Het begint!

653 16 0
                                    

P.O.V. Eva
We zijn net terug van het zwembad en ik stink enorm naar chloor. "Zullen we samen in bad?" Vraag ik aan Wolfs. "Ja gezellig!" Antwoordt hij. Een kwartiertje later zitten we samen in bad. We hebben een groot tweepersoons bad dus we kunnen gezellig naast elkaar zitten. Wolfs aait over mijn buik en blijkbaar merken de baby's dat, want ze beginnen druk te bewegen. "Ze bewegen." Zegt Wolfs overbodig, want ik voel dat natuurlijk ook wel. "Ja, dat doen ze de hele dag. Ik vind dat echt een fijn gevoel." Zeg ik. "Ik ook." Antwoord Wolfs en ik zie de glinstering in zijn ogen als hij de baby's weer voelt bewegen. "Weet jij eigenlijk waar welke baby ligt?" Vraagt Wolfs ineens. "Nou, als ze sinds de vorige echo niet zijn omgedraaid. Dan ligt Tessa aan de linkerkant en Tibbe aan de rechterkant. En volgens de verloskundige wordt Tessa als eerste geboren omdat zij al is ingedaald met haar hoofdje." Antwoord ik. "Dus dan wordt Tessa de oudste." Concludeert Wolfs.
Na het bad gaat Wolfs koken en ik kijk TV. "Wat eten we?" Vraag ik vanaf de bank. "Bami!" Antwoord Wolfs. "Lekker!" Bami is mijn lievelingseten en ik weet dat Wolfs er eigenlijk helemaal niet van houdt. Maar voor mij kookt hij het toch af en toe. "Aan tafel!" Hoor ik Wolfs vanuit de keuken. Ik waggel naar de tafel en ga zitten. Wolfs zet een bord vol met bami voor me neer en gaat tegenover me zitten. "Eet smakelijk." Zeggen we tegelijk en ik begin snel te eten. Na het eten ga ik al vrij snel naar bed, het is pas half acht maar ik ben onwijs moe. Ik val meteen als een blok in slaap.
Ik word wakker van een stekende pijn in mijn buik. Ik kijk naast me, maar Wolfs ligt daar niet. Dan kijk ik op de wekker en zie dat het pas tien uur is. Wolfs is natuurlijk nog beneden! "Wooooooolfs!!" Schreeuw ik. Nog geen tien seconde later staat Wolfs naast mijn bed. "Is het begonnen Eef?" Vraagt hij. "Ik denk het." Zeg ik en meteen volgt er weer een enorme pijnscheut. Wolfs gaat naast me liggen en aait rustig over mijn rug en fluistert lieve woordjes in mijn oor. Vandaag word ik mama denk ik bij mezelf.

Eva-❤️-WolfsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu