naar de kleren. onder tussen gaan we zitten en wachten op de kleren.

'weten jullie een liedje?' vraagt Malinth.

'Someone like you van Adelle' zegt Sabine. ik hoor een paar voetstappen en Malinth verschijnt met wat kleren hakken en een soort haarband.

'oke ik heb deze dingen voor jullie.' zegt Malinth en pakt het bovenste jurkje. 'deze jurk is voor Sabine.' ze geeft de kleren aan Sabine. Sabine bekijkt ze tevreden.

'super mooi' zegt ze.

-Robin,

Malinth heeft Sabine kleren gegeven. het was een wit jurkje tot net onder haar knieën met zon soort patroontje erin, ook kreeg ze er beige hakken bij en zon soort haarbandje met bloemetjes.

'deze kleren zijn voor Belle' zegt Malinth en pakt het volgende jurkje. Belle krijgt een rood jurkje met onder iets wijder tot net onder haar knieën en zwarte hakken. Belle pakt haar kleren aan en loopt samen met Sabine naar een kleedhokje.

'deze is voor Maartje' volgende kleren. Rode jurk met mouwtjes tot de elleboog, met roze hakken.

'Robin heeft ze zelfde jurk maar dan in het zwart' zegt Malinth. ik kijk naar het setje dat ze in mijn handen duwt. ik kan niet echt op hakken lopen maar het moet toch eens lukken.

'kom we gaan passen.' zegt Maartje en trekt me mee richting de hokjes. ik weet toch zeker dat het past. ik heb er namelijk niet zo veel zin in om het nu te doen. ik hou de jurk voor me. het zal wel passen toch. ik loop het hokje uit en kijk rond. was dit mijn kleding kast maar.

'en past het?' vraagt Malinth. ik knik. ze knikt terug. de andere meiden komen ook terug en zeggen ook dat het past. we lopen de klerenkamer uit en komen Kaj tegen met nog 4 jongens en 2 meisjes.

'wie is dat meisje?' hoor ik een meisje met bruin haar zeggen.

'Dioniiii!' roept Sabine en rent op een kleine jongen af. Belle loopt naar een lange jongen met bruin haar.

'Dit meisje is nieuw en ze heet Robin.' zegt Belle tegen de andere.

'Robin, dit zijn Samuel, Dioni, Cassius, Jai, Sterre en Zoë' zegt Maartje wijzend naar de jongens en meiden als ze die naam uitspreekt. 'Kaj kende je al.' ik knik.

'maar wij gaan naar Global' zegt Sabine.

'Gio wacht op jullie buiten' zegt de jongen waar ik de naam alweer van ben vergeten. de meiden knikken en we lopen naar buiten.

'wat was je stil' zegt Belle.

'sorry, niet echt gewent om nieuwe mensen in een stuk door te ontmoeten' zeg ik zachtjes. Zoë was mijn beste vriendin ooit geweest. ik herkende haar gelijk maar zij mij blijkbaar niet. het hoeft ook niet. wat ik haar ooit aan heb gedaan is gewoon niet te beschrijven. ik had er spijt van en ben daarom onzeker en verlegen geworden. hoe? geen idee. ik heb niet allen Zoë pijn gedaan maar ook mezelf.

'Robin?' hoor ik vervaagd.

'huh ja?' zeg ik afwezig.

'gaat het met je?' vraagt Sabine.

'uhm ja prima' antwoord ik haar. ze knikt en we stappen in de auto van die Gio die naam die ik toevallig opving net.

@Global Dance Center,

'we hoeven niet echt te dansen hierop' zegt Belle. ze zet te muziek aan en dan hoor je de Piano van het liedje spelen.

'I heard that you're settled down, that you found a girl and you're married now. I heard that you're dreams came true, guess she gave to you things I didn't give to you' Zingt Sabine de eerste paar zinnen. al snel valt Belle in.

'Old friend, why are you so shy? ain't like you to hold back or hide from te light, I hate to turn up out of the blue uninvited but I couldn't Stay away, I couldn't fight it, I had hoped you'd see my face, and that you'd be reminded that for me it isn't over..'

'Never mind, I'll find someone like you I wish nothing but the best for you too, don't forget me I beg, I remember you said, "sometimes it lasts in love, but sometime it hurts instead' zingen we alle vier in verschillende tonen. Belle rent snel terug en zet de muziek op stop.

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu