30| Hospital

316 33 4
                                    

Pang!

"Layak ke kamu digelar sebagai suami, sebagai lelaki?!" Tuan Kim menampar muka anak lelaki sulungnya.

"Tapi Tae tak nak dia tinggalkan Tae abeoji!"

Aeri yang masih keliru dengan situasi hanya memegang anak hilusinasinya. Daehyung telah pun menceritakan segala-galanya kepada kedua ibu bapa nya. Dan yang pastinya dia terlebih dahulu mendapat tamparan dari appanya.

Tuan dan puan Kim tak sangka anak yang mereka didik dengan baik selama ini mempunyai perangai seteruk ini.

"Appa tak kira, appa dan eomma takkan biarkan Tae lagi. Kami nak bawa Aeri ke hospital."

"Tak tak, Tae boleh jaga isteri Tae."

"Kamu nak dia gila ka Taehyung! Kamu tak sayang isteri? Eomma sayang menantu eomma." Kini Puan Kim pula bersuara.

Taehyung diam dan mendapatkan isterinya. Tubuh isteri dipeluk erat.

"Saya sayang awak, awak janji jangan tinggalkan saya boleh?" Kata Taehyung.

"Saya pun sayang awak Taehyung, saya janji saya akan ada dengan awak selamanya." Aeri peluk lengan suaminya.

"Hospital now!" Tuan Kim bersuara tegas.

Susah payah Taehyung menghalang, semuanya tidak berjaya. Isterinya telah dibawa ke hospital. Dia menangis semahunya kerana takut Aeri membencinya.

                                       +++

"Eomma bagi Tae jumpa isteri Tae. Tae rindu dia eomma." Pujuk Taehyung apabila sudah tiga hari tidak dapat bertemu isterinya.

Tubuhnya yang susut, mukanya yang sudah cengkung dan pucat membuatkam si ibu rasa simpati.

"Eomma tanya appa ya." Puan Kim mengeluarkan telephone pintarnya dan mendail number suaminya.

Selepas beberapa minit berbual akhirnya Tuan Kim mengizinkan anaknya bertemu Aeri. Laju kaki Taehyung melangkah kearah wad isterinya dan dengan terujanya dia menerpa ke arah isterinya.

"Sayang saya rindu awak." Taehyung peluk tubuh isterinya yang duduk diatas katil.

"Lepaskan aku la!" Jerkah isterinya kuat sambil merungkaikan pelukan.

"Sayang kenapa? Kan sayang dah janji takkan tinggalkan saya." Mata Taehyung mula berkaca.

"Mana anak aku? Aku nak anak aku!!" Jerit Aeri bagaikan tidak terkawal.

"Sayang anak kita ada." Pujuk Taehyung.

"Anak kita ada? Mana anak kita? Saya nak jumpa anak kita. Saya rindu. Awak ambilkan anak kita untuk saya, jebal." Aeri turun dari katil dan memegang tangan suaminya, dia berharap suaminya dapat membawa anaknya kesini.

"Sekarang tak boleh lagi."

"Kenapa tak boleh pula? Aku nak jumpa anak aku!?" Aeri tolak suaminya kuat.

"Dengar dulu, doktor cakap sayang kena sihat dulu baru boleh jumpa anak kita. Sekarang sayang tak sihat lagi." Pujuk Taehyung

"Saya tak sihat? Saya sakit apa?" Soal Aeri keliru.

"Sayang kena rehat banyak-banyak, jangan fikir macam-macam. Nanti sayang sihat kita jumpa Taewon."

"Nae jagiya." Aeri peluk tubuh suaminya erat.

"Tapi awak kena janji dulu." Tambah Aeri lagi.

"Saya janji." Kata Taehyung tanpa berfikir panjang dan mengkaitkan jari kelingking dan ibu jarinya dengan isterinya.

Tbc

Hyee guyss sorry semalam aku tak post sebab study harini ada test.

If u guys ada soalan pasal diri aku ke pasal apa-apa ke just ask. Aku berbesar hati sangat nk jawap. Kalau nak tanya pasal kehidupn or nasihat pun boleh. Aku tolong selagi mampu. 💜

Lastly, just a friendly reminder "u are beautiful, u can be whatever u want and u are strong. I luv u💜

[C]Sad Ending | KTHWhere stories live. Discover now