Part 11

332 18 3
                                    

 -Sabine

@Maartje's huis,


'heb je al iets van Belle gehoord?' vraag ik. al 2 dagen heb ik niks van haar gehoord, geen app, neemt niet op en niemand weet waar ze is.

'van Samuel en Kaj heb ik ook niks meer gehoord' zegt Maartje dan. ik trek mijn wenkbrauwen op.

'ik ga Dioni bellen' zeg ik en pak mijn telefoon. hij gaat een keer over en daarna hoor ik de blije stem van Dioni.

'Dioni' zegt hij.

'Hey Dioni, weet jij waar Samuel, Kaj en Belle zijn?' vraag ik.

'nee? hoezo?' vraagt Dioni. 'wacht ik ga ze bellen ik app je oke?'

'oke, ja is goed' zeg ik.

'oke, doei babe!' zegt hij nog voor hij ophangt. ik wacht en kijk dan Maartje's kamer rond.

'hoelaat is het?' vraag ik.

'je hebt je telefoon vast' lacht Maartje.

'juist' zeg ik, half 12. verveeld kijk ik op mijn telefoon.

'wil je iets gaan doen?' vraagt Maartje. ik knik. ik kijk haar aan, maar Maartje heeft geen idee wat we kunnen doen.

'je weet niks' zeg ik dan.

'zoveel is er niet meer te doen voor ons' zegt ze. ik kijk weer op mijn telefoon, maar nog steeds geen app. ik zucht geergerd. 'we gaan naar Amsterdam'

'naar Dioni?' vraag ik. Maartje schudt haar hoofd en staat op van haar bed. ze pakt mijn handenen trekt me omhoog.

'Global, even alles eruit gooien' zegt ze. ze gooit de deuren van haar kledingkast open en gooit een shirtje en een jogingsbroek naar me toe. ik vang ze en loop naar de badkamer. ik trek mijn shirt van me hoofd en trek het shirtje van Maartje over me hoofd. daarna doe ik mijn broek uit en de jogingsbroek aan. ik loop de badkamer weer uit en Maartje staat te wachten op de gang. 'kom'

'ja' zeg ik kortaf en we lopen de trap af.

'twijfel nou niet, Dioni appt, belt of smst je wel' zegt Maartje.

'Belle zegt altijd iets, Samuel en Kaj zijn altijd zo gestoord op app en nu is het zo stil.' zeg ik.

'misschien slapen ze gewoon nog' zegt ze, en pakt mijn arm vast. ze trekt me mee naar de deur, en maakt die open. we lopen richting het station en pakken de trein naar Amsterdam.

@Global dance centre,

'en nu?' vraag ik. Maartje wijst naar links. 'wat ga je wijzen dan' ik moet lachen.

'als je goed kijkt zie je dan iemand staan' zegt Maartje. ik zet een paar stappen naar voren. 'Samuel en Kaj'

'Dioni en Cassius staan er voor' zeg ik.

'ga achter die muur staan' zegt Maartje.

'waarom?' vraag ik.

'nuuuu' zegt ze. ik gooi mijn handen in de lucht en ga achter de muur staan. ik kijk een klein beetje om de hoek. Maartje loopt naar de jongens toen en wordt geknuffeld. Belle staat erbij? ik zie Maartje praten met Dioni.

'Sabine!' roept Maartje. dit lijkt als een teken dat ik tevoorschijn moet komen. nog snap ik haar idee niet. ik kom achter het muurtje vandaan en ren naar Dioni. als zo'n romantische film belandt ik in zijn armen. 

-Maartje,
@Starbucks,

'je wilde niet weten hoe hysterisch Sabine mijn kamer rond liep' lach ik. Belle kijkt beschuldigend naar mij.

'het spijt me, maar gelukkig is alles goed gekomen met Lucas. die jongen is opgepakt en ik wil het ook niet tegen komen ook niet.' zegt Belle. 'en die Kevin.......'

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu