70.

1 1 0
                                    

RABBİME ARAMI BOZMA

23 yaşlarında, ayakları doğuştan yok, değneklerle yürüyen bir genç geldi. Kıl dönmesinden vücudu iltihap dolmuş. Yarasına iğne yaptım, temizliyorum. Bir taraftan da manevi bir şeyler vermek ve tebliğ yapmak istedim.

Çokta neşeli bir genç... Hiç depresyon alameti yok, şikayet yok.

"Doğuştan mı böylesin?" dedim.

"Evet." dedi.

"Demek hiç yürüyemedin, koşamadın, oynayamadın." dedim.

Genç hiç duymamazlıktan geldi. Sonunda dedim ki;

"Herkes en ufak şeyde depresyona giriyor, telefonum bozuldu diyor. Kocam kızdı, karım küstü, altın fiyatları düştü, uçağım kaçtı. Olur olmaz her şeyi dert ediniyor. Oysa sen hiçbir şey demiyorsun." deyinc genç;

"Ben buradan gitmek istiyorum. Aletlerinizi toplayın, burada kalsın her şey." dedi. Şaşırdım.

Dedi ki;

"Sen Rabbimle aramı bozuyorsun. Her şeyimi bana veren Rabbim ayaklarımı vermemiş. Beni imtihan ediyor. Söz verdim ben Rabbime. Onu kimseye şikayet ermeyeceğim."

Dondum kaldım. 5000 ameliyata girdim. Hiçbir aletim elimden düşmemişti. Ama bunu duyunca elimdeki aletler düştü.

Ne zaman darlansam, sıkıntıya düşsem;

Hani doğuştan yürüyemeyen genç vardı ya, onu hatırla. Hiçbir şeyi dert etmiyordu, şikayet etmiyordu." derim.

İman ile para kimdedir bilinmez, derler ya. Nasihat edecektim. Ama o gençten aldığım nasihati asla unutamam, unutmam.

Allahım sen Affet. Her şikayetimden, her hatamdan, her sabırsızlığımdan, her şükürsüzlüğümden, her gafletimden, her haddi aşmamdan, her kulluğumu unutmamdan, her israfımdan, her tembelliğimden. Hesapsız mağfiret et Ya Rabbi! Rahmet et sen bizlere!

Amin...

HİKAYELER ve NASİHATLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin