Part 25 -Sabine

176 16 0
                                    

-Sabine
@Hoofddorp,

snel werk ik mijn koekje naar binnen. red ik dit allemaal in een uurtje? mijn nagels heb ik alvast gedaan. ze zijn gewoon simpel wit en bij mijn ring vinger met glitters. 

'schat, ik heb je jurk op je bed gelegd' zegt mijn moeder die naar onder komt lopen.

'dankjewel' zeg ik en sta op van de bank. ik loop naar boven en loop mijn kamer in. ik check nog snel mijn telefoon. ik stuur wat berichtjes in de groep tussen de meiden en mij. 

ik ga voor  de grote spiegel staan en pak mijn jurk. ik trek mijn jupsuit uit die ik vandaag aan had, en doe de jurk aan. het is beige kleurig en valt onder wijd. hij komt net boven me knieen. ik was helemaal verliefd op deze jurk. nu nog steeds. 

ik pak mijn make-up spullen en maak me op. eerst foundation, smeer het uit over me gezicht en daarna de blush. ik werk mijn eyeliner een beetje bij en nog wat laagjes mascara. als laatste doe ik nog rode lippenstift op en ben ik klaar met mijn gezicht. ik kijk naar mijn horloge die ik nog om heb. 35 minuutjes. red ik dat? ik pak mijn krultang en zet die aan. 

zodra mijn krultang warm is, begin ik te krullen. hier ben ik zo snel klaar mee. niet als snel gedaan maar als ik geef het op. vaak lukt het niet perfect en kap ik ermee. of ben ik er gewoon te lui voor terwijl ik nog maar de helft moet. 

na twintig minuten ben ik klaar met krullen, en moet toe geven, ze zijn beter gelukt dan normaal. 

ik pak een schuifspeldje en zet een paar plukjes naar achter en vast. de ketting van Dioni had een afgedaan. wilde het niet kapot, vies of iets dergelijks, maken. ik pak de ketting en doe die ook om. ik kijk in de spiegel en kijk goedkeurend. toch raar dat ik voor feestjes meer me best voor mezelf doe dan door me dagelijks leven. 

ik loop naar onder en door naar de keuken. 

'in de gang, schat' zegt mijn moeder alsof ze mijn gedachten kan lezen.

'thanks' zeg ik maar en loop door naar de gang. ik pak mijn beige hakken die perfect matchen bij de jurk en doe ze aan. precies wanneer ik me moeder wil vragen of ze een foto wil maken van mij gaat de deurbel. 

'mam, doe jij even open?' vraag ik dan maar. mijn moeder knikt en ik loop naar mijn vader die candycrush speelt op de tablet.

ja candycrush....

'pap?' zeg ik vragend.

'ja schat?' zegt hij zonder op te kijken.

'zou je een foto van me willen maken?' vraag  ik. 

'natuurlijk' zegt hij, en legt zijn tablet naast zich op de bank. ik geef mijn Iphone en ga zo staan dat ik het goed vind. ik zie hem een paar foto's maken. 'hier schat' hij rekt zijn arm en geeft mijn Iphone terug. ik kijk naar de foto's.

'heyyyyyy schoonheid' hoor ik de stem van Dioni naast me zeggen. ik kijk op en draai mijn hoofd naar hem.

'hey' zeg ik en glimlach. hij ziet er sexy uit in dat pak.

damnn. ik moet me inhouden niet los te gaan nu.

'je bent prachtig' zegt hij. 

'jij ook' zeg ik. hij drukt een kus op mijn wnag en pakt mijn hand.

'wacht, ik maak een foto' zegt mijn moeder en pakt mijn Iphone uit me handen. ze maakt foto's.

'maak er ook een paar op zijn telefoon' zeg ik. mijn moeder knikt en Dioni geeft zijn telefoon aan mijn moeder.

'veel plezier schat' zegt mijn moeder als ze klaar is en de telefoon terug geeft aan Dioni. ik knik even en we lopen naar de deur. ik maak de deur open en we lopen hand in hand naar buiten. 

It's My Summer {ft B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu