ik heb al 2 dingen geupload van mijn nieuw boek 'Afraid to losing you'
if you want, go read it :)
——
-Maartje,
Terwijl de andere bezig zijn Dioni en Robin uit de cellen te halen heb ik de ambulance gebeld. Al begrijp ik niet waarom ze niet naar dat geschreeuw luisterden. Ik wilde de politie bellen. maar ook daar had ik zelf geen tijd voor.
'Kaj gaat het?' vraag ik als ik merk dat hij me aanstaart.
'Jawel' zegt hij. hij had een lichte hersenschudding opgelopen. maar alles komt weer goed. ik weet nog dat ik helemaal in paniek naast het zat en pas een half uur , naar mijn gevoel, pas door had wat er aan de hand was.
'zijn Dioni en Robin al vrij?' vraagt Kaj. ik haal mijn schouders op.
'ik heb geen idee' zeg ik.
'ik hoop dat alles goed daar gaat' zegt hij. op dat moment gaat zijn telefoon af.
'met Kaj' een tijdje is het stil. 'Ja, breng maar' ik kijk hem verbaasd aan.
'en?'
'Samuel komt Belle brengen, ze is los gekomen uit Raphael's greep en daarna helpen ze Dioni en Robin' legt hij uit. ik knik.
'Het is fijn dat ze los is' zeg ik en op dat moment ging de deur open.
'We waren in de buurt' zegt Samuel en loopt hand in hand met Belle naar ons toe. Belle geeft een kus op Samuel's wang waarna hij vertrekt.
'Gaat alles goed Bell?' vraag ik. Ze knikt en gaat op het bed zitten.
'Hij heeft niks gedaan alleen een pistool op me gericht en een paar keer op de andere. Sabine is weg gerend want ze werd bang Jai en Sterre zijn achter haar aangerend dus Cassius en Zoë zijn als enige over met Samuel dadelijk.' ratelt Belle.
'Doe eens rustig' zegt Kaj lachend.
'sorry, ik wil dat dit zo snel mogelijk voorbij is' zegt ze en kijkt naar de grond.
'Wij ook' zeg ik en knuffel haar. Ze accepteert het en knuffelt terug.
'Ben zo blij dat ik jullie heb leren kennen, maar sorry dat jullie hier door heen moesten. Als ik niet zo dom was en naar Lucas had geluisterd was er nu niks aan de hand geweest' zegt ze.
'Komt wel goed' zegt Kaj. De deur gaat open en er verschijnt een man achter. Oftewel Kaj's dokter. Wanneer de dokter wil praten gaat mijn ringtone af van me telefoon. Ik haal hem uit me broekzak en excuseer me snel en loop de kamer uit.
'Met Maartje' zeg ik wanneer ik opneem.
'Waar ben jij, jongedame.' zegt een strenge maar tegelijkertijd bezorgde moeder.
'Sorry, ik moest vroeg werken' lieg ik.
'1 nacht en een hele dag?' zegt ze.
'Ja, ze wilde me hier houden, om wat kleren te combineren voor de volgende keer'. Zeg ik. Er is waarschijnlijk geen volgende keer maar oke.
'Oke' zegt me moeder kortaf. Daarna hangt ze gelijk op en loop ik de kamer weer in. Kaj kijkt een beetje teleurgesteld naar de dokter, maar blij zie ik er ook in. ik loop naar hem toe en ga op het bed zitten.
'Ik mag naar huis' zegt hij met een glimlach.
-Cassius
@verlaten bureau,
Na drie kwartier nog bezig te zijn om Robin en Dioni uit die cellen te halen, is het nog niet gelukt. Raphael is te sterk, voor Samuel en mij. Zoë is onopgemerkt naar het ziekenhuis gegaan voor Kaj, Maartje en Belle.
'Cassius nu!' roept Samuel die een sleutel naar me hoofd gooit. Snel raap ik de sleutel op en stop de sleutel in het slot waar Robin zit.
'Ladies first'. Zeg ik. Ik draai het sleuteltje en de deur gaat open.
'Thanks Cass'. Zegt ze en rent de cel uit. Ze helpt Samuel met Raphael terwijl ik Dioni vrij laat.
'Waar is Sab?' vraagt hij snel.
'Weg gerend, ze werd bang en ik weet niet waar ze is' zeg ik.
'Samuel' zeg ik. Als hij opkijk maak ik een gebaar dat ze moeten komen en we snel weg moeten. Samuel grijpt Robin's hand en rent onze kant op waardoor wij automatisch ook rennen.
'Waar rennen we naar toe?' roept Robin.
'Ziekenhuis?' zegt Dioni vragend.
'Oke' zeg ik.
'Ik kan niet meer!' roept Robin en stopt met rennen.
'What the hel doe je!' schreeuw ik. Samuel rent terug en tilt haar op.
'Ik ga dit niet lang volhouden' zegt hij en rent weer.
@in ziekenhuis,
'Dus hij loopt nog vrij rond?' vraagt Belle.
'ja, maar ik bescherm je Bell' zegt Samuel en trekt haar tegen zich aan. ik pak Zoë's hand en wrijf met mijn duim over de rug van haar hand. ik merk dat ze rustig wordt en geef haar een kus.
'alles komt goed' zeg ik tegen haar. ze knikt.
'ik hoop dat hij in die cellen woedt opgesloten, stel we vonden Robin en Dioni nooit dan waren ze waarschijnlijk al lang vermoord omdat wij ons niet aan die berichtjes hielden' zegt Maartje.
'welke berichtjes?' vraagt Kaj. Maartje wordt rood en Belle kijkt haar aan met een blik ''waarom zeg je dat nou''
'ik en Sabine kregen dreigende berichten. het ging over jullie en Belle. we hebben het aan Belle verteld en gezworen dit geheim te houden. maar het is beter zo' zegt ze
'nu je het over Sabine hebt, waar zijn Jai en Sterre?' vraagt Zoë.
'ze zijn nog steeds niet te vinden' zegt Samuel.
'Jai neemt ook niet op, en Sabine ook niet' zegt Dioni die achter mij vandaan komt.
'ik probeer Sterre wel' zegt Zoë en laat mijn hand los.
'misschien is er iets ergs met Sab..' zegt Dioni.
'rustig, er is niks met haar en zo wel dan hadden Jai of Sterre al lang gebelt' zegt Robin Dioni. ze gaat naast Dioni staan en legt een hand op zijn schouder. iedereen kijkt raar naar Robin.
'eh, ja ik ga nog eens bellen' zegt Dioni en draait zich snel om.
'zullen we Kaj maar mee nemen naar huis?' zegt Samuel.
'Sure' zegt Maartje. ze pakt zijn hand en voorzichtig staat Kaj op van het bed.
'eindelijk naar huis' zucht Kaj.