10.

8.2K 613 144
                                    

Johnny masih duduk dikamar rumah sakit,appa nya sudah keluar untuk mengurus beberapa hal tentang kandungan nya.

"chitaa..kau dimana sekarang ?..aku merindukan mu" batin johnny.

Disaat begini ,selalu nya chita yang akan menyemangati johnny,membuat lawakan bodoh semata-mata membuatkan johnny tersenyum.

Bibir johnny tersenyum perlahan.

Kenangan indah mereka berdua tiba-tiba muncul didalam ingatan nya,saat pertama kali berjumpa,berkencan dan menikah .walau pada awal nya eomma johnny menentang kuat mereka berdua.

Tapi johnny tetap mempertahankan chitta di samping nya hingga dirinya sendiri yang menghancurkan nya.

"chita..maafkan..aku..hiks..aku suami yang bodoh ..maafkan aku "

Air mata johnny mengalir turun ,entah apa yang tangiskan sekarang.nasib nya atau kerinduan nya dengan chitta .

Cklek..

"omo..omo ..johnny,anak eomma" ucap nyonya seo berlari masuk dengan beg belanjaan di tangan ,begitu juga dengan jennie dibelakang.

"sayangg,kau kenapa? Katakan pada eomma ..apa yang dokter katakan ? Apa kau keracunan makanan? ." ucap nyonya seo memeluk johnny.

"iya..babe,apa yang dokter katakan ?" tanya jennie duduk di samping johnny.

Johnny sedikit binggung membalas pertanyaan eomma dan isterinya .keduanya terus mendesak johnny untuk menjawab .

"tidakk..eomma ..aku hanya...

"dia hanya sedikit lelah." ucap tuan seo berjalan masuk kedalam .

"sudahku katakan ,jangan terlalu memaksa johnny untuk berkerja ..liat sekarang ? Kau ingin membunuh anak mu sendiri??"

"johnny seorang pria,wajar saja dia harus berkerja keras untuk keluarga nya"

Nyonya seo hanya mendiamkan diri,berbicara dengan suami nya sangat membuang waktu dan tenaga.

Mata nyonya seo meliar keseluruh ruangan dan tersenyum sinis.

"dimana menantu kesayanganmu?apa dia tidak punya kaki untuk melihat suaminya ,sudah eomma katakan dulu,orang seperti dia hanya maukan harta kita..lihat hanya jennie yang datang menemui suami nya di keadaan sakit seperti ini "

Tuan seo hanya menghela nafas dan menatap johnny .

"jangan mencabar kesabaranku disini nyonya seo.." ucap tuan seo penuh penekanan.

"cih,pertahankan saja menantumu itu,kita lihat saja ..apa menantu mu atau menantu ku yang bakal hamil duluan?

"berhenti membicarakan tentang kandungan dan keturunan?! ..apa kau tidak lihat johnny sedang sakit sekarang?!"

Amarah tuan seo langsung keluar mendengar ucapan isterinya.dia tau johnny nya sedang bertarung dengan batin nya sendiri tentang bayi di dalam perut nya.

"aku tidak ingin membuang waktu bertengkar denganmu,lebih baik kau pulang sekarang..tentang johnny biar aku yang mengurusnya" ucap tuan seo.

"baiklah,tapi jennie akan tinggal disini"

"tidak ..kau juga pulang jennie"

"apa maksudmu tuan seo? Jennie isterinya wajar kalau dia menjaga johnny,apa ? Kau ingin menantu mu yang menjaga johnny ? Cih.."

Tuan seo hanya berjalan mendekat dan berdiri didepan jennie.

"jennie pulang ,biar appa yang menjaga suami mu "

FENRINTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang