dari jauh aku dah nampak yoshi tengah fokus belajar.
penampilannya hari ni pun nampak lain. yoshi mengenakan kemeja berwarna biru cair dan memakai cermin mata berbingkai bulat.
"h- hai yoshi."
yoshi yang sedang sibuk menulis tiba-tiba berhenti.
"hai."
tanpa melengahkan masa, aku keluarkan segala buku dan kotak pensel.
"jadi kita nak belajar bab apa ni?"
"muka surat 127. kau study balik apa yang ssaem park ajar hari tu."
"kenapa tak belajar bab baru?"
nak tak nak aku terpaksalah belajar bab ni sebab aku tak fokus dalam kelas atau bahasa kasarnya tertidur.
"aku tahu kau belum mahir lagi."
"dah cepatlah buat. lambat siap, aku tinggalkan kau."
"ish yelah."
aku curi-curi pandang yoshi dan bila dia perasan, dia tersenyum kecil.
akhir-akhir ni dia selalu buat aku jadi keliru. kenapa dia senyum setiap kali aku pandang dia?
-
× yoshinori ×
beberapa jam kemudian, aku baru sedar yang boram tertidur sambil menghadap ke arah aku."aku suruh dia belajar, tapi tidur pula."
aku kemaskan barang terlebih dahulu dan biarkan boram tidur.
bila dah selesai, aku renung muka boram yang tengah tidur dengan nyenyak.
"kenapa kau buat aku macam ni. kenapa kau selalu senyum tiap kali kau jumpa aku walaupun aku sedaya upaya untuk hirau dan benci kau."
"sampai bila aku kena berpura-pura, lee boram."
"patut ke aku berpura-pura benci dan tak suka kau sedangkan hakikatnya aku dah mula suka kau.."
× lee boram ×
yoshi mengetuk meja aku dan membuatkan aku terbangun dari tidur."dah, bangun." yoshi menjeling.
"h- ha?"
"bangun lah. aku suruh kau jawab soalan, kau pergi tidur kenapa?"
"sorry.. aku mengantuk sangat."
bila aku tengok jam pada skrin telefon, aku terkejut bila nampak yang jam dah menunjukkan pukul 8:10 malam.
"eh sekejap. apa? dah malam?!"
"yoshi, kenapa kau tak kejutkan aku!"
"kejutkan kau tu bukannya tugas aku, jadi pandai-pandailah kau bangun sendiri."
"ish dia ni!"
bila aku tengok balik skrin telefon aku, ada banyak panggilan yang terlepas dan mesej dari juyeon.
이주연
8 panggilan terlepas이주연
"oi, kau ada dekat mana ni? tak kan malam macam ni kau tak balik lagi?""aduh, habislah balik nanti aku kena marah dengan dia ni."
"boram, jom lah kita balik." yoshi.
"okay jap, biar aku kemas sikit."
tengah aku sibuk kemaskan barang, telefon yoshi tak henti-henti berbunyi.
riak wajahnya pun dah mula berubah. sama seperti pertama kali aku bercakap dengan dia.
YOU ARE READING
𝐌𝐄𝐋𝐓 || 요시
Fanfiction⟨⟨ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞 ⟩⟩ kenapa ada sesetengah orang memang susah untuk senyum? atau dia akan mendiamkan diri buat selama-lamanya? no! aku benci dengan semua benda yang tak berkaitan dengan kegembiraan. termasuk seatmate baru aku. © thesky_hoon ◩ star...