10.század vége, 11.század eleje
A kor négy legnagyobb varázslója úgy döntött ebben az időben, hogy megalapítanak egy varázsiskolát, és a számon tartott varázsló gyerekeket ott fogják kitanítani. Négy házat alapítottak a nevükről, amibe a diákokat a tulajdonságaik alapján osztottak be.
Griffendél Godrik a Griffendél házat alapította, ahová a bátrak és a nemes lelkűek kerültek. Címerállatának az oroszlánt választotta, színének a pirosat és az arany színt.
A Hugrabugba kerültek azok, akiknek nem volt kiemelkedő tulajdonságaik, kivéve a tisztesség, a becsület és a hűség, mivel Hugrabug Helga az egyenlő bánásmód mellett érvelt. Címerében egy borz került, színek közül pedig a sárga és a fekete dominált.
Hollóháti Hedvig a bölcsességet és a tanulás iránti szeretetet találta értékesnek, így hát a Hollóhátba az eszesek kerültek be. A holló, a kék és a bronz jelképezte a házát.
Mardekár Malazárnak már egyszerűbb volt címerállatot választania. Mivel ő maga párszaszájú volt, így beszélt a kígyók nyelvén, hamar a kedvenceivé váltak az ilyen állatok. Házába leginkább a ravasz és becsvágyú tanulók kerültek. Színe a zöld és az ezüst lett.
Mardekár egy idő után eltávolodott a másik három alapítótól, majd később viták is alakultak ki közöttük. Ő azt akarta, hogy kevesebb emberi, azaz mugli származású varázsló járjon a Roxfort iskolába. Mivel nem fogadták el a tanácsát megépítette a Titkok Kamráját, amit elrejtett alaposan elzárva benne egy szörnyű lényt, ami majd végez a mugli ivadékokkal. A kamrát, csak a méltó utódja tudja kinyitni és a benne lévő szörnyet is csak ő tudja féken tartani. Ezek után elhagyta a Roxfortot.
A másik három varázsló és boszorkány nem tudta mit tegyenek, ha Mardekár utódja kinyitja a kamrát, így segítséghez fordultak. Cesariel újra megjelent, majd hogy nem ötszáz évvel később, hogy segítsen a három kétségbe esett máguson. Semmiben nem változott, amióta Herpón házában jelent meg. A pallosát, amivel a baziliszkuszt ölte meg és annyi hősies, ugyanakkor rengeteg tragikus cselekedetet hajtott véghez, átnyújtotta Griffendél Godriknak.-Ez a kard legyen az, ami segítséget nyújt mind annak, akinek szüksége van rá. Legyen hát a házad jogos tulajdona. Tudja úgy mindenki, hogy koboldok készítették, ezért olyan erős.
Griffendél átvette a kardot és a markolatában azonnal fényesen megcsillant a neve gyönyörű gravírozott betűkkel.
Ekkor még senki nem sejtette, hogy az ezüst hajú lány újabb balszerencsés dolgokat akadályozott meg.
ESTÃS LEYENDO
Vele szÃŒletett sors (ElÅzmény Könyv) (ð¯ðððð ð·ððððð ðð.)
FantasÃaHarry Potter ff. A történet elsÅ részei az elÅzményekhez kapcsolódnak, késÅbb aztán a könyvek alapján folytatódik. ð°ðððððððð ð ðóð éð ð ððððððð ðð, ðððð ð ðððð ððððððÃðððð ðððð, ðððð ðððððð ï¿œ...