Part 12

290 16 0
                                    

-Samuel
@Global dance centre,

'geweldig nieuws' zegt Jai vrolijk, als hij de zaal in loopt.

'vertel' zegt Cassius enthousiast. iedereen kijkt Jai aan en hij begint meteen te lachen.

'mijn oom gaat trouwen en wil er een groot feest van maken. ik mocht wat vrienden uitnodigen en ik wilde jullie dus. alleen hij moet er wel nog even na denken of Zoë en Sabine mee mogen' zegt Jai snel.

'en Belle en Maartje dan?' vraagt Kaj gelijk. hij kijkt Jai aan en hij zucht.

'vergeten, ik ga wel bellen.' zegt hij en hij verdwijnt weer.

'moeten wij nu de meiden op date gaan vragen?' vraagt Kaj.

'lijkt me wel he' zeg ik en sta op.

'slecht geslapen, meneer Leijten?' vraagt Cassius die naast me komt staan. hij slaat een arm om me heen en kijkt me vragend aan.

'ik denk gewoon nog steeds aan dat gedoe van Belle' zeg ik eerlijk. Cassius klopt op mijn schouder.

'zet er een stap overheen, je knoopt jezelf zo op en je wordt het bezorgde vriendje van Belle' zegt Cassius.

'ja oke je hebt gelijk' zucht ik. Cassius gaat bij me weg en Jai komt inmiddels weer de zaal in lopen.

'en?' vraagt Kaj. Jai gaat zitten met zijn rug tegen de spiegel aan, en de rest gaat tegen over hem zitten. ik blijf staan en Jai begint te praten.

'heel misschien mogen zij ook mee' zegt Jai zacht. 'jullie moeten niet gaan verwachten dat het mag, dus jullie moeten maar wachten tot ik zeg dat jullie hun mogen vragen oke?' Jai kijkt serieus van Cassius naar Kaj. Kaj en ik knikken en glimlachen naar elkaar. ineens wordt de deur met een ruk open getrokken en komt Maartje boos de zaal in lopen. iedereen kijkt naar Kaj en hij haalt zijn schouders op. hij staat op en loopt naar Maartje toe.

'Maartje?' vraagt Kaj voorzichtig. Jai, Dioni en Cassius staan op en we lopen naar de andere kant van de zaal om hun gesprek niet mee te krijgen.

'dus ik mag Sabine pas vragen als jij zeker weet dat zij ook mee mogen?' vraagt Dioni. Jai knikt.

'ik denk dat Sabine wel het liefst met Belle en Maartje willen komen. dus je moet er vanuit gaan dat als Belle en Maartje niet kunnen dat ze of niet gaat of alleen voor jou' zegt Jai.

'ik denk niet dat Maartje en Belle niet kunnen, ik bedoel zij hebben het niet zo druk als wij met optredens enzo' zegt Cassius.

'ja daar heb je een punt, maar dan nog. Zoë zou bijvoorbeeld ook niet kunnen. en dan sta jij er ook maar gewoon bij als vrienden van mij' zegt Jai weer.

'weet je, we zien het straks wel. zolang die oom van jou maar snel nadenkt.' zeg ik. Jai moet lachen. hij kijkt meteen weer serieus als hij zijn ogen richt op mij.

'Dat is het nou juist. het kan soms 1 week duren maar ook wel 2 tot 5 dagen' zegt Jai. 'waarschijnlijk weet het het of morgen of een volgende week. maar het feest is al volgende week ergens. de uitnodigingen moeten nog komen'

-Maartje,

toen ik binnen viel wist ik niet dat de jongens hier zaten. ik wilde me omdraaien, maar iets in me hield me tegen zodat Kaj wel op me af kon lopen. het gebeurde dus ook echt. hij sprong op de tafel en ging erop zitten en Kaj stond op en kwam naar mij. ik heb hem alles uitgelegd over mijn ouders, de ruzie, en het gezeik met die tweeling.

'omdat mijn ouders niet meer zo goed met babys om kunnen gaan is het nu de beurt aan mij om een fucking tweeling op te voeden' mompel ik. Kaj kijkt me medelevend aan. 'ik lijk wel een tienermoeder zonder een man. ik vind het echt kut'

normaal scheld ik eigenlijk niet zo veel, maar soms in mijn buien is het hard nodig. en Kaj is de enige die mij nu best rustiger heeft gemaakt. ik vind het enorm fijn.

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu