Wandelen

581 18 3
                                    

P.O.V. Eva
Ik word wakker en als ik op de wekker kijk zie ik dat het pas half zes is. Tessa en Tibbe liggen naast me te huilen en ik probeer ze snel te troosten voordat Wolfs ook wakker wordt. Als ze niet meteen stil zijn til ik ze op en loop naar de babykamer. Daar geef ik ze allebei te eten en doe ze een schone luier aan. Als ik met Tessa en Tibbe op mijn arm naar beneden loop merk ik dat het lopen een stuk beter gaat dan gisteren. Gelukkig, dan kan ik van straks even met de kindjes gaan wandelen. Ik leg Tessa en Tibbe in de box in de hoop dat ze weer in slaap vallen. Ik ga op de bank liggen en val zelf ook weer in slaap.
"Eef, Eef, wakker worden." Ik doe mijn ogen open en zie dat Wolfs naast de bank staat. "Ik moet naar het werk." Zegt hij. "Ja is goed, tot vanmiddag." Antwoord ik. Wolfs geeft me een kus en loopt naar buiten. Ik sta op en loop naar de keuken om een ontbijtje te maken. Na het ontbijt leg ik Tessa en Tibbe in de kinderwagen. Ik zet mijn zonnebril op en loop naar buiten. Ik loop trots achter de kinderwagen en het voelt geweldig om samen met mijn kindjes voor het eerst buiten te lopen. Ik loop met een omweg naar de supermarkt zodat ik extra lang buiten ben. Als ik de boodschappen heb gekocht loop ik naar het parkje en ga op een bankje zitten. Ik haal Tessa uit de wagen en neem haar op schoot. Dan loopt er een oudere vrouw naar mij toe, ze kijkt nieuwsgierig in de kinderwagen en naar Tessa die nog steeds bij mij op schoot zit. "Wat een schatjes!" Zegt ze en ze loopt weer door. Op een of andere manier laat de oude vrouw me nog meer moeder voelen. Het voelt ineens een stuk echter: Ik ben moeder! Ik geniet nog even van de zon en ga daarna weer terug naar huis. Eenmaal thuis geef ik Tessa en Tibbe weer te eten en doe ze een schone luier om. Daarna leg ik ze in de box en pak ik de laptop. Ik zoek uitleg over hoe je van borstvoeding over moet gaan op de fles en al snel is het me duidelijk. Ik besluit om 's Avonds en 's ochtends nog borstvoeding te geven en de rest van de dag de fles. Ik ga er vanaf morgen mee beginnen! Officieel heb ik tien weken zwangerschapsverlof. Maar eigenlijk wil ik, zodra ik me goed genoeg voel, weer aan het werk. De kindjes moeten dan naar de Crèche, en dan is het ook wel handig als ze aan flesjes gewend zijn. Ik zet de laptop weer uit en loop naar de keuken om wat drinken te pakken. Maar dan begint Tibbe te huilen en ik pak hem op. Ik merk dat ze het allebei fijn vinden als ik ze til, ik vind het ook wel fijn, maar dan heb ik nog maar één arm over om andere dingen te doen. Misschien is het handig om een draagdoek te kopen! Dan kan ik ze bij me dragen en toch ook nog andere dingen doen. Ik ga er zo snel mogelijk eentje kopen! Ik pak met Tibbe op mijn arm wat te drinken en ga op de bank zitten. Tibbe valt al snel in slaap en ik zie dat Tessa ook ligt te slapen. Ik kijk TV totdat ik Wolfs thuis hoor komen. "Heey schat!" Begroet ik hem enthousiast. "Heey lieverd!" Antwoord hij. Hij doet zijn jas uit, tilt Tessa uit de box en komt naast me zitten. "Hoe was het vandaag?" Vraagt hij aan mij. "Goed, we hebben wat gewandeld en wat boodschappen gedaan. En hoe was jouw dag?" "Ook wel goed, maar ik mistte jullie eigenlijk wel heel erg." Zegt hij en hij geeft me een kus.

Eva-❤️-WolfsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu