-Belle
@Rembrandtplein Amsterdam,
Malinth duwd ons kleren in onze handen en laat ons het zelf uitzoeken. ik kijk naar me kleren. ik vind ze best wel vet. ik heb een wit tshirt met starbucks logo erop, een spijkerbroekje en zwarte all stars. Maartje heeft een witte croptop, een mint groene rok met bloemetjes en witte all stars. Sabine heeft'ik ga ze even passen' zeg ik. ik loop het hokje in en leg de kleren op het kleine stoel die in de hoek staat. ik trek mijn schoenen uit en daarna mij broek. ik doe mijn tshirt over mijn hoofd en ik hang mijn kleren op aan de haakjes die in de muur zitten. ik pak het broekje en doe hem aan daarnadoe ik mijn tshirt aan en mijn schoenen ik strik snel mijn veters en schuif het gordijntje open.
'klaar' zeg ik. 'leuk?'
'super leuk' zegt Malinth enthousiast en stuurt me door naar de make-up. ik ga alvast zitten en wacht op de vrouw die onze make-up doet.
'hallo, ik ben Marie' zegt de vrouw die komt aan lopen.
'Belle' zeg ik en steek mijn hand uit.
'heb je een elastiekje?' vraagt ze. ik knik en haal het elastiekje van mijn pols. 'mag je je haar even vast doen, je hebt mooi haar zeg'
'Dankuwel' zeg ik en maak ik rommelige knot. de vrouw draait de stoel.
'ik ga je make-up doen' zegt de vrouw. ze pakt wat tasjes. we begint eerst mijn make-up eraf te halen en wast dan me gezicht. ze smeer eerst wat foundation op daarna blush. 'ogen dicht' ik sluit mijn ogen en voel een kwast over mijn ogen gaan. daarna iets wat nat is. waarschijnlijk eyeliner. daarna voel ik mascara en schrik ik. 'open' ik open mijn ogen voorzichtig. ze gaat verder met mijn lippen.
'ik ben best zenuwachtig' zeg ik.
'dat hoeft niet, als jullie goed geoefend hebben komt dat vast goed' zegt Marie. ik glimlach. ze maakt mijn knotje los en laat het zo hangen. 'je bent klaar alleen je haren nog doen.'
'dankuwel' zeg ik. ik sta op van de stoel en kijk in de spiegel.
'hoe vind je het?' vraagt ze.
'super leuk' zeg ik. Maartje komt binnen lopen met Sabine achter zich aan. Malinth komt daarna ook. ik ga weer zitten in een stoel aangezien mijn haar nog gedaan moet worden. Malinth komt bij me staan. ze pakt een borstel en begin mijn haren te borstelen.
'heb je er zin in?' vraagt Malinth terwijl ze de onderkant van mijn haar begint te borstelen.
'ja, maar wel een beetje zenuwachtig' zeg ik.
'ah, dat komt wel goed' zegt Malinth gerust stellend. ik glimlach. 'doe je haar eens helemaal naar voren' ik ga naar voren hangen en Malinth begint iets te doen met mijn haar. 'en weer terug' ik gooi mijn haar weer naar achter. ze maakt een paardenstaart. ik kijk in de spiegel.
'wat heb je nou gedaan?' vraag ik.
'dit' zegt ze en pakt een klein spiegeltje en houd die achter me.
'wow' is het enige wat ik kan zeggen. ik sta op van de stoel en geef Malinth een knuffel. ze gaat verder met het haar van Sabine.
-Dioni
@Rembrandtplein Amsterdam,
we lopen over straat naar het plein waar al veel mensen staan te kijken. ik Samuel en Kaj proberen door de mensen te lopen dat we een beetje vooraan staan. de mensen die er stonden kijken ons geirriteerd aan maar we trekken er niks van aan.'ik ben trots op Maartje' zegt Kaj. ik begin te lachen.
'het is je vriendin niet' zegt Samuel.