16.

24 7 0
                                    

Eğer bir insanın kalbinde eritip tüketemediği bir kini varsa, her an her saniye kan kaybediyor demektir. Çünkü kin, insan kalbine saplanan bir bıçak gibidir. Sürekli kanar. Affetmek ise ağır bir yükten hafiflemek, karanlık bir kalp esaretinden kurtulmaktır. İnsan affederken, başkasını affediyor gibi görünür ama aslında kendini azat ediyordur. Çünkü kin; ağır bir yük, affetmek ise, ruhun özgürce salıverilmesidir. Simaya bile hoş bir letafet bırakır.

Öyle değil mi ki Rasulullah, Mekke’nin fethi günü: “Bugün size Yusuf’un kardeşlerine dediği şeyi söyleyeceğim. Bugün size kınama yoktur.” demiş, hepsini affetmişti. Hz. Aişe de onun hakkında: “Hz. peygamberin hiçbir zaman şahsına yapılan bir zulümden dolayı intikam aldığını görmedim.” Diyecekti.

Hz Ebu Bekir de onun gibiydi. İfk hadisesinde, Hz Aişe’ye iftirayı atanlardan birisi, Ebu Bekir’in maddi yardım yaptığı bir kişiydi. Onun böyle pervasızca iftira attığını duyunca, bir daha ona yardım etmemeye yemin etmişti. Ama hakkında ayetin inmesi de gecikmedi.

“Sizden fazilet ve servet sahibi olanlar, akrabaya, yoksullara ve Allah yolunda hicret edenlere bir şey vermemek için yemin etmesinler; affetsin ve aldırmasınlar. Allah'ın da sizi bağışlamasını arzu etmez misiniz? Allah ise çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Nur 22)


Rasulullah, Hz. Ebu Bekir’e bu ayeti okuyunca Hz. Ebu Bekir gözyaşlarını tutamayarak: “İsteriz tabi ki ey Allah’ım” demişti.


Allah Hz Ebu Bekir’e kindarlığı yakıştıramıyor ve sanki ona: “İçinden bu üzüntüyü at, bunu gündem yapmayı bırak.” demek İstiyordu. Belki affedilen başkasıydı ama kurtulan Ebu Bekir olacaktı.


Nitekim Rasulullah: “Affetmek kulu şeref yönünden geliştirir. Bu bakımdan affediniz ki Allah sizi aziz kılsın.” (isfehani) buyurmuştu.


Bize zarar veren, inciten, kıran insanları affedemezsek, onlar bize zarar vermeye devam edecekler. İçimizdeki kızgınlık her an tekrar edecek çünkü. Biz, içten içe o kişilere kızmaya devam ettikçe, kendi hapishanemizde esaret altında kalacağız. Kalbimiz sürekli sessiz sessiz bu kini konuştukça, bedenimizi hasta edecek sonunda.


Kimsenin yaptığı yanında kalmaz ki aslında…

HİKAYELER ve NASİHATLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin