Gözlerimi hızla açtığımda etrafımdan çığlık sesleri yükseliyordu. Bir an etrafıma bakıp nerede olduğumu anlayamadım. Hem bebek telsizinden hem de Normalde de duyulan ağlama sesleri. Bir çığlık sonrası fırladım yataktan. Acaba Maria yataktan mı düşmüştü? Odadan nasıl çıktığımı kendimi çocukların odasına nasıl attığımı anlayamadım. Odaya girdiğimde Maria beşiğinde çığlık çığlığa ağlıyordu. İvan ise hemen beşiğin yanında ağlıyordu. İlk İvan'ın yanına koştum. Sonuçta ne olduğunu konuşarak anlatacak oydu. Ona yaklaştığımda beni fark etmedi. Kendi kendine bir yere odaklanmış bir şekilde '' oda ölecek oda ölecek '' diye sayıklıyordu. Ben ne olduğunu anlamaya çalışırken odaya Vladimir de girdi. '' İvan ne oluyor '' dedi. Oda benim gibi şaşkınca ne olduğunu çözmeye çabalıyordu.
İvan'ın omuzlarından tutarak sarstım biraz. Dikkatini üzerime çekmeye çabaladım. Şimdi Rusça bir şeyler söylüyordu. Yüzü kireç gibiydi. Vladimir de yanıma geldi. Yüksek sesle '' İvan bana bak bebeğim '' diye bağırdım. Bir an gözleri beni sonrada amcasını buldu. Artık o histerik halinden kendine gelmiş gibi gözüküyordu. Amcası da ona doğru eğilip '' Amcam ne oldu söyle bize '' dedi. İvan demin ki transından çıkmış bakışlarını kardeşine çevirdi. Maria hala ağlıyordu. '' onda yangın var, oda ölecek '' dedi. Ne diyordu bu çocuk neyin yangınından bahsediyordu. Odada yangın mı çıkmıştı. İs kokmuyor, yanmış bir yer gözükmüyordu.
Bakışlarım Maria'yı bulurken Vladimir Maria'yı kucağına aldı. Bende doğrulmuş dikkatimi Maria'ya vermiştim. Vlad elindeki bebeğin alnına dudağını koyduğunda telaşla kaldırdı kafasını. Gözleri büyüdü. Telaşlandığı belliydi gözlerinde korku vardı'' yanıyor '' diye bağırdı. Bağırdığını fark etmediğini biliyordum. Şu an korkusunu saklamıyordu. Yeğeni için korkuyordu. Vladimir de bağırınca Eva ve Arthur girdiler içeriye.
Onlarda neler olduğunu anlamaya çalışır gibi bize bakıyorlardı. Ayaklarımın dibinde İvan Vladimir'in kucağında Maria bağırarak ağlıyordu. Vladimir ne yapacağını bilmez halde sağa sola sallanıyordu. '' doktor doktor çağırın '' diye bağırdı ortaya. Eva ve Arthur'dan sonra Victor da odaya girince düğün halayı tamamlanmış oldu.
Vlad'ın kucağın da Maria bir kez daha bağırdı. Minicik bebek avazı çıktığı kadar bağırıyordu. Millette konuşunca çıldırmamak elde değildi. Boğulur gibi bir sesle '' yeter '' diye bağırdım sesler kesildiğinde '' tamam bir sakin olun ilk önce problemi çözelim '' dedim. Maria ağlamasına devam etse de diğerleri susmuştu. Vlad da durmuş, ağlayan çocuğu sallamayı kesmişti.
Kollarımı uzatıp aldım Maria'yı ellerinden. Şaşkınca bana bakıyordu '' İlk önce ne olduğunu anlayalım '' dedim. Maria'yı tekrar beşiğe koydum. Alnını öpmüştüm gerçekten de ateşi vardı. Hızla üzerindekileri çıkardım.
İvan sessiz sessiz ağlayarak kardeşinin elini tutuyordu. Bana sessiz hıçkırıkları arasında '' ölmeyecek dimi Mavi '' diye sordu. O an boğazıma bir yumrunun oturduğunu hissettim. Bende annemleri ilk kaybettiğim zamanlar İpek ağaçtan düştüğünde aynı şeyleri hissedip günlerce uyuyamamıştım. Zoraki olsa da gülümsedim. Elimle İvan'ın ıslak yanağının birini sildim '' tabi ki hayır bebeğim, sadece kardeşinin biraz ateşi çıkmış o kadar. Konuşmayı bilmediğinden derdini anlatmak için ağlıyor '' dedim.
Vlad hızla '' hemen bir doktor çağırıyorum '' diyerek koşarak çıktı odadan.
Maria'yı soyup Eva'ya döndüm. '' Ateş ölçer var mı? '' diye sordum.
Eva daha yerinden kıpırdamadan İvan hızla çekmeceden ölçeri getirmişti. Maria'nın kulağından ölçtüğümde normalden baya fazlaydı ve bu iyi değildi. Onu kucağıma alarak banyoya götürdüm. İvan hemen yanımda Eva ve Arthur korkulu gözlerle arkamdaydı. Hadi Arthur neyse Eva neden korkuyordu. Kendi çocuğu yoktu ama Vladimirleri o büyütmemiş miydi? Sanki ilk defa çocuk ateşlenmesi görür gibiydi. Havluların arasından yumuşak bir tanesini alarak soğuk suyun altına soktum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖZGÜRLÜK YOLUNDA AŞK
RomanceZincirlerini koparamamış, yarım kalmış bir kadın.. Ne olduğunu anlayamadan omuzlarına emanetlerin yükü yüklenmiş bir adam. Kadının özgürlüğe korkusu, hasreti. Adamın minneti, hüznü. Bu ikisinin yolu kesiştiğinde ne olur? Birbirlerinin yaralarını sar...