-Samuel,
het was erg gezellig, maar nog steeds zoek ik Belle. waar hangt ze uit. ik heb haar al 3 keer gebeld maar iedere keer neemt ze niet op. Jai en Sterre zoeken boven, Dioni en Sabine onder, Kaj en Maartje zoeken op straat, en Cassius, Zoë en ik in de achtertuin. eigenlijk heeft dit nul procent zin, want we hadden haar allang kunnen vinden hier. Jai en Sterre komen naar buiten.'geen Belle boven' zegt Sterre. ik kijk om me heen. waar kan ze zijn. heb ik iets gedaan, gezegd of ben ik niet goed voor haar. misschien wil ze me niet spreken. maar dan komen de vragen weer, wat heb ik gedaan? ik staar voor me uit. misschien is ze thuis, of loopt ze over straat en wil ze niet terug.
'Samuel!' schreeuwt Cassius.
'Wat?' vraag ik afwezig.
'we vinden haar wel, het komt goed' zegt Zoë en slaat een arm om me heen. ik schud mijn hoofd. wat moet ik nu doen. Lucas! ik bel Lucas!. ik schiet weer uit mijn gedachtes en pak mijn telefoon. ik zoek het nummer van Lucas. als ik hem heb gevonden druk ik op bellen en gaat hij een paar keer over.
'Met Lucas' hoor ik Lucas zeggen.
'Hoi, met Samuel' zeg ik. 'is Belle thuis?'
'nee, ze zei tegen me dat ze niet naar huis gaat omdat ze bij jou bleef slapen. hoezo?' vraagt hij
'ik wweet niet waar zze is' stotter ik.
'oh god, nee. ik ehm ik kom naar jou toe. Rotterdam he?' zegt hij.
'ja' antwoord ik kortaf. hij hangt op en ik stop mijn telefoon terug in mijn broekzak.
'en?' vraagt Jai. ik schud mijn hoofd.
'niet bij Lucas' zeg ik. ik ga zitten op het gras. de andere doen het ook en kijken me medelevend aan.
'het komt goed' zegt Zoë weer. ik zucht diep. nu tegen spreken heeft geen zin. ik sta weer op en loop naar voor. ik loop over de straten van de drukke Rotterdam. er komt een grijze auto aanrijden, en stopt precies naast me. degene in de auto stapt uit en tot mijn opluchting is het Lucas.
'al gevonden?' vraagt hij. ik schud mijn hoofd. hij klopt op mijn schouder. we lopen door een parkje en gaan zitten op een bank. voor ons zien we een witte auto langs rijden die achter Lucas' auto stopt. degene stapt uit en ik zie dat het die Kevin is. mijn mond valt open als ik Raphael ook de auto uit zie komen. hij kijkt het parkje rond, waardoor ik achter Lucas ga zitten.
'wat ben je aan het doen' zegt Lucas lachend. ik ga weer normaal zitten en hou Kevin en dat joch in de gaten. Lucas volgt mijn blik en springt gelijk op van het bankje.
'hij is vrij, vrij!' roept hij. ik probeer hem te kalmeren.
'rustig, we moet dit ander gaan aanpakken.' zeg ik en trek hem terug op het bankje.
'hoe?!' schreeuwt Lucas nog steeds. ik sla een hand voor zijn mond zodat hij stil is.
'ik informeer de rest' zeg ik en pak mijn telefoon.
-Belle,
@Parkje in Rotterdam,
ik staar uit het raampje, van Kevin's auto. het ruikt hier heerlijk naar mc donalds, maar we hebben het niet gegeten. Raphael en Kevin staan te roken buiten. zouden Maartje, Sabine en Samuel mij zoeken? wat zou Samuel wel niet denken. ik was opeens weg. blijkbaar werd Raphael vrij gesproken. nu zit ik dus hier in een auto. ik begin het best warm te krijgen dus schudt ik met mijn hand voor mijn gezicht. ik haat kleine ruimtes met te veel warmte. ik kijk langs Raphael heen en zie 2 jongens chillen op een bankje. een jongen met zo'n haar als Samuel en de andere heeft bruin haar. ik zie de jongen met bruin haar kijken en merk meteen dat het Lucas is. dus die ernaast is Samuel. ik draai het raampje open, zo stil mogelijk en begin te schreeuwen.