-Cassius
@Samuel’s huis,
‘ik ben zo blij dat je er weer bent, en veilig bij me’ zegt Samuel en knuffelt Belle.
‘ik ben ook blij’ zegt Belle en geeft een kusje op zijn wang. Sabine is nog aan het uithuilen bij Dioni. ze was zo geschrokken toen Raphael haar had. gelukkig heb ik meteen in gegrepen.
‘zonder Patrick was ik nu in Polen’ zucht Belle.
‘dat liet ik echt niet gebeuren hoor, die jongen keek echt vals’ zegt Patrick. ‘maar sterkte iedereen, ik ga naar huis’
‘dankuwel’ zegt Samuel en schud hem een hand.
‘bel me als jullie me nodig hebben’ zegt hij nog en loopt naar de deur. niet veel later gaat de deur dicht.
‘dusss’ zegt Kaj. het is zo stil.
‘ik ga naar huis denk ik’ zeg ik. de jongens knikken en staan op. ik geef ze een snelle knuffel en loop ook het huis uit.
ik loop naar naar een bus halte en wacht op de bus naar Amsterdam. ik ga rustig zitten op het bankje. ineens hoor ik allemaal gegiechel achter me en soms kleine gilletjes.
‘omg het is Cassius van bbrave’ hoor ik iemand zeggen. ik draai me om en zie 4 meisjes achter me staan.
‘ja ik ben Cassius’ zeg ik. de meisjes komen naar voren gerent en kijken me aan.
‘mag ik een foto en een handtekening?’ vraagt een meisje. ze heeft lang blond haar en bruine ogen. schattig ja. weet je ik dated geen fans, ik vind ze wel aardig enzo, maar ik heb al een vriendin.
‘uhm ja natuurlijk’ zeg ik. het meisje komt naast me zitten en een meisje met zwart haar en bruine ogen maakt de foto. daarna geeft ze een pen en schrijf ik mijn handtekening op haar arm en telefoon hoesje. daarna volgen ook de andere. als ze weg zijn komt eindelijk de bus en stap ik in. ik chek in en zoek een plekje. ik ga zitten op de stoel en doe mijn oortjes in. ik tweet wat braviours en krijg zo de tijd om.
@Amsterdam centraal,
eindelijk ben ik in Amsterdam, niet dat het allemaal zo lang heeft geduurd. maar ja. snel loop ik naar het station en pak ik de trein naar Groningen. ik ga weer zitten en bel me moeder op.
‘heey Cass’ zegt mijn moeder als ze opneemt.
‘hey mam, ik ga naar Zoë ik blijf er denk ik ook slapen.’ zeg ik.
‘oke is goed. fijn dat je het laat weten. bel je als je weer terug komt?’ vraagt ze.
‘ja komt goed’ zeg ik.
‘oke doei schat, en veel plezier’
‘doei mam, dankjewel’ zeg ik en hang op. de trein is inmiddels al onderweg naar Groningen. ik bel Zoë ook maar even snel.
‘Hoi, Zoë Tauran’ hoor ik Zoë’s stem.
‘wie is dat?’ hoor ik een andere stem zeggen.
‘heyy, Met Cass’ zeg ik.
‘Cass, heyy’ zegt ze terug.
‘ik ben onderweg naar jou’ zeg ik.
‘ohh, gezellig. Nour is hier ook. erg?’ vraagt Zoë.