Kadınların, yabancı erkeklerle lüzumsuz yere konuşmaları, şarkı, hatta Kur'an, mevlid, ezan okuyarak seslerini erkeklere duyurmaları büyük günahtır; ancak, alışveriş gibi ihtiyaç olunca, fitneye sebep olmayacak şekilde, ihtiyaç kadar ciddi konuşmaları caizdir. (Tergib-üs-salat, Hadika)
Bir âyet-i kerime meali:
Ey Peygamber hanımları! Siz diğer kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Allah'a gönülden saygı duymalı, O'na karşı gelmekten sakınmalı ve dâimâ konumunuzun gerektirdiği şekilde davranmalısınız. Bu sebeple, nâmahrem bir erkekle yumuşak ve cilveli bir edayla konuşmayın ki, kalbinde hastalık bulunan kimse size karşı herhangi bir şeytânî ümide kapılmasın. Size yaraşır şekilde ciddî ve ölçülü konuşun! (Ahzab 32. Ayet)
Peygamber hanımları olan annelerimizin yumuşak konuşmaları caiz olmayınca, başka kadınların yumuşak konuşmaları nasıl caiz olabilir? Annelerimize kötü gözle bakan çıkabileceğine göre, diğer kadınlara kötü gözle bakan çıkmaz mı? Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Ey kadınlar, mahreminizle konuşun, namahremle konuşmayın!) [Ramuz, İbni Said]Demek ki, ihtiyaçsız yabancı erkekle konuşmak caiz değildir. İhtiyaç olunca ihtiyaç kadar ciddi konuşmak caizdir.
Binlerce erkek hocamızın YouTube kanalı var. Ve hepsi tebliğ için farklı konulara değinmiş hamdolsun. Bu kadar hoca ve imkan varken , bir kadının sanki hizmet yapıyormuşcasına sosyal medyaya video çekip atması uygun karşılanmamakla beraber caiz olmaz.
Bu kişileri uyaralım . Uzak duralım. Bizler alışveriş yaparken dahi sesimize dikkat ediyor, muhafaza etmeye çalışıyoruz . Videoda Tesettürlü dahi olsa bu durum caiz olmaz. Allah için yayalım bu yazıyı. Başkalarından görüp cesaret edip bu işe girmeyelim...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİKAYELER ve NASİHATLER
Genç KurguBu kitaptaki her şey alıntıdır. Ben sadece burada paylaşıp bilmeyen arkadaşları bilgilendirmek için yazıyorum... *Bölümler birbirinden bağımsız. Alıntıladığım sayfanın instagram hesabı; @dava_islam_ @ilanihayeumutlar