part 9

372 17 1
                                    

-Maartje
@Maartje's huis,

ik ben alleen thuis, mijn zusje is naar voetbal enmijn ouders zijn aan het werken. Sabine en Belle hebben ook iets te doen, en Kaj bellen is geen optie omdat ik toch wel weet dat hij een flirt-move wil gaan doen. Dioni zal wel veel met Sabine gaan doen. Belle met Samuel, of niet. Cassius ging zwemmen met Jai, Sterre en Zoë. dus Kaj blijft over. ik besluit dan toch maar Kaj te bellen. ik pak mijn telefoon van de tafel, en zoek Kaj's nummer in mijn contacten. als ik hem heb gevonden druk ik op het groene telefoontje en hoor ik de telefoon over gaan.

'met Kaj Van Der Voort' zegt Kaj, wetend dat ik het ben.

'Hoii, met Maartje' zeg ik

'ja dat zag ik al' zegt hij.

'zal, maar wat ga je vandaag doen?' vraag ik.

'uh, niks. hoezo?' vraagt hij.

'nou  mijn ouders zijn niet thuis. mijn zusje niet, Sabine ging iets doen met Dioni Belle met Samuel denk ik. Jai, Cassius, Zoë en Sterre gingen samen zwemmen' leg ik uit.

'Samuel ging met Cassius mee, met Gaya' zegt Kaj.

'wie is Gaya?' vraag ik. 'zijn vriendin?'

'nee' zegt Kaj lachend. 'dat is zijn zusje'

'oh' zeg ik zacht.

'maar nee, ik heb niks te doen eerlijk gezegd' zegt Kaj.

'mooi, half 12 bij mij' zeg ik.

'oke, ik hoop dat ik het haal' zegt Kaj. Natuurlijk haal je dit.

'ja, tot straks' zeg ik en hang op. ik ren snel naar boven en doe mijn kleren aan die ik op mijn bed had gegooid. ik wist niet wat ik aan moest dus een simpel tshirtje en een korte broek met printjes heb ik maar op mijn bed gepleurd. ik trek het aan. ik doe wat make-up op, en borstel mijn haren. ik loop mijn kamer uit en wacht op Kaj. als ik de deur bel lang hoor gaan, sta ik op van de bank en loop ik langzaam naar de voordeur. 

'Hallo' zegt Kaj vrolijk. ik glimlach even en laat hem dan binnen. 

'leuk je te zien' zeg ik. 

'ja' zegt Kaj. ik doe de deur dicht terwijl Kaj zijn schoenen uit doet. hij komt voor me staan als zijn schoenen uit zijn en kijkt me lang aan. ik kijk naar de grond, starend naar zijn voeten. 

'wat is er?' vraag Kaj. shit, hoe moet ik dit gaan vertellen?

'ik kan het niet zeggen' zeg ik maar om er uit te komen.

'wat niet?' Kaj kijkt me nu verbaasd aan.

'het ligt niet aan jou,  ik kan niet met jongens omgaan, niet dat het niet mag. maar ik bedoel, ik heb het gevoel dat ik ze gebruik en het heeft echt veel met me gedaan wat er is gebeurd' zeg ik.

'je kan me alles zeggen' zegt hij. hij slaat zijn armen om mijn middel en trekt me tegen hem aan.

'dat kan ik niet zomaar' zeg ik. ik kijk hem nu in zijn ogen aan. hij kijkt medelevend terug. hij knnikt even en laat me dan los.

'ik snap het, maar je mag het altijd zeggen' ik knik dankbaar. maar ik ga het niet zeggen denk ik, nooit niet.

-Samuel,
@zuiderbad,

'wat Jammer dat Kaj er niet is.' zegt Cassius. we zijn bij de kleedhokjes. we gaan ons omkleden en dan mc. 

'we eten nu wel 2 dagen achter elkaar mc' zegt Jai. 

'boeie' zegt Cassius weer. Cassius loopt een kleedhokje in en Zoë loopt hem achterna. Jai loopt er een daarnaast met Sterre en ik ga weer daarnaast, met mezelf. Mijn zusje Gaya gaat een naast mij. snel kleed ik me om. ik ben eerste die klaar is. ik kijk naar me zelf in de spiegel. mijn haren zitten een beetje voor mijn ogen, wordt weer tijd voor de kapper. ik pak mijn pet uit de tas en zet die op mijn hoofd. de pet is zwart en er staat "deus" op de voorkant. Jai en Sterre komen het hokje uitlopen. 

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu