part 22

177 12 0
                                    

-Sabine
@Dioni's huis,

'Ga je mee naar dat bal Donderdag avond?' vraagt Dioni. 

'welk bal?' vraag. 

'wacht ik moet het zo vragen, Liefste Sabine wil je alsjeblieft met mij naar het bal donderdag avond.' zegt Dioni. ondertussen gaat hij op een knie zitten en haalt een doosje uit zijn broekzak. hij maakt et doosje open en een goudkleurige ketting komt tevoorschijn. het is een goud hartje met de naam Dioni en de datum van onze relatie. 

'ahw, super lief. ik ga graag mee.' zeg ik. 

'super leuk' zegt hij en staat op. 'draai je om.' ik draai me rug naar Dioni. ik viel hoe hij mijn haar aan de kant doet en de ketting om doet. hij knuffelt me van achteren en geeft een kusje in mijn nek. 

'ik  hou van je' zeg ik. 

'ik ook van jou' zegt hij terug. hij laat me los en ik draai me om. ik bekijk de ketting. 'Dioni 15-08-'14'  staat erin. 

'hoe vind je hem' vraagt hij. 

'super lief. maar je geeft me zo veel' zeg ik.

'alles voor jou' zegt hij. 'ik wil je gelikkig zien' 

'dat ben ik, als ik bij jou ben' zeg ik. ik kijk hem aan.

'Donderdag wordt een speciale avond'zegt hij zacht. 'ik ga je een leuke avond geven.'

'ohja? met een koets die ons naar het bal brengt enzo' lach ik. 

'misschien, ik zeg niks' lacht hij. zijn glimlach, die meteen alles verwarmd. ookal is het buiten warm, van hem krijg je het warmer. geen twijfel aan. 

'ik ben nu al nieuwsgierig' zeg ik. Dioni grijnst. 

'nog even geduld hebben prinses Sabine' zegt hij sexy. ik glimlach. 

'okay king Dioni' zeg ik. 

'i'm the king of the world' zegt hij. 

'No, only mine' zeg ik. 

'you're my queen' even moet hij lachen. 'queen Sabueen' 

'oh waw je rijmt' zeg ik lachend. 

'het klonk best raar' zegt hij. ik knik. 

'wat gaan we doen?' vraag ik. 

'laten we film kijken, en dan kun je morgen lekker shoppen met de meiden.' zegt Dioni. 

'Mag Robin ook mee?' vraag ik. Dioni haalt zijn schouders op. hij staat op van de bank en loopt naar een kast vol films. 

'Horror, romantiek, thriller, drama, wat wil je?' vraagt hij. 

'uhmm,ik kan niet tegen horror en thriller. drama huil ik snel en romantiek kan wel' zeg ik. 

'romatiek wordt het dus. uhmmmm' hij gaat met zijn vingers over de rij met alle romantische film en denkt na. 'Toscaanse bruiloft?' 

'ja is goed' zeg ik. hij knikt en pakt de film. hij stopt de cd in de cd-speler en zet de film aan. snel komt hij naast me zitten. hij slaat een arm om me heen en legt zijn voeten op tafel. ik kruip tegen hem aan. 

-Maartje
@Den Haag,

ik pak mijn telefoon die naast me ligt op mijn bed. hij trilt als een gek, dat me wakker maakte. ik pak mijn telefoon en zie dat Sabine belt. ik neem op.

'Goeie morgen slaapkop' zegt Sabine lachend.

'morgen' zeg ik met mijn ochtendstem.

'vrolijker mag wel' zeg Sabine. 'heeft Kaj je niet gevraagd?'

'waarvoor?' vraag ik verbaasd. 

'Dat feest?' antwoord Sabine.

'Oh, ja. jawel' zeg ik.

'Kom Amsterdam, shoppen' zegt Sabine gelijk. ik zucht. 

'heb scare tijden' zucht ik. 

'vraag je moeder' zegt ze

'ja, tot zooo dan' zeg ik en hang op. ik sta op uit mijn bed en loop naar mijn raam. ik schuif de gordijnen open en sluit ze meteen. zon in me gezicht. ik open mijn kleren kast en kijk rond. ik ga voor een croptop met een madeliefje, een zwarte jegging en witte all stars. ik bekijk en in de spiegel wat ik aan heb. ik vlecht mijn haar in en pak een tas. ik stop mijn zonnenbril erin en mijn telefoon. ik doe nog wat laagjes mascara op en loop naar onder. niemand die het ziet dat ik bijna niks op heb. 

'goedemorgen schat' zegt mijn vader.

'morgen, waar is mama?' vraag ik. 

'die is even wandelen met Tess en Tessa' zegt hij. 

'oh, mag ik wat geld van je?' vraag ik. 

'uh waarvoor.' zegt hij. 

'nou, ik ga shoppen met Sabine voor dat ene feest' zeg ik. 

'goed' zegt hij. hij staat op en loopt naar een la waar zijn beurs in zit. hij pakt er een brief van 50 uit. oh jeetje.

'goed op passen he?' zegt hij. ik knik braaf. ik loop naar de gang en loop het huis uit. opweg naar Amsterdam. 

@Amsterdam,

'oke, ik weet welke jurk ik wil' zegt Belle.

'Ik ook' zegt Sabine. 

'ik ben moeilijk he' zeg ik. 

'behoorlijk' lacht Sabine. ik lach ook en zet mijn flesje cola op het tafeltje. we eten bij de subway. Belle had er zin in. 

'zou Samuel een corsage geven?' vraagt Belle. 

'wie weet' zeg ik. ik doe het laatste stukje van het sesam broodje in mijn mond. 

'eet eens door' zegt Sabine lachend. 

'je doet al een half uur over zo'n broodje' zegt Belle. 

'ik geniet er gewoon van' lach ik. we staan op als ik klaar ben en lopen de subway uit. 

'waar eerst naartoe?' vraagt Sabine. 

'het is morgen, je moet er een vinden Maar' zegt belle. 

'Ja, ja lukt wel' zeg ik. we lopen een winkel in waar Sabine haar jurk had gezien. ik pak mijn telefoon en zie dat ik 5 berichten heb in 3 gesprekken. 

Papa: Hey lieverd, ben je voor 4 uur thuis?
Papa: Je moet op je zusjes passen. ik en mama gaan uit eten x

Kaj: heyyyy
Kaj: schatje van meeeee, ik ben bij Dionii
Kaj: kom je daar ook heen dadelijk?
Ik: ik moet gelijk door naar huis sorryyyyy
Ik: zusjes probleem... 

ik heb dus weinig tijd om een jurk en schoenen te vinden. fuck. naja weinig. 2 uur zeker.

~~~~~~~~~~~~

Werd wel tijd ahaa, maar dit was 22 whoopwhoop

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu