Allah bilir ya, bu çağda müslüman kadınlar olarak en büyük imtihanımız tesettür.
Sosyal medya 2. Dünyamız oldu neredeyse. Ve şeytan burada da çok aktif.
Bakıyorsunuz ilk zamanlar en fazla, yandan, uzaktan fotoğraf paylaşan hanımlar, artık güzel giyimli, makyajlı yakın çekimleriyle sosyal medyada arz-ı endam ediyorlar.
İnstagram da pek düşünceli canım! Şöyle iki parmağınızla fotoğrafı büyütüp, resimleri detaylı olarak inceleme fırsatı sunuyor insanlara.
İmtihan bu ya, kişisel fotoğraflarını paylaşanların sayfaları daha hızlı büyüyor. Daha fazla beğeni alıyor.
Tamam namaz kılıyorlar, Kur'an okuyorlar, çocuklarına İslami eğitim vermeye çalışıyorlar ama, iş tesettüre gelince orası aşılamayan bir engel oluyor. Dış kıyafeti üzerlerinden atalı çok olmuş zaten. En renkli, en şık kıyafetleriyle, en güzel gülüşleriyle poz veriyorlar. Hoş, pardesü, ferace giyseler fotoğraflarda şık durmaz, üzerinde fazla değişiklik yapamazlar.
Bu yüzden tesettür kısmına fazla dokunulmasını, soru sorulmasını da istemiyorlar.
Oysa bir çiçek, bir kitap sayfası da yeter derdini anlatmaya.
Bir kadın kendisini sergilemeden de güzel işler yapabilir ki, şahsen erkeklerin bile boy boy fotoğraf paylaşmalarını doğru bulmuyorum.
İşin üzücü yanı ise, hanımlar bu kişileri örnek alıyor. Zirâ sözlerinin güzelliği, tesettür konusundaki yanlışlarını normalleştiriyor. Evet diyor hanımlar, o hem ibadet ediyor, namaz kılıyor, hem de tesettürü çok şık. "Ben de böyle kapanabilirim" fikrini beyinler kabul ediyor.
Gerçekten büyük vebal.
Oysa tesettür sadece saçı kapatmak değil, sadece geniş giyinmek de değil, albenili görünmemektir. Dikkat çekmemektir.
Müslüman bir hanımın fotoğrafının altına, yabancı bir erkek: "Çok şıksınız" yazıyor.
Müslüman bir kadın için, bundan büyük bela mı olur?
"Canım sen de çok abartıyorsun. Ne var bunda?" dediğinizi duyar gibiyim.
Bakın, Enes İbni Mâlik radıyallahu anh, tâbiîlerden bir grubu şöyle uyarıyor: "Siz kıl kadar bile önemsemediğiniz birtakım işler yapıyorsunuz ki, biz onları, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem zamanında helâk edici büyük günahlardan sayardık. "( Buhârî,) Estağfirullahe ve etûbu ileyh!
Allah'ım ölmeden önce gaflet uykusundan uyanabilmeyi nasip etsin... Amin
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİKAYELER ve NASİHATLER
Teen FictionBu kitaptaki her şey alıntıdır. Ben sadece burada paylaşıp bilmeyen arkadaşları bilgilendirmek için yazıyorum... *Bölümler birbirinden bağımsız. Alıntıladığım sayfanın instagram hesabı; @dava_islam_ @ilanihayeumutlar