İçinizdeki Işık. 14.Bölüm

43 4 1
                                    


                   Her aradığınız sorunun yanıtlarını dışarıda ararsanız, bulacağınız sadece bilgi kirliliği olur. Aradığınız soru cevabı ile birlikte sorunun kendi içinde hazırdır. Bunu görebilmek için kendi içinizdeki ışığı takip etmelisiniz. Işığınız, kendi içinizdeki karanlığa yol göstericidir. " O kadar insan arasından seni buldum ben" diyebilmek için ışığınızın, kendi içinizdeki sizlerin kendinizde yabancı olduğunuz karanlığınızı aydınlatmasına izin vermeniz gerekiyor. Sevgili okurlar, hayatımızın en güzel arayışı kendini aramaktır. Elbette kendini aramak, sade bir eylem olarak algılanmamalı veya kaybolan telsiz telefonu, cep telefonunu bulma yöntemleri arasında en basit olanından bahsetmiyorum. Burada anlatmak istediğim, kişinin maneviyatını kendi özünü kendi iç sesini duymayı, dinlemeyi, kendisi ile tanışmasından bahsediyorum. Bir insan hali hazırda hayatım dediği yaşam biçimini beğenmiyor ve köklü bir değişim arayışında ise; bunu dışarıda aramayla başarması mümkün değildir. Kendi potansiyelini açığa çıkarabilmesi için işe önce kendinden başlamalıdır. Kendisi ile tanışmalıdır. Kendisinin çağrıldığı isminden ibaret bir varlık olmadığını, ismin kendine doğumla aile ebeveynleri ile verildiğini farketmesi lazım. Kendi içinde, kendi içindeki karanlığını gün yüzüne çıkarmaktan çekinmemeyi, kendi derinliğine ışık tuttukça aslında kendisine ne kadar yabancı olduğunu ve bununla yüzleşmeye cesareti olması gerekliliğini iyi kavraması lazım gelir. Peki böyle bir şey neden gerekli olsun? Ben günlük hayatıma bakarım. 

   

    

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


              Çalışırım veya okurum, faturalarımı öder günü geldiğinde evlenir çoluk çocuğa karışırım. Emeklilik yaşamıma geldiğim vakit inzivaya çekilirim. Kalan yaşamımı ölene kadar burada geçiririm. Diyenlerde elbette çıkabilir. Bunuda seçebilirsiniz. Bu sizlerin kendi seçiminiz ve kendi başınıza alabileceğiniz bir karardır. Şu hatırınızdan çıkmamalı; bir yaşam boyu dışarıdan telkinler ile kopyala - yapıştır taklit yaşamlar dünyaya geliş amacına uymayan bir yaşam biçimidir. Kurban psikolojisi barındıran bir hayatı idame etme şeklidir. Fakat "kendi yaşamım ile ilgili kararlarımı kendim belirlerim" diyenler için onlar zaten bu kararı vererek en büyük adımı atmış bireylerdir. Peki bir insan kendini nasıl arayabilir? Gideceği yol neresidir? Kendine giden yola bilet alabilir mi? Aslında bunu yapabilmesi için tek ihtiyacı olan kendi ile baş başa kalıp inzivaya çekileceği bir alana sahip olması gerekir. Sadece sessiz kalıp, içinden gelen sesleri dinlemeyi, bunu deneye deneye kendi iç sesini diğer karmaşık kafa karıştıran seslerden ayırmayı öğrenmekle başlar ve tüm anlattığım durum ücretsizdir. İçinizdeki ışığa yolculuğunuzu kolaylaştırmak veya zorlaştırmakta sizlerin seçimine kalmış bir durumdur.


Yolu  Kendine OlanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin