وقفت عاليا ترتجف... انه المنتصف المميت.
مراد المهووس عينيه تنتطلق منها الشرر.. وسليم يهتز فكه بابتسامه مختله عاشقه للعنف... اما عماد فجسده متحفز لأى عراك.
نفض مراد يد سليم من عليها على الفور يصرخ بها قائلا :ميييين دووول يا هااانم.
أشار على سليم قائلا :سليم الوردانى.. تعرفى سليم الوردانى منيين انطقى وكمان راكبالى عربيه مع واحد غريب.. انا مش قولتلك مالمحش جنس مخلوق جنبك..انا....
قاطعته تصرخ بها وبدنها كل يرتجف بخوف هيستيرى :اخررس بقاااا... انت إيه.. بدل ما تشوف مالى... بدل تعرف ايه الى بيا... وايه الى جابنى عندك دلوقتي... بدل ماتحمينى.. كل الى بتفكر فيه نفسك وغيرتك المريضه... وانا الى فكرت انك ممكن تحمينى.. انا غلطانه انى جيت هنااااا... عماد كان عنده حق.
اشتد فكه يتحدث بغضب وغيره :عماد.. عماد تانى.. مش قولت... قاطعته مره اخرى :اوعى ايدك عننننى... انا بقيت بخاف منك... بخاف وانا معاك... بخاف ارمش.. بخاف عينى تقع بالغلط ولا بالصدفه على اى واحد لا تتهمنى وتشك فيا... انت مجنووون مريض وانا معاك مش ببقى مطمنه.. وأول ما بقا عندى مشكلة ماوقفتش جنبى.. ماطمنتنيش... كل الى حركك غيرتك وبس.
كان يستمع لها باعين متسعه مصدوم من رأيها فيه تضع له الحقيقة أمام عينيه.
تقدم سليم بعدما كان يتابع كل شئ ويقلب عينيه بملل قائلاً :تؤتؤتؤ... ياحرااام.. وحش اوى.. مراد المصرى معروف بكده اصلاً.. تعالى يالا مع بابا سليم يا نونو.
ارتعدت كل خلايا جسدها مجددا وهو يمد يده يمسك ذراعها ولكن عماد لم يتحمل.. وضع يده يقبض على كف سليم يبعده عنها قائلاً :ايدك ياشبح لا تتقطع.
ابتسم سليم باستهزاء قائلاً : مين بقا الى هيقطعهالى.. انت؟
عماد :ايوه انا.. امشى دلوقتي احسن لك.
تحدث مراد بغضب:انتو بتعملوا ايه... انتو واقفين تتخانقوا على خطيبتى؟! .. دى تطير فيها رقاب.
قال الأخيرة بهوس وجنون جعل سليم يتقدم خطوتين يقف فى مواجهته قائلاً :اووووو... بجد.. طب ماتورينا كده يا مورى؟
انهى حديثه بابتسامة ساخرة يقلل بها من شأن مراد الذى تحولت ملامحه للاجرام يكور قبضة يده ويسدد له لكمة قويه عنيفه.شهقت عاليا تض يدها على فمها تتشبس بملابس عماد.
فقد تحولت ملامح كل منهم للجنون والظلام... زوجى من الثيران يتعاركان... كل منهم يعيد تسديد لكمه للآخر وتكن اشد قسوه وعنف.
زاد سخط عماد على كل مايحدث يغلى من الغضب وهو يجدها تنتفض من الرعب.
سحبها خلفه بسرعه يجلسها بالسيارة وهى حقاً تائهه فما يحدث معها كثير جدا.
أنت تقرأ
بطل من رواية (كامله)
فكاهةاقتباس دلفت الى شقتها تجر قدميها جرا... تقدمت شقيقتها تنظر لها بحماس مردده:هااااا.... عملتى ايه... بت يا فاطمه ردى. نظرت لها فاطمه بشراسه:عليكى وعلى سنينك السوده لليوم الى عرفتك فيه. شقيقتها:الله.. ايه يا بت... ايه اللي حصل؟ فاطمه:بقا انا اقعد طول ا...