Arafta kalmak nedir bilir misin?
Değerli mümin kardeşim, kıyamet gününde herkes hesabını gördükten sonra kimisi cennete doğru yol alacak, kimisi de cehenneme doğru sürüklenerek götürülecek! Zira herkes bu dünyada yaptıklarının karşılığını görecek...
Bir de bazı insanlar Araf denilen bir yerde bekletilecek. Ne cennete gidebilecek ne de cehenneme götürülecek!
"İki taraf arasında bir perde engel vardır. A'raf'ta herkesi simalarından tanıyan birtakım adamlar vardır. Cennetliklere: "Size selam olsun" diye seslenirler. Bunlar henüz oraya girmemiş olan ama girmeyi arzulayan kimselerdir."
(Araf Sûresi 46.)
Bunlar yani Arafta/arada kalanlar kimdir bilir misin?
Bunlar, dünyada mümin olduğu halde iyilikleri ve kötülükleri eşit çıkan kimselerdir!
Nasıl mı?
Bunların amel terazisinde ne kadar iyilikleri varsa o kadar da kötülükleri var. Ne kadar güzellik yapmışlarsa, bir o kadar da çirkinlik yapmışlar. Ne kadar çok ibadet etmişlerse, bir o kadar da fenalık yapmışlar. Öyle ki terazinin iki tarafı eşit olmuş. Bunların ne cehenneme götürecek kadar günahları çok, ne de cennete gidecek kadar sevapları çok!
Evet, Arafta kalmak budur işte!
Şimdi gözlerini kapatmanı ve düşünmeni istiyorum: Kendini Arafta hisset! Herkes gitmiş ve sen kalmışsın! Belki senin gibi on binler ve yüz binlerce kişi de aynı kaderi yaşamış ve onlar da Arafta bekliyorlar...
O gün ne diyeceksin biliyor musun?
O gün ne isteyeceksin biliyor musun?
O gün ne pişmanlık duyacaksın biliyor musun?
Keşke dünyadaki o iyiliği de yapsaydım!
Keşke o fırsatı da değerlendirseydim!
Keşke o namazı da kılsaydım!
Keşke o yardımı da yapsaydım!
Keşke bir tebessümlük iyiliğim olsaydı!
Keşke bir gram ağırlığında bir iyiliğim olsaydı!
Keşke amel defterimde bir sevap daha olsaydı da terazimin iyilik tarafı ağır bassaydı! Zira burada zerre kadar iyiliğin de karşılığı varmış!
Ama yok işte! Kaçırdığım, ertelediğim, esirgediğim, ihmal ettiğim on binlerce zerre kadar iyiliğim kaldı dünyada! Keşke sadece bir tanesini yapmış olsaydım!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HİKAYELER ve NASİHATLER
Teen FictionBu kitaptaki her şey alıntıdır. Ben sadece burada paylaşıp bilmeyen arkadaşları bilgilendirmek için yazıyorum... *Bölümler birbirinden bağımsız. Alıntıladığım sayfanın instagram hesabı; @dava_islam_ @ilanihayeumutlar