✎ 𝐜𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 : 10

774 110 0
                                    

"yoshi!"

kereta yang dipandu oleh yoshi berhenti secara tiba-tiba selepas aku menjerit tadi.

habis terkejut yoshi dibuatnya.

"kenapa ni? ada masalah ke?"

sewaktu perjalanan tadi, ada satu kedai yang betul-betul menarik perhatian aku dan aku teringin nak pergi.

"jom kita pergi kedai tu! kau kata kau nak belanja aku kan."

"lah, tu je ke?"

"buat terkejut aku je lah, lee boram. nasib baik aku tak bawa kereta laju, kalau tak?"

yoshi merenung mata aku dengan tajam seperti bila-bila masa sahaja yoshi akan serang.

"sorry.."

"jap, aku cari parking."

-

kedai yang aku maksudkan ialah kedai coklat. daripada hari tu lagi aku teringin nak pergi, tapi tak dapat.

"kau jangan ambil banyak-banyak. nanti siapa nak bayar semua tu?"

"kau."

"kenapa pula aku?"

"eh dia ni, kau sendiri yang kata kau nak belanja aku kan so shut up."

yoshi hanya mentertawakan aku sahaja. nasib baik lah kau comel, kalau tak memang aku hempuk kau.

"jangan pilih lama sangat. aku tunggu dekat tepi tu."

"alright."

17 minit kemudian, barulah aku melangkah keluar dari kedai sambil membawa beg plastik yang dipenuhi dengan pelbagai jenis coklat.

"dah dapat beli?"

"dah."

"nah, coklat ni untuk kau."

aku rasa bersalah sebab aku guna duit dia, jadi aku berikan dia beberapa coklat yang aku beli tadi.

"untuk aku?"

"haah, untuk kau. simpan elok-elok tau. kalau nak lagi sedap, bekukan dulu sebelum makan."

"thank you."

"you're welcome."

"dah, jom lah. sebenarnya kau nak bawa aku pergi mana ni?"

"secret."

"apa ni nak main secret-secret. bagitahu je lah."

"tak nak."

aku pun tak tahu dia akan bawa aku pergi ke mana. tapi harap-harap dia tak bawa aku pergi ke tempat yang pelik.

beberapa jam perjalanan, akhirnya sampai juga. rupa-rupanya dia bawa aku ke namsan tower.

"dah sampai, turun lah."

"namsan tower?"

kalau semua yang datang ke namsan tower ni, part yang paling best ialah love locks. kita boleh tulis apa-apa wish pun pada locks tu and kunci di pagar jambatan tu.

tanpa berlengah lagi, aku dan yoshi masing-masing ambil satu lock dan tulis ayat.

yoshi:
"i like her. this is secret!"

𝐌𝐄𝐋𝐓 || 요시Where stories live. Discover now