Özgür olun tutsak değil. 17.Bölüm

28 3 0
                                    

               17. Bölüm
Özgür Olun Tutsak Değil

        Başkalarından beklentileriniz olmadığı zaman, başkalarının isteklerine uygun hareket etme zorunluluğunuzda olmaz. Diğer bir deyişle, beklentileriniz ne kadar az ise; özgürlüğünüzde aynı oranda bol olur. Bir dileğiniz, bir isteğiniz ihtiyaçlarınız olabilir. Bu ihtiyaçlarınızı karşılamak için sadece kendinize güvenin. Öyleki çocuklarınız varsa, onlarada kendilerine güvenmeyi öğretin. Mesela çocukların tüm sorunlarını çözdüğünüzde, kısa vadede onlara iyilik yapılmış gibi görünür. Uzun vadede kötülük yaparsınız. Bu yaşam boyu çocukların size bağımlı kalmasını sağlar. Kendi potansiyellerini açığa çıkaramadıkları içinde yaşam içerisinde körelmelerini sağlar.
Bunun yerine yapılması gereken davranış, çocuklarınıza ışık tutmak,  göstermek, izlemektir. Ufak tefek dokunuşlar onların gelişimlerini sağlayabilir. Kendilerini ifade etmelerini ve büyük sıçrama yapabilmelerini sağlayabilirsiniz. Bu davranış biçimiyle, çocukların sizleri her istediğini yerine getiren ebeveyn köleler olarak görmelerini engeller. Her istekleri için kendi içlerindeki potansiyeli açığa çıkartmayı öğrenir, isteklerine ulaşmak için kolay yolu seçmediklerinden elde edilen her dilek daha değerli olur. Hemde kendileri başarabildikleri için tatmin edici ve öğreticidir. Böylelikle bir gün kendi başlarına kaldıklarında, hayata tutunmayı öğrendikleri için başka insanlardan beklentileri olmaz. Başka insanların köleleride olmazlar. Sizlerden sonra her an değişen yaşam koşullarına karşı donanımlı olan bireyler olarak devam edebilirler. Yaşamın kendisinin bir hazine olduğunu öğrenen çocuklar mutlu bireyler olurlar. Mutlu bireyler de mutlu toplumun yapı taşlarıdır.

Yolu  Kendine OlanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin