✎ 𝐜𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 : 21

629 98 8
                                    

× yoshinori ×
"aduh, kemana pula dia menghilang ni. dah dua hari dia tak telefon aku."

aku mengambil keputusan untuk telefon aera. takut-takut dia tahu di mana boram sekarang dan kenapa dia menghilang.

"hello, yoshi?" - aera

"park aera."

"ha, kenapa?" - aera

"mana boram?"

"dah dua hari dia tak jawab call aku."

"dia ada masalah ke?"

"a- ah? ouh hari tu d- dia kata dekat minsu yang dia tak sihat." - aera

"jadi buat masa ni dia tak pegang handphone sebab dia nak rehatkan diri." - aera

"lah, ye ke.."

"okay lah kalau macam tu, thank you sebab bagitahu aku."

"no problem." - aera

"kalau macam tu aku pergi dulu lah."

"sorry sebab ganggu kau."

"eh tak apa, tak ganggu pun." - aera

"okay, kalau macam tu aku tutup call dulu. okay bye."

"bye." - aera

walaupun aku dah tahu sebabnya tapi aku tetap risaukan boram.

"tak boleh, aku kena pergi ke rumah dia sekarang."

dengan cepat, aku ambil kunci kereta untuk pergi ke rumah boram tapi dihalangi oleh dahyun.

"yoshi."

"kau nak apa? aku nak cepatlah ni."

"awak, sekejap lah. saya ada benda nak cakap dengan awak."

"aku nak cepat, faham tak?"

"mesti awak tengah risaukan tentang perempuan tu kan?"

"tak habis-habis lagi ke dengan perempuan tu? bukannya dia tu cantik sangat pun." dahyun menjeling tajam sambil menyilangkan tangannya.

"so dah tak ada apa-apa lagi kan? dah, ke tepi. aku nak cepat." aku menolak badan dahyun ke tepi tapi dia menarik tangan aku.

"saya nak cakap yang ayah nak kahwinkan kita berdua."

"berapa kali aku nak cakap dengan kau? aku tak nak kahwin dengan kau sebab aku lansung dah tak sayangkan kau dan aku lansung tak nak ada apa-apa kaitan dengan kau. kau faham tak?"

"why, yoshi? lagipun dulu kita pernah janji yang kita akan kahwin. did you remember?"

"entah, aku tak ingat. bukannya penting pun, buat apa aku nak ingat. lebih baik aku ingat formula matematik daripada ingat moment kita yang tak berapa nak bahagia tu."

▃▃▃▃▃▃▃

rumah boram terasa agak sunyi daripada biasa, nampak seperti tiada sesiapa yang ada di dalam.

"lee boram."

senyap, lansung tiada sahutan daripada boram.

"lee boram!"

𝐌𝐄𝐋𝐓 || 요시Where stories live. Discover now