*Przerywnik T.L.J.Z*

422 32 2
                                    

-Żołnierze w szeregu zbiórka!- Wydarła się Pułkownik Kira patrząc poważnie na swoich podopiecznych. Wszyscy od razu ucichli i bojąc się poważnego tonu swojej przełożonej wykonali jej rozkaz.

-Dzisiaj swoje setne urodziny obchodziłby Tadeusz Leon Józef Zawadzki „Zośka"- Zaczęła dumnie szukając przez chwile w swojej głowię odpowiednich słów.

- instruktor harcerski, harcmistrz, podporucznik Armii Krajowej, komendant Grup Szturmowych na terenie Warszawy a również jeden z głównych bohaterów "Kamieni na szaniec" Aleksandra Kamińskiego, Jeden z najlepszych żołnierzy jakich widział ten świat mimo jego młodego wieku. Zośka zginął prawie 78 lat temu w słynnej akcji pod Sieczychami 20 sierpnia 1943 roku mając jedynie 22 lata. Był skromnym człowiekiem i prawdziwym przykładem idealnego Polskiego żołnierza ale jak i idealnego przyjaciela który potrafił zrobić wszystko aby móc uratować swojego najlepszego przyjaciela co jednak się nie udało co wyrzucał sobie do końca życia, był przykładem cudownego chłopaka który oddał całe swoje serce ukochanej Hali. Był kimś kto przyczynił się do tego że teraz stoimy w wolnej warszawie, w wolnym kraju. JEST kimś kogo nie możemy zapomnieć. Bo kiedy trzeba, na śmierć idą po kolei, Jak kamienie przez Boga rzucane na szaniec...W prawo zwrot, Wymarsz na grób Zośki.- Skończyła wydając Komedę z uśmiechem na ustach czując że Zośka gdzieś tam z góry na nią patrzy i jest dumny. 

*Inna strona lustra* Kamienie na szaniecOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz