Dah empat hari kami kat sini dan harini merupakan hari terakhir. Taehyung nak stay lagi sampai la last day dia cuti tapi aku yang tak nak. Aku tak selesa dengan dia, dia gatal, sikit-sikit nak gedik nak bermanja dengan aku. Aku rimas.
Lepastu tak habis-habis nak sentuh perut aku, nak mengaku itu anak dia.
"Sayang nah aku beli untuk kau."
"Apa ni?"
"Buka la tengok, pastu kau cuba pakai." Dia sengih.
Aku dengan malasnya membuka beg kertas dan tengok apa isi kandungannya.
"Awak salah bagi ni, ini untuk yeochin awak ka?" Soal aku sambil menayangkan baju tidur sexy yang dia beli, dengan corak harimau bintang lepastu singkat pula. Memang tak aku nak pakai.
"Mana ada, aku beli untuk isteri aku la. Lagipun baju tidur kau yang sexy-sexy semua kau dah buang. Jadi aku beli baru."
"Ambil balik saya tak nak."
"Kau pakai la kejap, aku nak tengok."
"Tak nak!" Aku jeling dia.
"Cepatla~ Mesti sexy kalau kau pakai."
"Tak payah mengarut la, jom turun makan." Aku bangun dan ambil phone.
"Ialah, tapi balik rumah nanti kau pakai eh untuk aku." Dia buat muka gatal.
+++
Sekarang kami dekat airport tengah tunggu texi nak balik rumah. Dalam kapal terbang tadi puas hati aku bila dia cakap aku langsung tak layan. Lepstu dia merajuk sorang-sorang, lepastu cakap pun sorang-sorang.
Ia aku mengaku dia comel. Tapi tak pun! Eh apa aku ni? Whatever la!
"Taehyung! Tunggu kejap Taehyung!" Panggil seorang perempun dari jauh sambil berlari mendekati kami.
Aku pandang Taehyung, dia buat muka menyampah sambil tengok perempuan tu. Apa pula ni? Hati aku tak sedap la.
"Siapa tu?" Aku pandang dia.
"Michin yeoja." Dia peluk bahu aku sambil senyum.
Pang! Pipi Taehyung tiba-tiba di tampar oleh yeoja tu.
"Taehyung saya tak nak dengar apa-apa alasan lagi! Saya nak awak bertanggungjawab keatas anak ni! Ini anak awak!" Jerit perempuan tu.
Aku tak pasti apa reaksi aku sekarang ni. Terkejut, marah, rasa biasa, sedih, dan rasa macam nak ketawa.
Aeri kenapa kau hanya berdiam selama ni? Kau dah mengalah ke? Ini bukan diri kau yang sebenar.
"Hey perempuan sial!" Jerkah Taehyung sambil mengangkat tangannya untuk melempang kembali muka yeoja tu.
Aku cepat-cepat pegang lengan dia dan pandang muka dia sambil geleng. Ni public aku takut lain pula yang jadi.
"Awak siapa?" Soal aku.
"Awak tu siapa? Ni mesti awak pun nak suruh dia bertanggungjawab sebab dia mengandungkan awak juga kan." Yeoja tu peluk tubuh sambil buat muka menyampah.
"Kau jangan kurang ajar eh perempuan sial!" Kata Taehyung.
"Awak boleh tinggalkan saya dengan dia tak? Saya rasa baik awak jaga anak haram awak ni elok-elok, lelaki ni tak akan bertanggungjawab punya." Kata perempuan tu pada aku.
Pang!
Ha kan dah kena, kau hina anak aku kenapa sial! Aku tampar kuat muka yeoja tak malu tu.
"Taehyung tengok dia ni tampar muka saya." Rengek perempuan tu, Taehyung abaikan dia dan bersorak untuk aku.
"Hey perempuan tak malu kau tahu tak aku ni siapa? Aku ni isteri dia, and kau datang nak mengaku yang dia mengandungkan kau? Macam tu?" Aku jeling dia dan berjalan meninggalkan mereka sambil menarik beg bagasi aku.
Tak sampai 1 minit Taehyung dah ada kat sebelah aku. Aku hanya diam. Ini kali ke tiga perempuan datang macam ni kat depan aku.
Hati aku sakit, tolong bagi tahu aku isteri mana yang happy bila dapat tahu berita ni. Bukan dari seorang tapi dari tiga orang.
"Kau tak percaya kan yeoja tu cakap?"
"..."
"Dia tipu, aku tak penah sentuh dia."
"..."
"Kau tak percaya?"
"Saya tak cakap apa pun."
"Percaya la cakap aku, aku tak pernah sentuh mana-mana perempun pun kecuali kau, isteri aku."
"..."
"Sayang dengar tak ni? Aku boleh jelaskan semuanya."
"Diam, saya letih." Aku pejam mata dan bersandar di kerusi belakang texi.
Taehyung usap rambut aku perlahan dan pegang tangan aku.
"Jangan sentuh saya."
"Kau isteri aku."
"Isteri atas kertas saja." Aku jauhkan diri dari dia.
Tbc
YOU ARE READING
[C]Sad Ending | KTH
Historia Corta[WARNING EMOTIONAL] Disebabkan satu kesilapan dia tinggalkan aku buat selamanya.