Een oude bekende

532 16 0
                                    

P.O.V. Eva
We zijn inmiddels alweer een maand later. Tibbes gips is eraf en Fleur is 18 weken zwanger. Wolfs en ik hebben Tessa en Tibbe net naar de crèche gebracht en zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Ik heb een afspraak voor mijn rug en als vandaag alles goed is mag ik weer beginne met werken. "Wolfs, ik vind het echt spannend!" Zeg ik als we het ziekenhuis binnen stappen. "Ik ook Eef, maar het komt vast goed!" Zegt Wolfs en hand lopen we verder. We zijn meteen aan de beurt en er wordt weer een röntgenfoto van mijn rug gemaakt. Daarna zitten we in spanning te wachten op wat de arts te zeggen heeft. "Mevrouw Wolfs, ik heb goed nieuws voor u!" Zegt de arts uiteindelijk. "De breuk geneest goed en u mag weer wat meer fysieke inspanningen doen. U moet wel nog steeds uw korset aanhouden." Gaat hij verder. "Dankjewel!" Zeg ik blij en ik krijg een kus van Wolfs. "Nou, dan zie ik u over ongeveer een maand terug voor de volgende controle." Zegt de arts en Wolfs en ik lopen blij het ziekenhuis weer uit. "Nou, naar het werk dan maar." Zeg ik als we in de auto zitten. "Goed idee! Romeo is een aardige gozer maar ik werk toch veel liever met jou!" Stemt Wolfs in met mijn plan en we rijden naar het werk.

P.O.V. Wolfs
Wat een geweldige werkdag was dit! Eva mocht eindelijk weer werken en ik heb er enorm van genoten. Nu zit ik TV te kijken op de bank. Eva is Tessa en Tibbe in bed aan het leggen en zal zo wel weer naar beneden komen. En inderdaad, niet veel later hoor ik voetstappen op de trap. "Nou die slapen." Zegt Eva ze komt naast me zitten. "Heel Wolfs, fysieke inspanningen zei de arts, zou dit daar ook onder vallen?"
Zegt Eva terwijl ze me begint te zoenen. Ik begrijp meteen wat ze bedoeld en ik zoen haar terug. "Weet je zeker dat dat gaat met je rug?" Vraag ik voor de zekerheid. "Ja hoor." Zegt Eva sn we beginne te strelen. Net als ik Eva's shirt uit wil doen hoor ik gehuil vanaf boven. "Ik ga wel." Zeg ik en ik loop naar de babykamer. Daar ligt Tessa te huilen. Ik til haar op en troost haar. "Meisje, wat het je toch een slechte timing." Zeg ik op grappige toon en ik leg haar weer terug in haar bedje. "Welterusten." Zeg ik en ik loop weer naar beneden. Als ik beneden kom zie ik Eva nergens......... Toch maar even boven kijken. Als ik onze slaapkamer er in loop ligt Eva daar helemaal naakt op bed. Ik heb haar niet eens naar boven horen lopen. "Nou waar waren we." Zegt ze als ze me ziet. Ik kleed me snel uit en ga bij haar liggen. Dit zal een geweldige nacht worden!

De volgende ochtend gaat om zeven uur alweer de wekker. Eva en ik worden allebei wakker en geven elkaar een kus. "Ik ga douche!" Zeg ik als ik me wakker genoeg voel om het bed uit te stappen. "Neem je Tessa mee onder de douche?" Vraagt Eva. "Ja is goed." Antwoord ik. Tessa en Tibbe vinden het fijn om te douchen en ik vind het heel fijn dat zij het fijn vinden. Ik loop naar de babykamer, pak Tessa uit haar bedje en stap samen met haar onder de douche. Als ik klaar ben stap ik de douche aan en daar staat Eva al klaar met een handdoek voor Tessa. Ik geef Tessa aan haar en Eva neemt Tessa mee om haar aan te kleden. Zo deden we dat nu elke ochtend. Ik ga eerst met één van de kinderen en dan kleedt Eva aan en dan doen we het zo andersom.

Als we allemaal zijn gewassen en hebben aangekleed stappen we in de auto. We zetten Tessa en Tibbe af bij de crèche en gaan door naar het werk. Doordat Eva's rug nog niet helemaal is herstelt en ze nog een korset heeft mag ze nog niet op zware meldingen af gaan. Niet dat ze zich daar heel erg aan houdt, maar ze moet wel gewoon extra voorzichtig zijn. Als we het bureau binnenstappen worden we meteen geroepen door Mechels. "Wolfs, Eva, er is een lijk gevonden onder de brug." Vertelt Mechels als we naar haar kamer zijn gelopen. "En hebben we een indentiteit?" Vraagt Eva. "Ja, Isa van der Berg." Zegt Mechels en ik zie aan Eva's ogen dat ze schrikt. "Ken je die?" Vraag ik dan ook. "Ja, daar heb ik nog mee op school gezeten." Is Eva's antwoord, maar ik zie dat er meer aan de hand is. "Gaan jullie even naar de plaats delict?" Zegt Mechels. En wij lopen het kantoortje uit en pak onze jas van de kapstok. "Eef, wat is er nog meer met die Isa?" Vraag ik als we in de auto zitten. "Ze was mijn enige echte vriendin. We spraken altijd af bij haar thuis, maar een keer wilde ze perse naar mijn huis. Toen zag ze mijn vader, ze zag hoe dronken hij was, ze zag zelfs hoe hij me sloeg. Sindsdien is ze verhuist en naar een andere school gegaan. Ze was geschrokken, maar dan nog heeft ze me gewoon laten barsten en me niet geholpen." Vertelt Eva haar verhaal met tranen in haar ogen. Ik sla mijn armen troostend om haar heen en geef haar een kus. Ik weet dat Eva het thuis niet makkelijk had en dat haar vader dingen deed die echt niet kunnen, maar elke keer als Eva weer een nieuw verhaal vertelt schrik ik me rot. Eva's vader was echt niet goed bij zijn hoofd en daar is Eva de dupe van geworden. "Gaat het weer een beetje, schat?" Zeg ik als Eva weer een beetje is gekalmeerd. "Ja hoor." Zegt ze stoer en we rijden verder naar de plaats delict. Als we bij de plaats delict aankomen zijn al een hoop mensen druk aan het werk. Nu heb ik in mijn carrière al veel lijken gezien, maar deze ziet er wel heel akelig uit. Denk ik bij mezelf als ik het slachtoffer zie liggen. Ik zie dat Eva ook schrikt. "Wil je deze zaak werd doen?" Vraag ik dan ook. "Ja tuurlijk!" Zegt Eva alsof er niks aan de hand is. We komen er al snel achter dat het slachtoffer is gemarteld en uiteindelijk is overleden aan een messteek, maar van de dader hebben we nog geen enkel spoor. We besluiten om de telefoon van het slachtoffer na te trekken in de hoop dat we daar wel wat vinden. "Wolfs, volgens mij heb ik wat." Zegt Eva als we allebei de telefoonnummers aan het natrekken zijn. "Laat zien!" Zeg ik en ik ga naast Eva's bureau staan. "Kijk, dit nummer is van een autoverhuurbedrijf. Dit bedrijf heeft gisteren aangifte gedaan van een gestolen auto." Zegt Eva blij dat ze wat heeft gevonden. "Dat bedrijf maar even een bezoekje brengen dan." Zeg ik terwijl ik richting de deur loop.
Een uurtje later hebben we met de eigenaar van het autoverhuurbedrijf gesproken en we hebben de bewakingsbeelden meegenomen. Daarop is degene die de gestolen auto heeft gehuurd duidelijk op beeld en we hebben zijn naam en adres ook al gevonden. We hebben zijn naam ook even door het systeem gehaald en hij wordt verdacht van wel drie moorden. Inmiddels is het arrestatieteam naar zijn huis om hem op te halend, als hij daar is. "Ik hoop zo erg dat we de dader vinden." Zegt Eva ineens. "Weet ik Eef, ik ook." Zeg ik en ik geef Eva een kus.
Een half uurtje later zitten we in de verhoor met de verdachte. We hebben inmiddels ook zijn huis doorzocht en daar een wapen gevonden, met bloed van het slachtoffer erop. "Je hangt, wat je ook zegt!" Zeg ik boos als de verdachte maar blijft zwijgen. "Nou weet je, denk jij vannacht maar even goed na, dan gaan wij lekker naar huis!" Zegt Eva die het blijkbaar ook helemaal beu is dat hij maar blijft zwijgen. "Goed idee! We zien je morgen wel weer." Zeg ik en we lopen de verhoorkamer uit. "Naar huis dan maar?" Zegt Eva. "Goed idee schat!" Zeg ik en we lopen naar buiten. Onderweg naar huis halen we Tessa en Tibbe op bij de crèche en halen we eten bij de Chinees. "Mmm...lekker." Zegt Eva als we zitten te eten. "Mooizo." Zeg ik. Als we allebei klaar zijn met eten ruim ik de tafel af terwijl Eva Tessa en Tibbe in bed legt. "En nu even zitten." Zegt Eva als ze weer beneden is. "Goed idee." Ben ik het met haar eens. En we gaan allebei languit op de bank liggen. "Wolfs, denk jij dat hij het heeft gedaan?" Vraagt Eva doelend op de verdacht. "Ja, waarom niet, er zijn genoeg bewijzen." Zeg ik. "Iets in me zegt dat hij het niet heeft gedaan. Dan zou dit wel een hele makkelijke zaak zijn." Zegt Eva. "Nou Eef, dat zien we morgen dan wel weer. Nu wil ik gewoon even genieten." Zeg ik. "Genieten, waarvan?" Vraagt Eva. "Van jou." Zeg ik verleidelijk en ik geef Eva een kus.

Eva-❤️-WolfsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu