Taehyung's
Aku celik mata yang terasa sangat berat bagaikan sudah lama tertidur bak puteri disney yang tidur akibat tercucuk sebatang jarum tajam.
Aku pandang sekeliling, ini rumah aku!
"Sayang! Aeri!" Cepat-cepat aku turun dari katil dan mencari isteri aku.
Di tandas tak ada, di ruang tamu tak ada.
"Sayang!" Aku panggilnya lagi.
"Saya kat sini." Balas satu suara, aku yakin itu suara isteri aku.
Jantung aku berdegup kencang, peluh mula keluar didahi flawless aku. Kaki aku orakkan ke arah dapur, mencari tuan punya suara.
"Sayang!" Aku peluk tubuhnya erat, dia yang sedang menghidang makanan terhenti akibat pelukan aku.
"Kenapa ni? Awak mimpi buruk ke? Dah tua pun takut mimpi buruk." Katanya sambil ketawa kecil. Aku rindu suara ni, aku rindu pelukan hangat dia, aku rindu dia, isteri aku Myeong Aeri.
"Saya minta maaf, saya rindu awak. Maafkan saya ya sayang. Saya sayang awak saya janji saya akan jaga awak elok-elok. Awak jangan tinggalkan saya, saya sayang awak saranghae jagiya." Aku tatap wajahnya lama lalu kembali memeluk tubuhnya erat.
"Apa awak cakap ni? Gurau eh ke awak nak prank saya? Wae minta maaf pulak, awak tak ada salah pun dengan saya." Dia masih tenang dan ketawa kecil.
"Janji jangan tinggalkan saya dulu." Kata aku.
"Ya saya tak akan tinggalkan, wae cakap macam ni? Awak ni okay tak?" Dia mula risau.
"Ani, saya okay. Saya cuma rindu awak. Saya rindu isteri saya."
"Awak buat saya risau la, dah duduk la jom kita sarapan. Saya buat sandwich telur kegemaran awak ni." Dia tuang teh panas ke dalam cawan dan letak di depan aku.
Aku pandang muka dia dan perati gerak geri dia. Jujur aku rindu, walaupun semalam hanya sekadar mimpi tetapi keperitanya betul-betul menyiksakan.
"Kenapa pandang saya macam tu? Makan lah, tak sedap ke?" Soal dia mematikan lamunan aku.
"Saranghae." Kata aku sambil senyum memandang dia.
"Nado, makan la. Awak ni buat saya takut la."
"Hari ni hari apa?" Soal aku.
"Ahad, tengok tu awak kenapa ni? Sakit ke? Jangan la buat saya risau." Bebel dia buat aku tersengih gembira.
"Senyum pula bila orang soal." Kata dia lagi.
"Isteri saya cantik bila membebel." Balas aku.
"Ish awak ni, dah makan. Kejap lagi kita nak keluar pergi hospital kan." Dia minum teh yang berada didepannya.
"Hospital? Nak buat apa?" Jantung aku berdegup kencang, fikiran aku bercelaru. Aku masih bermimpi atau semua ini nyata?
"Semalam awak dah janji nak teman saya pergi hospitalkan. Nak periksa betul ke tak pregnancy test yang kita buat semalam tu."
"Oh! Awak lupa ya. Okay fine saya nak merajuk la." Dia peluk tubuh sambil monyokkan muka.
"Isteri saya cantik la buat macam ni." Aku senyum memandangnya.
pap!
Dia tampar bahu aku kuat, sakit la jugak tapi cukup buat aku tersedar yang semua ini bukan mimpi. Terima kasih tuhan sebab semua yang terjadi sebelum ni hanyalah mimpi, aku bersyukur! Mungkinkah ini peluang terakhir untuk ku?
"Tak la saya tak lupa pun. Kejap lagi kita pergi hospital sama-sama lepastu kita dating sampai malam." Balas aku lalu ketawa.
"Awak ni suka tau main-main. Nak jadi appa dah pun."
"Ya maafkan appa ye eomma." Aku cium pipinya sakali.
The End.
Hye ada yang menunggu saya update tak? hahaha sorry la eps last ni sikit and bosan. Tak tahu nak buat dah. Seperti yang dijanjikan happy ending! Semua yang jadi ni just a dream and aeri betul-betul mengandung.
bagi yg nk sad ending tu sebnarnya nak buat semuanya mimpi tapi aeri tu betul-betul curang belakang suami dia.
So, thank you so much kepada pembaca semua. SARANGHAE!
Bye-bye!Btw happy hobi day🎉💜
YOU ARE READING
[C]Sad Ending | KTH
Cerita Pendek[WARNING EMOTIONAL] Disebabkan satu kesilapan dia tinggalkan aku buat selamanya.