"boram."
"hm.. kenapa?"
aku lansung tak bermaya selepas balik dari hospital tadi.
"kau okay tak ni?"
"aku okay je, janganlah risaukan aku."
"senyumlah sikit. satu hari kau tak senyum pun. aku rasa kosong pula bila kau tak senyum."
rasa bersalah pun ada juga bila aku sedar yang aku banyak abaikan yoshi tadi.
"aku tak ada mood lah nak senyum."
sorry, yoshi..."
yoshi cari macam-macam cara untuk buat aku tersenyum semula.
"boram, jom kita makan tteobeokki? aku belanja."
"thank you tapi aku tak ada selera lah nak makan."
yoshi berdiri di hadapan aku dan tergelak kecil. aku pula bingung dan cuba fahamkan apa yang yoshi cuba lakukan.
"kenapa?"
secara tiba-tiba yoshi menari di hadapan aku. pelbagai jenis gaya yang dia buat untuk buat aku tergelak dan tersenyum tapi tetap tak berjaya.
"alah, kenapa kau tak senyum? aku menari bersungguh-sungguh tau tadi."
"sorry lah, tapi serius aku tak ada mood sekarang ni."
"hm boram." yoshi memanggil nama aku sekali lagi tapi dengan nada yang lembut.
"kenapa?"
yoshi senyum dengan harapan supaya aku dapat senyum balik. hampir sahaja aku ingin tersenyum, tapi buat-buat ego.
"alah, kau tak senyum ke?"
ha, merajuk lah tu.
aku dah tak tahan tengok kecomelan yoshi, jadi aku cuba ubah tajuk.
"j- jom lah kita pergi minum air, aku haus. yoshi, kau belanja tau."
"kau dah okay ke?!"
"dah dah, jom lah."
"ahh, aku tanya ni. kau dah okay?!"
"dah shh shh."
-
yoshi dah mula rasa bosan sebab aku tak bercakap dengan dia, jadi dia minum air sambil menonton drama kegemarannya.
aku memandang muka yoshi secara diam-diam dan hanya tergelak kecil bila tengok kelakuannya seperti budak kecil.
ish kenapa dia ni comel sangat! aku culik baru tahu!
"oi yoshi, minumlah elok-elok. orang lain dari tadi tengok kau pelik."
marah bukan sebab benci, tapi marah sebab aku tak boleh tengok kecomelannya!
YOU ARE READING
𝐌𝐄𝐋𝐓 || 요시
Fanfic⟨⟨ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞 ⟩⟩ kenapa ada sesetengah orang memang susah untuk senyum? atau dia akan mendiamkan diri buat selama-lamanya? no! aku benci dengan semua benda yang tak berkaitan dengan kegembiraan. termasuk seatmate baru aku. © thesky_hoon ◩ star...