-Sabine
@Maartje's huis - Den Haag,~Next week~
in de week van shoppen, na denken en leuke dingen doen is voorbij, en de leuke dag is aan gekomen. ik en Belle zijn bij Maartje, omdat de jongens ons hier komen op halen. vorige week was raar, alsof het de week van de liefde was. Maartje kreeg een relatie met Kaj. en nu is ze nog steeds een blije.
'zullen we ons omstebeurt gaan omkleden om een modeshow te geven?' stelt Belle voor. Belle houdt van mode, daarom wil ze in de toekomst een model worden.
'ja leuk, en dan beoordelen wij wat anders zou moet met je haar en make-up' zegt Maartje.
'doen we, en Belle begint!' zeg ik. Belle kijkt me aan en moet lachen.
'neeee' smeekt ze. al snel geeft ze het op als ik haar serieus aan kijk. ze staat op en loopt naar haar tas waar haar kleren en make-up in zitten.
'laten we jou make-up doen, als je je kleren hebt laten zien' zeg ik.
'oke' reageert Belle. ze pakt allen haar hakken, sieraden en haar jurk en loopt de kamer uit.
'zo, nu gaan wij bedenken hoe we haar bruine haren gaan doen' zegt Maartje.
'dat is niet zo moeilijk denk ik' zeg ik. Belle komt terug gelopen met haar kleren aan en haar haren in een rommelige knot. ze loopt naar ons toe en gaat voor ons staan. ze draait een rondje en glimlacht. ik kijk naar haar. ze heeft een zwarte jurk aan zonder bandjes met een riempje. op de jurk zitten glittertjes en ze draagt zwarte hakken, waar de voorkant een beetje open in waardoor je haar tenen ziet die mooi zwart zijn gelakt.
'en?' vraagt ze onzeker.
'Meid, je bent mooi' zegt Maartje. ik knik stemmend mee. Belle glimlacht en gaat op het bed zitten naast Maartje.
'nu ben jij Sab' zegt ze. ik sta op pak mijn spullen en vertrek naar de badkamer. ik trek mijn kleren uit en doe mijn jurkje aan. de bovenkant is zwart, bij mijn middel zit het een beetje strak, de onderkant is zalmkleurig en is wijder. ik doe mijn zwarte hakken aan, met een rits. ik laat het tasje toch maar hier en doe een ring om met een zwarte roos. ik loop terug naar de kamer van Maartje, en draai een rondje. ook Belle en Maartje vinden dit mooi.
'echt mooi zijn jullie' zegt Maartje. ze staat op en loopt naar de badkamer.
'jou jurk is echt leuk' zegt Belle.
'jou jurk ook. ookal heb ik die al gezien, toch staat hij je echt geweldig' zeg ik.
'wat zou Samuel er van vinden?' vraagt ze.
'hij zou denken dat hij nog nooit zo'n mooi meisje als jou heeft gezien.' zeg ik. Maartje komt de kamer in en ook zij draait een rondje voor ons. Maartje heeft een rood jurkje met bandjes, en een spijkerjasje erbij. ze draagt simpele zwarte hakken. er hangt een bruin tasje om haar met een roos en ze draagt hartjes oorbellen. ook draagt ze er goude armbanden bij.
-Belle,
ik zit voor Maartje die mijn haren aan het krullen is en achter Sabine die mijn make-up netjes doet.
'ik doe je wel nep nagels op, om ze leuk te lakken heb ik geen zin in' zegt Sabine. ik knik zodat Sabine niet uitschiet met de lippenstift die ze op mijn lippen smeert.
'ik ben klaar met je haar' zegt Maartje. ook Sabine stopt. ze pakt mijn hand en Maartje doet de andere hand. Maartje en Sabine plakken de nagels op.
'oke, Sabine is next' zegt Maartje. Sabine glimlacht en staat op van het bed. ze gaat op de stoel zitten waar ik net zat en Maartje gaat nu ook haar haar krullen. ik begin met haar make-up. ik begin met de eyeliner, en dan oogshaduw in de kleur van haar jurk. dan doe ik een paar laagjes mascara op en kleur haar lippen met rode lippenstift. als ik daarmee klaar ben pak ik haar handen en lak ik haar nagels ook in de kleur van haar jurkje.