Part 13

315 14 1
                                    

-Cassius
@Jai's huis,

Samen met de oom van Jai, Jai zelf en de rest van bbrave zitten we in Jai's woonkamer. Jai heeft ons uitgenodigt omdat zijn oom hem had gebeld dat hij het al wist. nu zitten we nog steeds te wachten.

'Zoals Jai jullie had verteld over mijn feest, had ik het al goed gekeurd dat jullie mochten komen en Sterre. en heel misschien Sabine en Zoë.' zegt Jerald. 'ik hoorde van Jai dat jullie allemaal ook een vriendin hadden, of een soort van. dus ik ben diep gaan nadenken, aangezien jullie natuurlijk op tijd van alles moeten regelen.' hij kijkt even naar Jai maar verteld dan weer snel verder.

'ik heb dus besloten, Sabine en Zoë mogen mee' zegt hij. aan de ene kant voel ik een opluchting dat Zoë mee mag, maar aan de andere kant, hoe gaat dat dan met Samuel en Kaj. ik stop gelijk met dit te denken als ik Jerald zijn glimlach zie. 'en natuurlijk ook dan, die meiden....'

'Belle en Maartje' vult Jai bij. iedereen zit met een grote glimlach te staren naar Jai's oom. dan staat hij op.

'dus, champagne?' vraagt hij. iedereen knikt en Jerald verdwijnt de keuken in. hij komt terug met vier champagne glazen, en geeft Samuel, Kaj, Jai en Dioni een glas. daarna loopt hij weer terug en geeft er een aan mij en de andere houdt hij zelf. ik drink een slok en zet mijn glas op tafel.

'natuurlijk willen we er wel een leuk feest van maken, dus jullie hebben in ieder geval veel geluk' zegt Jerald vrolijk.

'natuurlijk wordt het wel gezellig, en al helemaal met mijn beste vrienden' zegt Jai. de woorden van hem laten me glimlachen. ik pak mijn glas weer op en drink het achter elkaar op, wat ik beter niet had kunnen doen. ik voel de alcohol een beetje werken namelijk van zo'n klein beetje. ik knijp mijn ogen samen en open ze dan weer.

'zozo, jij durft' lacht Jerald naar me. hij had zeker gezien dat ik de rest in een keer dronk. het kan me nu niet schelen hoe wankel ik dadelijk ga lopen. ik heb eigenlijk wel zin in nog meer. maar ik hou me in, ik bedoel ik wil Zoë wel serieus vragen om mee te gaan naar die bruiloft.

'Lekkere champagne' zegt Kaj dan.

'ik heb trouwens ook nog appelsap' zegt Jai.

'zijn jullie nog drie? kom op. jullie zijn jongens van zeventien en achttien en nog drinken jullie appelsap?' zegt Jerald lachend.

'onze gewoonte' zegt Dioni, die zijn glas op tafel zet. Jerald knikt maar blijft erom lachen. Jai pakt mijn en Dioni's glas en loopt naar de keuken.

'dus jullie houden van appelsap?' gaat Jerald weer verder.

'Ja' zeg ik. ik voel me al iets minder stoned als daarnet, waar ik wel even dankbaar voor ben aangezien ik me als een mongool zou gedragen.

'oke' zegt Jerald kortaf. Jai komt weer de keuken uit lopen met onze glazen en geeft ze aan mij en Dioni. ik neem meteen een slok en proef de heerlijke smaak van de appels.

'zal ik dan ook maar inkopen van appelsap doen voor jullie?' vraagt Jerald lief.

'ja, doe maar' zegt Kaj. Jerald lacht even, knikt maar kijkt daarna weer serieus.

'ik ga ervoor zorgen, dat jullie de beste, verse appelsap krijgen' zegt Jerald. 'mijn moeder is namelijk goed in zoiets te maken'

-Belle
@Belle's huis,

'Zusje! Samuel staat voor de deur!' roept Lucas. ik sta op van mijn bed en ren naar onder.

'goedemiddag' zeg ik netjes en lach even. Samuel moet ook lachen. ik heb hem bijna nooit zien lachen, aangezien hij dat echt nogal weinig doet. hij is zo schattig.

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu