-Maartje
@DenHaag,met veel mooite probeer ik de tijgerprint op mijn nagels te lakken. ik zeg het je, een kut werk.
als ik eindelijk klaar ben wacht ik tot het droog ik en begin ik aan de strepen. ik ben al drie kwartier bezig aan mijn nagels. hoe kun je dat verzinnen.
als ik klaar ben met mijn nagels ga ik verder met mijn haar. ik en volgordes, nee.
ik heb sowieso al een beetje slag in mijn haar wat op sommige momenten mooi is en heel veel momenten ook weer niet. ik pak wat plukjes aan allebij de kanten en draai ze daarna vlecht ik het en maak ik het vast. simpel gezegd dan gedaan, vind ik.
van dat ander half uur dat ik wilde om me klaar te maken heb ik nu nog maar 29 minuten van over. daar moet ik me alleen nog van omkleden en mijn nagels laten drogen.
shit mijn make-up ook nog.
voorzichtig pak ik mijn jurk van bed en trek de kleren die ik nu aan heb uit en de jurk aan. hij is creme-kleurig met diamanten. beneden word die iets wijder. de hakken zijn best bijzonder vind ik. ze zijn beige achtig en bij de hakken zitten ook diamantjes. nu ik dit aan heb kan ik mijn make-up doen. het is eigenlijk alleen wat eyeline mascara en oogschaduw.
gelukkig ben ik nog net optijd klaar. ik pak mijn telfoon van bed en beatwoord een paar appjes.
Joost: hey schat, veel plezier vanavond op het feestje XX
Joost is een schat van een vriend. ik kan hem alles vertellen.
hoe ik hem heb leren kennen? is super lollig eigenlijk.
ik speelde vroeger gosupermodel, waar ik hem op heb leren kennen.
ik was verslaafd eraan en kwam elke dag online, ik kwam hem toe tegen op een chat en praatte veel met elkaar. ik had hem als eerste verteld dat ik verliefd op een jongen uit mijn klas. hij vertlede me toen daarna dat hij ook een jongen leuk vond. ik dacht eerst dat het een grap was. nee ik wist niet dat het een jongen was. hij vroeg mijn nummer en dat vertrouwde ik hem toe dus sinds dien hebben we super veel geappt.
Ik: dankjewel lief! ik zal je morgen bellen en alles uitleggen :) X
Kaj weet hier eigenlijk niks van. maar dat ga ik ook wel een keer vertellen.
ik loop naar onder en me moeder staan bij de deur. ik zie dat ze praat met iemand die ik niet ken. ik loop door naar de woonkamer en ga me op de bank zitten. als ik net 1 minuut zit hoor ik Kaj's stem. precies op het tijd stip dat was afgesproken.
'Maartje!' roept mijn moeder
'ja ik kom' zeg ik. ik loop even naar de box en kijk naar mijn kleien zusjes die liggen te slapen. zo lief zijn ze soms ook.
'veel plzier' hoor ik vanuit de keuken de stem van Linde zeggen.
'jij ook met pap en mam, doei' zeg ik en loop door naar de gang.
'je bent een plaatje' zegt Kaj. ik moet lachen.
'jij bent gek' zeg ik. hij pakt mijn hand en samen lopen we naar een auto.
'mijn vader is chauffeur' zegt hij. ik knik.
'geeft niet' zeg ik met een glimlach.