"Kenapa nangis ni? Kau sakit ke? Sakit kat mana?"
Aku pukul dada dia yang tidak berbaju, keluar saja dia dari tandas terus aku pukul dia.
"Kenapa ni, bagitahu aku. Kau kenapa?" Dia cuba pegang tangan aku tapi aku tetap pukul dia.
"Sampai hati awak. Awak jahat, saya benci awak."
"Aeri, bagitahu aku kau kenapa. Kalau kau tak bagi tahu aku tak tahu."
"Sampai macam ni sekali awak nak balas dendam dekat saya? Kenapa Taehyung kenapa?"
"Maksud kau yeojachingu ke?"
Aku masih menangis sambil memukul dia.
"Tapi kau dah lama tahu dan aku pun...."
"Awak kejam, saya benci awak! Awak curang awak tipu!"
"Aeri dengar sini." Dia tarik tangan aku dan peluk aku kuat.
"Aku dah lama putus dengan diorang semua."
"Awak tak rasa bersalah ke? Kenapa awak macam ni.." Badan aku jadi lemah dan hampir rebah, tapi Taehyung pegang aku.
Dan semuanya gelap.
♥♥♥
"Taehyung~" Aku bangun dari pembaringan sambil pegang kepala lalu turun dari katil untuk cari Taehyung. Di luar dah gelap, malam sudah menjelma. Dia dah keluar ke? Dia tinggalkan aku lagi?
"Aeri."
Taehyung cepat-cepat datang dekat aku. Dulang yang dibawa diletakkan di atas meja.
"Nak pergi mana?"
"Saya cari awak."
"Aku ada ni."
Tiba-tiba apa yang terjadi petang tadi kembali berlegar dalam kepala aku, air mata pun kembali mengalir. Hati aku betul-betul sakit, isteri mana yang tak sakit bila dapat tahu suami dia mengandungkan perempuan lain.
"Kau nangis lagi? Kenapa ni?"
Aku lap air mata dan tatap mata dia.
"Kalau ada yeoja yang mengandung anak awak, apa awak nak buat?"
"Apa kau cakap ni?"
"Awak akan tinggalkan saya ke?" Aku lap air mata di pipi.
"Aku... ni kau makan bubur ni dulu. Ke nak aku suapkan?"
Aku gelengkan kepala. Dia tarik aku dalam pelukan dia tapi aku cepat-cepat lepaskan pelukan. Aku rindu pelukan dia tapi aku kuat nak tanggung semua ni, aku nak berhenti berharap.
"Saya boleh undur diri kalau awak nak."
tbc
YOU ARE READING
[C]Sad Ending | KTH
Short Story[WARNING EMOTIONAL] Disebabkan satu kesilapan dia tinggalkan aku buat selamanya.